poster

Sleep Dealer

Sci-Fi

USA / Mexiko, 2008, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Abiosis
    **

    *SPAVÁ CHOROBA* Film, ktorý síce zožal niekoľko úspechov na filmových festivaloch, ale ktorý akosi neponúka to, čo sa od neho očakáva. Zobrazuje svet blízkej budúcnosti a zameriava sa na pravdepodobne najnižšiu spoločenskú vrstvu, a to nájomných robotníkov, ktorí vykonávajú svoju prácu bez toho, aby museli opustiť svoje pracovisko. Od filmu som očakával kritiku pretechnizovaného sveta, odsúdenie nenásytných korporácií využívajúcich lacnú pracovnú silu z Mexika, poukázanie na problémy, ktoré prítomnosť implantátov, resp. vylepšovanie ľudského tela môže prinášať, zobrazenie nemožnosti žiť jednoduchý život na vidieku a nutnosti prispôsobovať sa svetu, v ktorom je technika prítomná v našom každodennom živote... očakával som čokoľvek s vyššie spomenutého a možno aj niečo iné, keďže námet je zdrojom neuveriteľných možností, akým smerom sa vydať. Lenže jediné čo film ponúka je nudné zobrazenie života vidiečana, ktorý odmietajúc múdrosti svojho otca úzko spätého s prírodou, sa rozhodne žiť v meste a pracovať ako nájomný robotník, len aby nakoniec zistil, že zmysluplné je len to, čo opustil. Film nekladie otázky (a preto ani nehľadá odpovede), neskúma, nepátra, len pomaly plynie. A pán herec Peña (predstaviteľ hlavného hrdinu Mema) už dúfam nikdy neuspeje v žiadnom castingu. Verdikt v 1 vete: Sci-fi s veľmi vetchou a nedotiahnutou víziou budúcnosti. 22.09.2010(22.9.2010)

  • messi@h
    ***

    2/3 filmu na mě zapůsobily jen v tom nejlepším slova smyslu. Říkal jsem si - cyberpunk jako lyrická záležitost? Skvělé! Sleep Dealer není založený na akčních pasážích (které tu prakticky nenajdete) ani na tricích (nízký rozpočet je hodně znát), ale na hutné atmosféře ne zrovna vlídné budoucnosti. Nedokážu přesně říct proč, ale při sledování filmu jsem si pořád vybavoval nevšední zážitek, který jsem měl při čtení povídky G.R.R. Martina "Chlap z masovny". A říkal jsem si - kdyby měl někdy někdo točit tuhle skvělou citlivou Martinovou povídku, hlasoval bych pro Alexe Riveru. Ovšem teď konec superlativů. Poslední třetina filmu mi přijde nedotažená, odfláklá. Všechno to skončí hrozně rychle a lacině, většina atmosféry se vytratí. Nebudu tady rozebírat, že závěr má velké logické trhliny, ale musím vyjádřit svoje zklamání způsobené vysoko nasazenou laťkou v první části snímku. Proto snižuji hodnocení na 3*. Ale na prvotinu přesto velmi dobré.(30.1.2010)

  • DavidS.
    ***

    Chudé a zaostalé Mexiko potkává v této sociální sci-fi virtuální realitu, která slouží jako další nástroj vykořisťování a otrocké práce... Jedná se o koncept, který je společně s krásnou Leonor Varelou hlavní devizou tohoto snímku, který se však ani po formální stránce a jistě i při velmi malém rozpočtu nemá za co stydět...(8.12.2009)

  • bouncer
    ***

    Pěkný nápad a zajímavá "vize" technicko-vykořisťovatelské budoucnosti. Alex Rivera si vystačí s málem a ve svém debutu odvedl velmi dobrou práci. Chybí tomu sice nějaká větší pointa, dobrý leit-motiv, ale jako vstup do světa kinematografie režiséra úctyhodné a pokud bude Alex pokračovat v tomhle stylu, může to dotáhnout daleko.(30.12.2009)

  • verbal
    **

    Mexický kontribut k Matricím a Jeníkům Pamětníkům. Originální první polovina varovně zvedá prst nad dopady technologického pokroku, aby jste ve druhé zjistili, že je to pouze prostředníček a ten plný pytel filozofických zvratků vás obohatí asi jako Uran 235. Film pouze unyle demonstruje, že mexičtí vesničané jsou stejní přizdisráči jako za časů, kdy k nim ještě jezdíval strýček Calvera na dovolenou All-Inclusive.(28.5.2010)