Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Micky se ve vězení upíná ke své touze po seznámení s úspěšnou zpěvačkou Karin. Poté, co v rádiu zaslechne informaci o konkurzu na chystaný muzikál, kde má dívka ztvárnit hlavní roli, využije příležitosti a v mrazícím voze uprchne z vězení. O pár dnů později se na konkurz přihlásí pod falešným jménem a postoupí do užšího výběru. Dorazí i Karin se žárlivým milencem, bohatým podnikatelem Oskarem, který je současně sponzorem představení. Přestože se autor libreta přimlouvá za obsazení Mickyho do hlavní role, cholerický a bezohledný režisér Palo ho odmítne. Mladíka přece nikdo nezná, a navíc si už Palo vybral populárního zpěváka Frantu. I přesto si Micky vyzvedne u produkčního Mirka text. Objeví se na první zkoušce a všechny přesvědčí, aby ho v souboru nechali jako alternaci pro všechny mužské role. Zatímco se seznamuje se starým hercem Michalem, jízlivou Sylvou či svobodnou matkou Romanou, detektiv Kopecký, který má uprchlého vězně najít, rozjede pátrání. Přestože v souboru zpočátku vládne napětí, začnou se rozvíjet některé vztahy. Romana se sbližuje s Michaelem, Micky občas hlídá její dítě a podaří se mu spřátelit se s Karin. Když režisér jen pár dnů před premiérou vyhodí nedisciplinovaného Frantu, dostane hlavní roli Micky. Večer za ním přijde do divadla Karin, zkoušejí spolu a potom se pomilují. Jenže pak se Mickyho fotka objeví v novinách, což neujde pozornosti policie. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (457)

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Nepoznám divadlo Kalich, ale Kvaska ma bavila a prekvapila. Ono to nie je žiadna diera do muzkálového sveta, ale príjemne sa na to pozerá, hudba je fajn (a to Landu fakt nemusím!), herecké výkony sú skôr "divadelné" (Pomajbo je ďábel!!!:) a scenár je síce naivný, ale milý a miestami fakt vtipný. Skrátka príjemné muzikálovo-filmové prekvapenie, ktoré síce náročného diváka asi nenadchne ale pre chvíle pohody je to ideálne strávený čas... Za song "Touha" dávam * naviac... ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Bez ohledu na režii či herecké výkony (obojí není ani žádný zázrak ani vyslovený propadák) mě Kvaska nudila už proto, že zobrazuje pro mě naprosto nezajímavé prostředí muzikálového divadla. Tohle mě vážně neoslovuje, a to ani tehdy, když se to okoření kriminálem nebo třebas bezdomovci... Celkový dojem: 35% ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Daniel Landa si zase jednou řekl, že zkusí něco nového. A šel za tím tak dlouho, dokud nedosáhl toho, čeho chtěl. Tu cílevědomost na něm musí obdivovat i ti, kdo jsou přesvědčeni, že je to pořád "ten vymaštěnej nácek z Orlíku" - pokud tedy není všechno, co Landa udělá nebo řekne, a priori špatné, protože to udělal nebo řekl Landa, kterýžto pocit mám ze spousty komentářů (a jejich autorů) tady kolem. Ale nebudeme se tady bavit o životě a názorech Daniela Landy, řeč bude jen a pouze o "jeho" filmu. Scénáristicky není příliš o co stát, logika místy skřípe až příliš hlasitě a tuctový roztomiloučký ksichtík hlavního hrdiny (údajně přezpívaného - nevím, zas tak pozorný divák jsem nebyl, abych to postřehl) taky nijak nehraje pro kvalitu. Scény z divadelního muzikálu jsou ale výborné, a je znát zkušenost režisérky i herců s tímto žánrem. Jednoznačně nejsympatičtější postavu si střihnul Jiří Korn, Roman Pomajbo v roli režiséra zase svými nervními výbuchy exceluje komediálně, často ve spolupráci s Danielem Landou - ten si evidentně postavičku žalostného pseudoumělce vyprodávajícího stadiony a z toho titulu největšího machra na světě zahrál s gustem velikým převelikým a mě osobně pobavil z celého filmu nejvíc. Při vzpomínce na Rudolfa Hrušínského (samozřejmě toho nejmladšího) a jeho (pro mě) překvapivou roli mě napadá, že vlastně celá Kvaska se s blížícím se koncem zlepšuje až k finále s krásně vytočeným Vladimírem Markem a poněkud haluzovým rozuzlením celého příběhu. Uvěřitelný výkon hvězdy rozčarované vlastním úspěchem a mediálním kolotočem podala i Lucie Vondráčková (které to mimochodem velice sluší), takže paradoxně nemůžu jinak než za nejméně výraznou postavu označit hlavního hrdinu. Co je ovšem velmi výrazné, to je beze sporu hudba Daniela Landy. S tou se to má jako s autorem samotným - někdo ji nesnese, někdo ji odsuzuje, já ji mám rád. Ne všechnu, ale většinu ano, a titulní píseň z Kvasky mám rád hodně, i když si ji nepouštím zdaleka tak často jako ji nasazují česká rádia. Ale zpět k věci - Kvaska není nijak zvlášť dobrý film. Je to dílo specifické a má svá silná i slabá místa, ale ve výsledku vytváří jakýs takýs povedený celek a upřímně řečeno tleskám paní Mirjam a jejímu choti za to, jak se s úskalími filmové tvorby takhle napoprvé vypořádali. Přesto přese všechno musím tomuhle jejich počinu jako takovému dát jen 60%. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Od muzikálu neočekávám nějaký hlubokomyslný scénář, ani hvězdné herecké výkony, ale co je moc, to je příliš. Obsadit do hlavních rolí velmi špatné herce, kteří neumí zpívat, to je cesta do pekel. V celém muzikálu se tak ocitli pouze dva zpěváci, Korn a Landa, kterým sbor osob bez jakýchkoliv pěveckých schopnostī vydával zvuky do jejich zpěvu. Lucie žije ze jména slavné tety, Rudolf by si slavné jméno měl z úcty škrtnout, protože do rodiny Hrušínských se se svým antitalentem skutečně nehodí. O režii nemá cenu psát, parta lidí si šla zablbnout před kameru a paní Mirjam se domnívala, že je režíruje. Jedinou devizou tohoto snímku tak zůstává Landova hudba. Ústřední píseň Touha je dokonce krásná, pokud si ji zpívá sám Landa. Ale sebelepší soundtrack film nedělá. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Dana Landu jsem měl rád, respektive jeho hudbu. Líbil se mi i Krysař, i když jsem jej pouze slyšel. A i v tomhle filmu je hudba pravděpodobně to nejlepší, čeho se dočkáte. Vzhledem k tomu, že jsem si vyzkoušel, jaké je to natáčet svůj vlastní scénář, tak místo zdrcujícího setření Mirjam Landa se omezím na to, že to mohlo být mnohem lepší. Co se filmu jako takového týče, tvůrci se zřejmě dost inspirovali Chorus line, který si právě moc mých sympatií nezískal, a to platí i o Kvasce. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (12)

  • Na základě filmu vznikla v divadle Kalich hra "Touha", předlohu však připomíná pouze některými dějovými prvky. (Palvinie)
  • V náklaďáku, který odjíždí z věznice, je méně krabic než poté u pumpy. (ČSFD)

Reklama

Reklama