poster

Strach(y) ze tmy

  • francouzský

    Peur(s) du noir

  • slovenský

    Strach(y) z tmy

  • anglický

    Fear(s) of the Dark

Animovaný / Mysteriózní / Drama / Horor / Povídkový

Francie, 2007, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    ****

    Fajnové příběhy připomínají staré pulpové a mystery magazíny, comicsy. Úvodní povídka je natolik metaforická, že ji lze vykládat na nesčíslně způsobů - kafkovský motiv, sci-fi, neschopnost navazování kontaktů, ztráta svobody.... Nejméně mne zaujala japonská vyprávěnka, i když pronásledování stíny a chapadly mělo pěknou atmosféru. Čtyři zuřiví psi, čtyři povídky. Rozrhání psovoda bylo čvachtavé...Jako zbytečné mi přišly pseudointelktuální bláboly mezi jednotlivými příběhy. Semlely se v nich všechny bolesti dnešního světa, jenže tak školometsky, až obtěžovaly. Škoda. Jinak jsem spokojený. Atmosférická hudba a černá s bílou, jen místy se mihla šedá a RUDÁ....................(7.3.2015)

  • Seabeast
    ***

    Úžasný nápad s propojením bizarních a děsivých povídek v černobílém kabátku. Jen to má jednu obrovskou vadu, jedná se o naprosto nedomrlou podívanou s rádoby art přesahem, jež nabídne pouze neotřelý vizuální zážitek. Největší podíl na tom mají scénáře. Paradoxně motiv na téma "strachu ze tmy" je prakticky pouze v poslední povídce, která jak už většina nakousla, patří k tomu nejzdařilejšímu. Sugestivní cestu do nitra strachu bych si představoval opravdu jinak než takto. Nejedná se dle mě ani o ucelený koncept, i když pokud je to záměr, tak budiž. Minimalistická animace, která je pro každé vyprávění ztvárněna odlišně (co příběh, to jiný autor), mi přišla skvěle padnoucí ke každému z nich, ale to nic nemění na menším zklamání. Každopádně nevadí, rozhodně se nejedná o ztrátu času, protože Strach(y) ze tmy jsou svojí temností v animovaném světe tak trochu unikátem.(25.4.2017)

  • Crocuta
    *****

    Nic pro ty, kteří musejí mít vždycky všechno vysvětleno od A do Z a pointu naservírovanou na stříbrném tácu až pod nos. Kdo si dokáže vychutnat atmosféru a rozdílná, ovšem bez rozdílu osobitá výtvarná pojetí jednotlivých příběhů, ten je zde na správné adrese. Monolog doprovázený proměnlivými obrazci mezi jednotlivými povídkami mne sice příliš nenadchl, ale ani ten nepovažuji za ztrátu času, zbytek filmu mne do sebe dokonale vtáhl a poskytl mi i pár námětů k přemýšlení. Ještě k tomu "výtvarnu" - Alfred Kubin, Giorgio de Chirico nebo Odilon Redon patří ke jménům, která mne při sledování "Strach(ů) ze tmy" napadla - všichni tihle pánové měli k titulnímu tématu také vždycky co říci a hlavně se k němu stejně jako autoři snímku uměli vyjádřit kresbou, která jak je vidět dodnes inspiruje :-) .(5.7.2010)

  • ledzepfan
    ****

    Sapr-chválím a tajně doufám, že podobných zapadlých kousků běhá po světě více a já je budu postupně oběvovat (po asi měsíci koukám, že jsem tu mrdnul hezké ě do slova objevovat..no, nechám to tu jako demonstraci své omylnosti :D .........zpět k filmu ). Je tam cronenbergovsky nepříjemný a znepokojivý bodyhorror, francouzská variace na japonské bubákarny, depkoidní abstrakce, jeden hodně vymazlený strašidelný barák, brněnský drak :D a pár vzteklejch čoklů, kteří asi nesli nějákou myšlenku kterou jsem úplně zdárně teda nerozšifroval. Výtvarná řešení jsou hodně osobitá a je jasné, že né každému sedne všechno... Mě třeba trošku drala forma hmyzácké povídky, ale zase uznávám, že v kombinaci s tím příběhem to mělo svůj efekt. + rozumná minutáž = bavil jsem se jak malej kluk.(9.2.2015)

  • Radko
    ***

    V jednotlivostiach skvelé, viem si to predstaviť ako sadu výborných krátkometrážnych animovaných filmov, každý s osobitou poetikou a ilustráciou. Takto poprepájané dohromady to vyvoláva dojem listovania Čtyřlístkem, kde niektoré príbehy popri hlavných ťahákoch neveľmi obstáli, hoci sami osebe by boli nadpriemerné. Hlavná nevýhoda je v kumulácii rôznych druhov strašenia, ktorý prestáva byť naozaj strašidelným, pretože každý si nájde ten svoj druh strachu a pri ostatných môže spokojne (alebo nespokojne: podľa toho, či mu vyhovuje práve zvolená ilustrátorská forma) oddychovať. Predelenie príbehov prerušovanou epizódou o zúrivých útočných psoch vedených sadistickým vypulírovancom v parochni bolo dostatočne nápadité (i keď s prvoplánovo odhadnuteľnou pointou), druhé prerušenie abstraktnými obrazcami, sprevádzané slovnými fóbiami a strachmi z dnešného sveta mi prišlo ako pridanie banánov a ananásu k povestnej čerešničke na torte. Tak vzniká maglajz, ktorý síce zasýti, ale neoslní. 70%.(11.4.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace