Reklama

Reklama

Domov aneb Kam směřuje naše cesta

  • Francie Home (více)
Trailer 2
Dokumentární / Drama / Rodinný
Francie, 2009, 95 min (Special Edition: 118 min, Director's Cut: 120 min, Televizní verze: 2x55 min)

Úchvatný portrét našej zeme - nafilmovaný zhora, z pohľadu pomaly letiacej kamery. Autori dokumentu zároveň upozorňujú na ničenie životného prostredia, v dôsledku konzumnej politiky ľudskej spoločnosti. (RTVS)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (586)

Anthony 

všechny recenze uživatele

Spojení nádherných (někdy i děsivých) obrázků a krásné hudby Armanda Amara. Mluvené slovo v podobě Z. Svěráka mě chvílemi přišlo zajímavé, chvílemi mě štvalo a rušilo ve vychutnání hudby. Určitá fakta, která tu zazněla mi přišla zajímavá a snad i nová, v mnoha momentech mi však komentář přišel zbytečně opakující dokola celkem banální věci jako že je vše provázané atd. Každopádně i když se tvůrci na konci snažili o trochu pozitivní a nadějné vyznění, ve mně převládá (nejen díky tomuto filmu) pocit, že 21.století je nejspíš poslední maximálně předposlední století, které má lidstvo před sebou. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Pôsobivá eko-agitka, ktorá nielen kritizuje a varuje, ale aj radí, ako proti kritizovanému bojovať a dáva nádej na zlepšenie. Dvojhodinová stopáž nie je na škodu, naopak filmu dáva možnosť byť komplexnejším a výraznejším. A veru že tvorcovia túto možnosť využívajú. Nebyť toho prvoplánového monológu rozprávača, dal by som 5*. Tie obrázky totiž majú OBSAH. P.S.: Milujem mrakodrapy a nevadí mi megalománia, ale s kritickým postojom k Dubaju sa plne stotožňujem. Ten film to vyslovil za mňa. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Bál bych se Home označit za dokument, který uvádí zajímavá a pravdivá (obejktivní) fakta, ale jako varovně vztyčený ekologický prst to funguje perfektně. Myšlenka, kterou jsem si nesla cestou z kina, však však nejspíš záměrem tvůrců nebyla. Pandemie chřipky je asi to nejlepší, co by mohlo planetu Zemi potkat... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Yann Arthus-Bertrand, velký fanoušek balónového létání, a o nic menší fanoušek zachování lidské rasy navzdory její zabedněnosti a sobectví, přináší dokument o stavu a směřování našeho světa, který bych nejstručněji popsal asi jako "Baraka bez psycho hudby, zato s komentářem". Vizuálně úchvatné a přitom mrazivé dílo, které by se mělo povinně promítat v hodinách ať už přírodovědy nebo věd společenských. Klidně i s tradičně kvalitním českým slovním doprovodem Alfreda Strejčka. Tahle "ekologická agitka" se povedla. 80% ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Působivá agitka za záchranu planety. Snímek světoznámého fotografa je jednou velkou epopejí se zaníceným komentářem o všem, co lidstvo stihlo za dobu své krátké existence napáchat. Dechberoucí záběry úchvatné přírody střídají záběry jiné, méně líbivé. Satelitní snímky ukazují, jak během krátké doby mizí pralesy, vysychají vodní toky a jezera, tají ledovce... Vše podbarvuje uklidňující a skoro až relaxačně působící hudba, která výsledný efekt ještě umocňuje. Jako filmové dílo skoro dokonalé. Jako poselství místy skoro až děsivé, ale s jiskrou naděje. Vydrží tahle jiskra hořet? Změní se v plamen a pak v oheň? ()

Galerie (141)

Zajímavosti (10)

  • V Las Vegas, které je vybudované v poušti a kde žije kolem 600 000 lidí, se denně spotřebuje průměrně kolem 800-1000 litrů vody na osobu. V roce 2009 průměrný Čech denně zpotřeboval 138 litrů vody. V tomto údaji je ale kromě spotřeby záchodu, pračky, umývání nádobí či použití sprchy započítán i podíl vody potřebné k vyrobení např. potravin, výrobků, atp. (Expertt)
  • Spolu s celosvětovou premiérou v kině a vydáním na DVD a Blu-ray se Home objevil i na YouTube, a to zcela oficiálně, s vlastním designem stránky i desítkami bonusových materiálů. Jeho "zisk" se podle tvůrců nebude počítat v dolarech, ale v počtu lidí, kteří ho uvidí. (ČSFD)
  • Tento film vznikl jako neziskový projekt. Veškeré jeho výnosy půjdou na organizaci Yanna Arthuse-Bertranda, GoodPlanet, která bojuje za ochranu životního prostředí. [Zdroj: SPI] (POMO)

Reklama

Reklama