poster

Enthiran

  • Indie

    Robot

  • Indie

    Robo

  • Indie

    Endhiran

  • anglický

    Robot

Komedie / Akční / Romantický / Sci-Fi

Indie, 2010, 177 min

Režie:

S. Shankar

Scénář:

S. Shankar

Kamera:

R. Rathnavelu

Hudba:

A.R. Rahman

Producenti:

Kalanithi Maran

Střih:

Anthony

Kostýmy:

Mary E. Vogt
(další profese)
  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Přidám se k tvému smíchu přes blootooth." Strávit večer z Enthiranem je sice poněkud nebezpečná záležitost, ale já jsem se skvěle pobavil, na čemž měly nemalý podíl skvělé slovenské titulky. Už ani nevím, zda jsem se víc pochechtával při roztomile naivních textech písní, rozhovoru terminátora s komáry, robotické spartakiádě či při do očí bijících filmových omylech. Přesto si dovolím vyjádřit názor, že pokud nemáte rádi roztomilé kraviny, tak se na tohle nedívejte. Budete zhnuseni stejně jako já při sledování Tarkovského soulože s Bergmanem.(6.3.2012)

  • NinadeL
    *****

    Aishwarya slavila velký návrat do tamilského filmu už v Raavananu a nyní jen posílila svoji výlučnou pozici v Enthiranu. Ostatně Shankar ji režíroval už v dobách jejích začátků v Jeans a od té doby oba povýšili na skutečné miláčky publika. Podobně jako Remini jsem měla určitý kulturní odstup od fenoménu superstara Rajniho - a byl to docela šok na hlavu, - ale postupem času, myslím, že bych ho dokázala také akceptovat i jinde... Ale zásadně se zatím odmítám nořit do jeho začátků ;) K Enthiranu samotnému jen dodám, kromě již zmíněného v externí recenzi, že Kilimanjara není nikdy dost a že nejenom růžová je Aishina barva. Také modrá, kovová... a další barvy duhy. Co záběr, to humor, co záběr, to skvost, co záběr, to geniální triky (včetně Rajniho make-upu).(3.7.2011)

  • Fr
    ****

    Je naprogramovaný inteligencí stovek lidí. Je zručný v každém umění, mluví všemi jazyky, tancuje, bojuje, sportuje. Je odolný vůči ohni a vodě. Pomůže s pokrokem i obranou země..... V Indii vytvořili inteligentní plechovku. No a co, říkám si. Ale zvědavost mi nedala a teď musím napsat, že tohle je (pro mě) nejlepší film pro OPRAVDOVÉ seznámení s Indickou kinematografi! Tady je totiž VŠECHNO!! Fajn, ale 3hodiny??? Asi půl hoďky zaberou videoklipy, které.....tam prostě jsou.... (Tahle hudba není moje krevní skupina -je fakt děsná-, ale klipy jsou barevné, nápadité a pokud dáte ,,špeka“ jistě i inspirativní.) A tak jestli má film nedostatky, určitě to není délka (i když sedět v kině...). Příběh bych rozdělil do tří filmových fází: 1. naivní, akční, dětsky vtipná a milá o zrodu superhrdiny / 2. dramatická, když začne myslet (jako chlap), protože mu polibek prohřeje obvody / 3. akční, kdy se Chitti mění v démona se svými sobeckými zájmy. Hlavně v tom ,,prostředku“ to občas zaskřípe, ale velkolepé finále s neskutečnou monster kreací F/X efektů možná uspokojí i náročnější příznivce akčních sci-fi. Stejně jako příznivce ženské krásy pohled na sympatickou a muzikální A.R.Bachchan. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci vidět nejdražší a nejúspěšnější Indický film. 2.) Zjistím, jaké je nejvyšší prvočíslo. 3.) Zajímá mě, jaký může mít komár tři přání. 4.) Poznám, že ženský jsou nebezpečný už i pro roboty. PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ *(9.2.2011)

  • Dudek
    ***

    Enthiran je snímek diametrálně odlišný v každé své části. Během tří hodin několikrát změní svou tvář, žánr i vyznění. Každá fáze je pak ohraničena Chittiho vývojovou etapou. První třetina je rozhodně nejslabší. Funguje hlavně jako seznámení s jednotlivými postavami, robotem a určuje budoucí vývoj. Hudební čísla jsou střídmá, odlehčují děj, ale nikam jej neposouvají. Jsou spíše komentátorem některých situací. Druhá třetina je mnohem zajímavější. Příběh je již jasně nastolen, motivace a vztahy mezi jednotlivými postavami taktéž. Chitti se navíc posouvá do mnohem lidštější sféry. Díky spojení citů se svými schopnostmi se dostává do čím dál více absurdních situací (skvělá, i když nepodstatná (jako mnoho jiných), scénka s komáry). Změna je znát i na tanečních scénách, které jsou velkolepější. Snímek pak vrcholí poslední hodinkou, která je doslova akční řeží až hollywoodských rozměrů. Vlivem několika výborných nápadů, které jsou živnou půdou mnoha scén (formace) a neustálému nadhledu snímek povětšinu stopáže nijak výrazně nedrhne. Dějové návaznosti jsou pozvolné a logické. Přesto se opět potýkám s problémem nejspíš typickým pro indickou kinematografii. Vcelku vzato je to celkem dobré, a nebýt první třetiny, nejspíš bych řekl i výborné.(16.3.2011)

  • Oskar
    ****

    Film, ve kterém jsou současně roboti, tanec a zpěv, střílečky, hromada úmrtí a malebné záběry Kilimandžára, svádí konzervativně založeného diváka k vyslovení frází jako "méně je více" nebo k otřepanému přirovnání ke kulinářské snaze Čapkova pejska a kočičky. To je ten pohodlnější způsob, jak se s Enthiranem vypořádat. Ale pokud se předem připravíte na to, že uvidíte cosi neobvyklého a právě na to se těšíte, třeba stejně jako já shledáte, jak zábavný a osvěžující film to je. Jak obratně kličkuje mezi romantickou komedií, akčním filmem, sci-fi a muzikálem a jak tyto zdánlivě nesourodé žánrové složky vrství v promyšlené hierarchii důležitosti. Tříhodinová stopáž vypadá děsivě, ale film je rozdělen do několika bloků dramatického děje, z nichž každý posune příběh od expozice přes peripetie ke katarzi, načež přijde hudební číslo (jakási záložka mezi jednotlivými kapitolami) a další dějový posun podle tříaktového paradigmatu. Nevím, zda je to u indických filmů obecně zvykem, ale u Enthirana tento postup funguje jako příležitost si v pravidelných intervalech odpočinout od sledování divokého děje a nepropadat malomyslnosti z toho, že konec není ani nadohled. V době, kdy hollywoodské spektákly tohoto typu soutěží o to, který z nich bude "temnější" než ostatní, začíná docházet k tomu, že jsou od sebe v té temnotě navzájem nerozlišitelné. Tento film si s jiným určitě nikdy nespletu. 80%(30.1.2011)

  • - Aby vykompenzoval ztrátu svého předchozího filmu, odmítl Rajnikanth přijmout za svou roli ve filmu plat. (Raztubyl)

  • - S rozpočtem přes 40 milionů amerických dolarů se jedná o do té doby nejdražší a nejvýdělečnější indický film. (Raztubyl)

  • - Na akční choreografii se podílel i hongkongský režisér Woo-ping Yuen, jež dělal choreografii například i pro snímky Matrix (1999), Kill Bill (2003) nebo Tygr a Drak (2000). (Raztubyl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace