Reklama

Reklama

Škola s prasátkem

(festivalový název)
  • Japonsko Buta ga ita kjóšicu (více)
Trailer

Videa (1)

Trailer

Recenze (6)

lena60 

všechny recenze uživatele

Zlinfest 2009: Šup s parasátkem zvaným P - Chan do masokombinátu! Není nad pořádný kus vepřového na talíři, že ano? ()

Mikah 

všechny recenze uživatele

Příliš dlouhý a nudný film, který pojednává jen o praseti. Skutečně jen o praseti, protože ač téma vybízí ke zkoumání jednotlivých žáků, žákyň a učitele, tvůrci se toho nechopili a charaktery postav ignorovali a potom pro mě bylo unavující sledovat jen pobíhající prasátko a neustálé řešení, co s ním. Film se tváří, že v sobě skrývá myšlenku a čekala jsem, že se postupně vyjeví, ale naopak byla na konci pohřbena. Netvrdím však, že je film špatný, spíše mi neseděl a místy jsem se i bavila. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Jedno z největších překvapení v oblasti současné japonské kinematografie. Ačkoli to bude znít přehnaně, „Buta ga ita kjóšicu“ je v jistém ohledu dětská verze festivalového hitu „Mezi zdmi“, s tím rozdílem, že tentokrát není v popředí sociální tematika, nýbrž dospívání. Stejně jako ve filmu Laurenta Caneta je i zde v centru pozornosti třída a její učitel. Oba filmy se ale zaměřují na pestré a věrné vykreslení kolektivu třídy ne proto, aby ukázaly osobnosti jednotlivců, ale aby skrze třídu komplexně popsali své téma (u Caneta sociální realita Francie, zde přelom dětství a dospělosti)._____Film sice zprvu vypadá jako rozpustilý dětský snímek o tom, jaké úsměvné historky lze zažít při chování prasete na školním pozemku, ale již od začátku ve vzduchu visí příznak konfliktu: učitel třídě chov prasete představí s tím, že na konci až prase vychovají, tak ho snědí. Očekávatelný konflikt „nemůžeme prase sníst, protože je to náš kamarád“ se příznačně vykrystalizuje již v první čtvrtině filmu a celý zbytek zabírá konfrontace dětí, ale i učitele s daným problémem. Působivost scénám dodává bezprostřední kamera, která nekřiklavě využívá dokumentárních postupů. Není náhodou, že byl jedním z pouhých dvou japonských titulů v hlavní soutěži MFF Tokio. Nečekaně nesentimentální a komplexní pohled na téma hranice dětství a dospělosti i na otázku zodpovědnosti (na straně dětí i učitele)._____Vice viz recenze na Rejže.cz. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama