Reklama

Reklama

La Bohème

  • Česko Bohéma (více)
Trailer 1

VOD (1)

Láska básníka Rudolfa (Rolando Villazón) k nežné Mimi (Anna Netrebko) mohla vydržet věčně, nebýt nepřejícného osudu. Jejich dojemný příběh osvěžuje paralelní linie o přátelství čtyř mladých umělců, kteří ač jsou chudí, život na Montmartru vedou bohatý. Zmíněné dějové peripetie byly ideálním námětem pro operu La Bohème, která se na prknech turínského divadla Regio objevila poprvé 1. února 1896 a dodnes slaví úspěchy po celém světě. Libreto pro legendárního Giacoma Pucciniho tehdy napsala proslulá autorská dvojice operního verismu, Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Tato trojice společně vytvořila také Toscu nebo Madam Butterfly. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (30)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Absolútne dokonalé! Jedna z najkrajších opier (ak nie najkrajšia), čo kedy boli stvorené, s neskutočnou koncentráciou nádherných melódií, v dokonalom prednese fantastických operných spevákov súčasnosti (predovšetkým Netrebko a Villazón). A to všetko v krásnom obrazovom prevedení, z ktorého cítiť veľkú úctu k tomuto vrcholnému Pucciniho dielu a veľký cit pre atmosféru každého momentu. Páčili sa mi veľmi citlivo zvolené kulisy, efektné zafarbenie obrazu do akejsi sépiovo hnedej a tiež sa mi páčili občasné prepnutia do čiernobielej, ktoré mi dávali v danej chvíli perfektný zmysel. Spracovanie bolo teda také citlivo starosvetské, čo som práve obdivoval, pretože podľa mňa nie je možné do opery z konca 19. storočia (s dejom zo začiatku 19. storočia) vkladať nasilu nejaké moderné prvky, to by tú operu zabilo (už by to bolo niečo iné). Ešte si neodpustím poznámku k niektorým komentárom a hodnoteniam. Ak nemám rád operu, alebo jej vôbec nerozumiem, prečo sa na ňu pre boha živého dívam a potom vypisujem nezmyselné komentáre, aké to bolo o ničom? To teda nechápem. Možno sú to ľudia, ktorí si išli pozrieť hudobný romantický film (popis na Čsfd) a potom zistili, že sa pozerajú na operu (nech je spracovanie akékoľvek, stále je to opera). ()

naxicka 

všechny recenze uživatele

Co více dodat k tomuto citlivému ztvárnění Pucciniho krásné opery Bohéma? Já osobně jsem z kina odcházela jako v oblacích... Rolando Villazón jako Rodolfo mě absolutně přesvědčil, že je to Pan Zpěvák a Pan Herec. Role Rodolfa jako by mu byla šita na míru. Přesně vystihoval takového toho roztomilého rošťáka, básníka a snílka. Při jeho žárlivé scéně mi málem puklo srdce a v samotném závěru jeho Mimi! Mimi! doslova vhánělo slzy do očí a nejeden spoludivák odcházel z kinosálu s kapesníkem u nosu;-). Co se týče Anny Netrebko, tak ta je na tom naprosto obdobně. Role Mimi jí velmi slušela a prospěla. Člověk by jí v tu chvíli, ve které zpívala, dal úplně všechno... Tak nádherný hlas a krásná tvář jsou opravdu mimořádné atributy této ruské operní divy. Při její árii "Mi chiamano Mimi" vás vtáhne do hudby tak neskutečně, že si přejete, aby zpívala navždy...Villazón a Netrebko jsou naprosto právem nazýváni operním párem snů, protože jejich přátelský osobní vztah se promítá pozitivně i do hudby, kterou produkují, a při pohledu na ně vás napadají jen hezké myšlenky. Ostatní obsazení výborně korespondovalo s hlavní dvojicí, i když v rolích Marcella a Schaunarda se představili na plátně jen zastupující herci. Colline a Musetta byli původní. Musím hlavně vyzdvihnout postavu Musetty, která mě opravdu zaujala. Takto nějak jsem si ji vždy představovala a tato představa konečně vešla ve skutečnost. Musetta byla svěží, svůdná, hravá, vyzývavá, temperamentní a krásná. Ideální kombinace;-). Celkově režijně je to film velmi povedený. Líbí se mi, že Dornhelm nechal Bohému být skutečně tou Bohémou, jakou Puccini napsal a že nedošlo k nějakému modernímu výkladu klasického díla, který nebývá vždy docela šťastný. Znovu tedy tleskám tomuto filmu - vlastně tedy opeře a těším se s Rolandem a Annou snad někdy na shledanou! ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Opeře naprosto nerozumím a nechápu ji. Muzikál mi připadá nepřirozený, takže co pak říci o žánru, kde člověk umírá, ale na čistotu jeho zpěvu to nemá žádný vliv? Přes kvílení těch všech sirén skoro nejsem schopen vnímat hudbu a mohu ocenit snad jen tlumenější filmový herecký projev slavného Mexičana a Rusky v hlavních rolích italsky zpívané filmové verze opery podle francouzského románu inscenované rakouským režisérem. Není ten operní svět úžasně mezinárodní? A dá si tolik práce s tak triviální historkou... Příznivci opery ať si k mému hodnocení přičtou zbývající dvě hvězdičky. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Nejsem milovníkem opery, ale ani jejím odpůrcem. Milovat a zamilovat si operu, znamená naučit se plout v různorodých proudech a barvách hlasu. Využívat proudu hlasu a větru gest a mimiky ke své potřebě. Nesnažit se bojovat, ale nechávat se unášet přírodními živly, které je schopen vyrábět člověk svépomocí. Hlas konejší, hladí, ale také bouří a ukazuje strach a ostatní neduhy. Film má oproti klasickému opernímu představení jednu nezpochybnitelnou výhodu. Tou je dosáhnutí kvality zvuku a zpěvu bez jediné chybičky, jediného zaváhání, nebo zakolísání. Taktéž k prostředí nemám výraznější výhrady. A na obrazovce se rozbíhá silný příběh o přátelství a o lásce. Silný, romantický, vášnivý, tragický. Hlavním mužským hlasem je básník Rodolfo (Rolando Villazón). Hlavním ženským hlasem je švadlenka Mimi (Anna Netrebko). Tenor a soprán se ve zvuku souznění proplétají v milostné vibrace vzletu, rozchodu a smíření. Další soprán koketuje, svádí a provokuje. Se sebevědomou drzostí a věčnou touhou miluje i opouští, tak jako Musetta (Nicole Cabell). Jsou zde hravé i žárlivé barytony: nešťastně zamilovaný malíř Marcello (George Von Bergen, zpěv Boaz Daniel) a bezstarostný hudebník Schaunard (Adrian Eröd, zpěv Stéphane Degout). A zlobné i smířlivé basy: klidný filozof Colline (Vitalij Kowaljow), lapený pan domácí Benoit (Tiziano Bracci) a bohatý Alcindoro (Ioan Holender, zpěv Tiziano Bracci). Opera Giacoma Pucciniho přišla na svět před více jak sty lety, a čeká jí ještě dlouhý opojný život v celé své kráse znovuzrození. ()

Panacek 

všechny recenze uživatele

Výborně zazpívaná slavná opera v naprosto konvenčním provedení. Villazón a Netrebko nehrají jako herci ve filmu, ale jako zpěváci v opeře, což ovšem (prvotřídní) taky jsou. Co je na diskusi, je "filmová" hlasitost v kině, je ale pravda, že výsledný dojem z hudby spíš umocňuje. Operu na této úrovni je u nás jinak možno vidět jen v rámci projektu MET in HD,ten je ale v Praze vyprodán půl roku dopředu . Kdo jde do kina na "Muzikál / Romantický", ten se pobaví jak na Bollywoodu a v půlce může jít domů. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama