Reklama

Reklama

Vědomostní soutěž AZ-kvíz, která se připravuje v brněnském studiu České televize pod vedením režiséra Ladislava Cmírala, už svým názvem oznamuje, že vyžaduje od soutěžících co nejširší znalosti. Název koresponduje také s hrací tabulí, na níž jsou otázky skryty pod políčky označenými písmeny abecedy od A do Zet. Soutěž kombinuje tematicky pestré vědomostní otázky se strategickou hrou. Ta spočívá v obsazování polí na hrací tabuli a v jejich propojení do souvislého řetězce, jenž spojí tři strany trojúhelníku. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (336)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Tohle byl pořad na minimálně čtyři hvězdy. Poměrně těžké, ale ne nemožné otázky a první písmeno, k tomu nutnost si hlídat soupeře a jeho tahy. Ve své době pecka. --- Postupem času se to ale okoukávalo a okoukávalo a ani ty změny to holt nemohly zastavit. Přišlo mi, když jsem na to čas od času narazil, že i otázky se zesložitěly, krom vzhledu a nějakého časového limitu se na tom změnil jen věk moderátorů a Eva si prodloužila příjmení na suverénně nejdelší v TV, Brettschneiderová-Machourková-Lorem-Ipsum-Dolor-Sit-Amet. Po tolika letech ale už dnes pořad působí až jako vedlejší odnož projektu Retro, ačkoliv je to paradoxně stále asi nejlepší soutěžní pořad, kde musí mít soutěžící v hlavě. Hromady vznikajících a zanikajících rádoby soutěží o hromady peněz, kdy soutěžící v podstatě nemusí nic vědět a znát, mi přijdou oproti tomuhle fakt bídné. ()

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Jako soutěž pro inteligentní lidi nejspíš ne. Spíše pro ty, co denně nemají nic jiného na práci, než sedět u křížovek. Co se týče moderátorské stránky, tak není co vytknout ani pochválit, jelikož předčítání otázek zvládne každý bez ohledu na nějaký talent. Soutěžící se objevují chytří (v tom křížovkářském smyslu) a mají naluštěno, nebo chytří, co však nikdy křížovku ani neviděli a tím pádem pohoří a nebo ti hloupí. Jako relax se na to dívat dá. Jen ty výhry mohly být trochu lepší. Jednak trefit v bankomatu bonus se povedlo asi jednomu ze sta. Jinak výhra pár stovek byla na denním pořádku, což by tak zaplatilo tu cestu do studia a zpátky domů. :-) A ano, soutěžící ty částky co lítaly na obrazovce opravdu neviděli - takže to bylo pouze o náhodě a o štěstí. Ale je to jedna z dalších možností, jak si trochu rozšířit obzory. 50% ()

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

Zásadní chybou tohoto pořadu mi přijdou velice obtížné otázky, které jsou po většinu objektivně velmi těžké, musí se dost přemýšlet, jenže v tomto pořadu je na přemýšlení málo času. Tento pořad mi moc nesednul, nechci ho moc kritizovat, ale pro mě je to dost podrůměrná záležitost. Proto hodnotím jen na 30% = ** ()

Jeremiah 

všechny recenze uživatele

Jedna z posledních soutěží pro "obyčejné lidi". Přiznám se, že nemám moc rád pořady a soutěže, kterých se účastní více či méně populární osobnosti. Pro ty to je pouze způsob zviditelnění se, aby mohli dále jenom cestovat po světě a občas vtipně zaglosovat. Vím, že to vypadá jako závist, a možná že i je, ale já prostě pořady "VIP se baví, vy čumte" nemám rád. ()

Zemi11 

všechny recenze uživatele

"Pane Jaroslave, prosím vybírejte políčko jako první." "Prosím pole číslo 13." Jen totální negramota by nepoznal, že jde o AZ-kvíz. Stálice české televize si zachovává své kouzlo více než 10 let. Sledoval jsem zejména, když jsem byl nemocný a ležel 14 dnů doma. To jsem AZ-kvíz ocenil měrou vrchovatou. V 17:30 jsem se bedlivě díval a naslouchal a druhý den v repríze (11:30) jsem před taťkou machroval, že znám všechny odpovědi. Toť rozluštění otázky, kde vznikla pověst o chytrém Pavlíkovi. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (16)

  • Soutěžící, který postoupí do 5 dílů po sobě, získává prémii v podobě trička s logem pořadu. (SONY_)
  • K roku 2017 se jedná o nejdéle vysílaný soutěžní pořad v ČR. (frolish01)

Související novinky

Vysílá studio Brno

Vysílá studio Brno

11.10.2016

Pojďte si zahrát AZ kvíz a moderovat zprávy ve výstavě na Špilberku. Vybrat písmenko a správně odpovědět, zasednout před mikrofon a čtecí zařízení a přednášet zprávy, nakouknout do zákulisí slavných… (více)

Reklama

Reklama