poster

Greetings

Komedie

USA, 1968, 88 min

Režie:

Brian De Palma

Kamera:

Robert Fiore

Hudba:

Eric Kaz

Producenti:

Charles Hirsch

Střih:

Brian De Palma
(další profese)
  • Rob Roy
    ***

    Satirická komedie. Tři mladí kluci – kamarádi. Každý z nich má své starosti. Jeden se snaží vyhnout odvodu do Vietnamu, druhý spřádá spiklenecké teorie ohledně zavraždění JFK a třetí (Robert De Niro) je peeper - a jsme u De Palmy doma! -- Nevím, zda jsou Greetings "oficiálně" zařazovány do Nového Hollywoodu, ale z mého pohledu tam spadají. Levné, občas ruční kamera, zaměření na mladou generaci, jejich problémy, autorský vklad. Ale taky nedostatečné dramatické sevření - jde jen o volný sled epizodek ( rande, peep show, debaty o komplotu ). Občas docela zábavné, občas méně. Pětiminutový statický záběr bez pořádných dialogů či situace nejde utáhnout. Problémy se satirami jsou, že jejich témata většinou brzy vyčpí. Tenhle film je spíše pro skalní fanoušky ( pozor! nezaměňovat s fanatickými ) De Palmy, nebo pro ty, co chtějí vidět hodně mladého De Nira ( ale pozor! má knírek a vypadá starší než v Taxikáři ). A pak pro filmové "vědce" ( bleee ). Pochybuju, že si někdo jiný bude uchcávat do kalhot z toho, že jedna z postav si listuje Rozhovory Truffaut-Hitchcock, přímými odkazy na Zvětšeninu ( viz Výbuch ), nebo již zmíněným voyeurským trademarkem. Je vidět že De Palma to již od začátku hrál na zábavnější strunu. Ale kvalitní scénáře mu moc nikdy nešly. Radši si pusťte raného Scorseseho....(28.8.2006)

  • Houdini

    Zlatý Medvěd - výběr(30.5.2006)

  • movie
    **

    U GREETING se nabízí srovnání s debutem De Palmova vrstevníka - WHOS THAT KNOCKING AT MY DOOR od Scorseseho. Oba vznikly téměř ve stejné době, oba jsou ovlivněny jejich tvůrčímu vzory. Zatímco Scorsese umně cituje ze své lásky k evropské nové vlně, De Palma jen graficky ukazuje na svoji posedlost Antonionim (BLOW-UP, kterým je inspirována celá jedna linie filmů včetně řady odkazů). Zatímco scorseseho debut baví každou minut, GREETING je bohužel nuda na pochodu. Dalo by se tedy říct, že zatímco jako Scorsese se jako velký tvůrce narodil, De Palma se k tomu postupně dopracoval. I přesto ho pochopitelně miluju, i když jeho prvotiny nejsou nejideálnější.(17.6.2018)

  • Martin741
    **

    Nic zapamataniahodneho, skor len taka taskarice so zacinajucim De Nirom. Humoru az zufalo malo : 40 %(5.7.2016)

  • Mulosz
    **

    Jde spise o zalezitost pro zajemce ci sberatale, nez o nejaky vyrazny a nosny debut, ktery by urcoval De Palmuv styl v nasledujicich dekadach. Je to takova taskarice s par vtipnymi momenty - zdurzanuji slovo "momenty", coz znamena velmi kratky casovy okamzik. A nebyt tam par nahotinek, mozna by ten film nebyl ani koukatelny.(24.8.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace