Účinkují:
Aleš Zbořil (moderátor), Eva Brettschneiderová-Machourková (moderátor), Ladislav Zibura, Michal IsteníkObsahy(3)
Vědomostní soutěž AZ-kvíz, která se připravuje v brněnském studiu České televize pod vedením režiséra Ladislava Cmírala, už svým názvem oznamuje, že vyžaduje od soutěžících co nejširší znalosti. Název koresponduje také s hrací tabulí, na níž jsou otázky skryty pod políčky označenými písmeny abecedy od A do Zet. Soutěž kombinuje tematicky pestré vědomostní otázky se strategickou hrou. Ta spočívá v obsazování polí na hrací tabuli a v jejich propojení do souvislého řetězce, jenž spojí tři strany trojúhelníku. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (337)
Skvělý soutěžní pořad, dokonce nejlepší v celé širé ČR! Je neuvěřitelné, že se soutěž, ve které klade kultivovaný a sympatický moderátor smysluplné otázky vzdělaným (až na malé výjimky) soutěžícím (ne slávy chtivým retardům), vysílá tak dlouho. Je fantastické, že se v naší kotlině někdo dívá na soutěž, kde je druhou cenou naučná literatura a první cenou možnost vydělat si pár šupů na bankomatu (sem tam to červené políčko někdo trefí). Dalším kladem je to, že výhry lze dosáhnout dvěma způsoby: 1) odpovídat na otázky a strategicky spojit všechny strany pyramidy, nebo 2) počkat na vypršení časového limitu a pak si to jednoduše vymačkat. Ne, vážně - doufám, že bude tato kultovní soutěž mít vždy místečko v programu ČT. Samozřejmě to nesleduju pravidelně, ale když to náhodou občas chytím, rád se podívám a něco nového dozvím. ()
Dřív jsem na tom visel dennodenně, dneska je to příjemné zpestření. Tak jako tak se ale jedná o bezvadnou vědomostní soutěž, kde se člověk ledacos dozví. Bylo super sledovat s postupujícími lety vzestup vlastních mentálních schopností, kdy jsem kolem tak sedmnáctého roku začal teoreticky vyhrávat. V reálu bych ale asi stejně dostal na prdel. 80% ()
V jednoduchosti je síla, tohle platí na AZ-kvíz přesně. Jednoduchý koncept, střídmé studio, lehčí otázky, žádné velké ceny a přesto patří AZ-kvíz řadu let k těm nejoblíbenějším televizním soutěžím. Tvůrci se zkrátka trefili do vkusu, i když šli proti trendu velkolepých výherní show o miliony, a za to jim patří poctivé tři hvězdy. ()
Tak jelikož se z CSFD stává CSFTD (Československá filmová a televizní databáze). AZ-kvíz tu rozhodně nesmí chybět. Tato soutěž byla pro mě dlouhou dobu velkou záhadou a asi i dnes to pořád nějak nechápu, protože neustále přemýšlím, jakou soutěžící volí taktiku při obsazování polí na hrací tabuli, aby došlo k propojení do souvislého řetězce, který spojí tři strany trojúhelníku. chválím vědomostní otázky, protože ty byly velmi pestré a vyžadovaly, aby člověk pro jejich správné zodpovězení měl velké znalosti. Soutěž je také založena na strategii a soutěžící musel být neustále v pozoru, aby ho jeho protivník něčím nepřekvapil. Chválím způsob, jakým je udělané finále, kdy hráč hraje bankomat, ale nelíbí se mi, že může max. vyhrát jen 15 000,-. A v mnoha případech soutěžící vyhraje mnohem nižší částky. Připadá mi to nespravedlivé. Když vezmeme v potaz, jaké překážky musí soutěžící překonat, aby se k vytouženému bankomatu dostal. K moderátorům žádnou výtku nemám. Celkově tuto soutěž hodnotím slabšími 4 hvězdičkami. ()
Aleš Zbořil jednou ve svém rádobyvtipném okénku odpověděl na dotaz, který měl otřást se soutěží v základech. Psala pravidelná divačka, že má soutěž již léta ráda, ale přišla nyní na to, co se soutěží zacloume tak, že se z toho nevzpamatuje. Totiž, když soutěžící vyplní celou spodní řadu, a jeho soupeř zbytek, tak vlastně soutěž končí patem! Šokující že? Od té doby vím, že kreténi nesledují pouze Novu a Volejte řediteli. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (16)
- Aleš Zbořil v pořadu ROZHOVORista (od r. 2018) prozradil, že AZ-kvíz točí dvakrát za měsíc po deseti dílech. Po deseti epizodách se střídají s Evou Machourkovou, která AZ-kvíz taktéž točí dvakrát za měsíc po deseti dílech. (TomasSlach)
- Aleš Zbořil občas používá narážky na pořad Kde domov můj (od r. 2016) a na moderátora Aleše Hámu. (TomasSlach)
- Soutěžící, který postoupí do 5 dílů po sobě, získává prémii v podobě trička s logem pořadu. (SONY_)
Reklama