Reklama

Reklama

Tajemství jejich očí

  • Argentina El secreto de sus ojos (více)
Trailer 2

Oscarové argentinské drama režiséra Juana Josého Campanelly, vypráví příběh právníka na odpočinku, který píše román a doufá, že uzavře případ jedné nevyřešené vraždy a vyrovná se s neopětovanou lásku ke své bývalé nadřízené.
Benjamín Chaparro odchází na odpočinek z celoživotní práce u kriminálního soudu. Aby vyplnil volný čas, rozhodne se napsat román na motivy případu, který kdysi řešil a sehrál v něm důležitou úlohu. Motivem je vražda, která se stala v roce 1973 v Buenos Aires a pátrání po jejím pachateli. Když však Benjamín otevře dveře do minulosti, už je nedokáže zavřít. Turbulence v Argentině oněch časů totiž zasáhly do osudů jeho postav s veškerou silou násilí a smrti. A ačkoli si Chaparro myslí, že jeho příběh je pouze o minulosti, pátrání v ní staví do jiného světla i jeho současný život a donutí jej postavit se čelem k dilematu jeho dlouholeté neopětované lásky. Benjamín musí přehodnotit své pocity, činy i učiněná rozhodnutí. A nalezení pravdy bude vítězství nejen literární, pomůže také uvolnit cestu ke spokojenému zbytku života. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (167)

Matty 

všechny recenze uživatele

(Ne)obyčejná detektivka. V něčem připomíná Fincherova Zodiaca, ale mnohem větší roli v ní hrají osobní vzpomínky, dlouho skrývaná tajemství a politika (k vraždě dochází rok po smrti Peróna). Film se úspěšně vyhýbá jednoznačným závěrům a v interpretování některých událostí nabízí stejnou volnost, jakou mají (a využívají) postavy. Naše verze celého příběhu jen doplňuje skládačku, která nikdy nebude úplně kompletní. Stejně jako žádná z postav nedokáže naplnit svou touhu (po pomstě, lásce, přátelství…). I když s Espositem trávíme nejvíce času a v důsledku bude mít právě on největší podíl na podobě naší verze, není jediným vypravěčem. Okamžiky, kdy předává slovo druhým jsou stejně nepostřehnutelné jako momenty, kdy kriminální thriller přechází v buddy movie. Tajemství jejich očí je vyzrálým počinem, který se dotýká mnoha konkrétních i obecnějších témat. Možná až příliš mnoha, ale koho by nezaujal obsah, může obdivovat formu. Zejména „našeptávající“ kameru, která v záběru-scéně z fotbalového stadionu předvádí kousky vyvolávající podezření z užití černé magie. A magie, akorát ne černá, film s jeho délkou a tématickým záběrem nadnáší a chrání před těžkopádností. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Radek99, Bluntman, ZkuKol, JohnFarst ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úžasné, kolik rovin a významů v sobě spojuje tento argentinský snímek (a čerstvý držitel Oscara) a jak je to přesto celistvý a konzistentní celek. 1. metažánrový film, který by bylo velkou chybou vnímat jen jako pouhou kriminálku. Spojuje v sobě hned několik žánrů (detektivní, romantický, komediální, politický, historický), přičemž jejich významovému rozložení porozumíte teprve až s úplným závěrem snímku. 2. postmoderní snímek, který je vyprávěn kontinuálně ve třech rovinách (současnost, minulost a její reflexe prostřednictvím stylizace románového pohledu), které se ale pozvolna proplétají a místy je lze snadno zaměnit, vytvářejí navíc prostor glosovat a reflektovat dění, které má charakter současnosti. 3. velmi osobitá variace s odkazy latinskoamerického magického realismu, kde nechybí tradiční atributy - osudová žena, láska přetrvávající dekády, prvek pomsty jakožto jediného principu bytí, výjimečně silný příběh, úkladné vraždy, různorodá interpretace reality, narační světy... 4. rámcová kompozice pointovaná dvojitým závěrem, který snímek a celý příběh skutečně korunuje a svádí do jednoho řečiště rozložité povodí dějových linek 5. skutečně zdařilou estetiku snímku a stylizaci do 70. let minulého století, pod níž tiše probublává šedé bezčasí peronismu a následných vojenských diktatur, tedy polototalitní a totalitní režim, který přímo ovlivňuje události v příběhu. 6. neobvykle silně vyvážená forma a obsah - snímek působí skutečně jako homogenní tvar, od použitých kamerových clon, autentické mizanscény coby dobové kulisy, nenápadného střihu, gradace, členění do několika celků ukončených vždy patrnou minizatmívačkou, několika stylizovaných pasáží, hereckých výkonů, scény na fotbalovém stadionu...až po výše popisovaný pouhé kriminálce neadekvátní obsah. Skutečně silný a sugestivní film se výraznou stopou artového směrování... PS: Hanekeho Bílá stuha si ale Oskara zasloužila víc... ()

Reklama

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Tak jestli je toto nejlepší Argentinský film posledních let, dokonce nominovaný na Oscara, není divu, že ten národ zbankrotoval!! A nechtěl bych vidět ten nejhorší! Proti tomu jsou ty jejich telenovely umělecky a zábavný skvost. Rozhodně nečekejte detektivku, natož thriller a mystérie je tam asi tolik, jako v dokumentu o stěhování tučňáků. Frajer chce 25 let ošustit kolegyni z práce, a ani jí to neřekne, protože ona je vdaná a on je charakter!! Tolik k romantice. Přišlo mi, že ti herci melou dvě hodiny hubou jen proto, že éra němého filmu už je za zenitem, nebo snad proto, aby vás unudili xmrti. Navíc mě naštvalo, že když už jsem to heroicky protrpěl až do konce ( bez přetáčení !!!), ani jsem se nedozvěděl, kdože vlastně měl v očích ten sekret .... 4.2.2010 Ad) Bouncer: Někteří zdejší uživatelé ... Ne, takhle ne! Jsem přece vymaštěná lopata, už to podruhé s nadhledem neudělám!!! Takže: " Jdi do prdele, mentále entelygentňy!!!" ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám tyhle typy filmů rád. Nenápadný, ale zajímavý. Na druhou stranu ale většinou u těch nenápadných hrozí, že budou taky nudný a strašně se televizně táhnoucí. No a u tohodle jsem to prožíval tisíckrát tolik. Protáčel jsem se v posteli jak zběsilej. Ale teď nevím, jestli to bylo víc filmem nebo tím, že jsem v pokoji i večer měl třicet stupňů. Vedro je občas nesnesitelná věc. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Jsem kdesi na půl cesty mezi zaujetím a okouzlením. Campanella dokázal do svého snímku vtisknout onu nezaměnitelnou emocionalitu "hispánské" kultury, která je zmítána někde mezi hlubokým prožitkem a exaltovaným kýčem. Občas mě z filmu vyrušovaly momenty, kdy až příliš prosvítá make-up – ten skutečný, i narativní. Každopádně El Secreto De Sus Ojos má vždy připravenou odpověď, moment, který vrací vyprávění do sedla. Laděním ho lze přirovant k Almodóvarovu něžnému období kolem Mluv s ní – je to zjitřené, kolíbavě lyrické a nadreálně krásné, jakoby se prolínala telenovela, thriller a psychologické drama. Herecké výkony jsou pevným svorníkem, roviny vyprávění jsou velmi čitelně a přehledně uspořádané a výsledkem je tak snadno přístupný a přitom tématy překypující film... Jen mám pocit, že skutečné dokonalosti pořád brání ona okázalá vrstva šminek i velmi konzervativní formy vyprávění, ze které si Almodóvar sarkasticky utahuje v Rozervaných objetích. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Nejsledovanější film v argentinských kinech od roku 1983. Vidělo jej přes 3 miliony diváků. (Kulmon)
  • Film získal Oscara v kategorii Cizojazyčný film za rok 2009. (zdeny99)
  • Druhý Campanellův film, který získal nominaci na Oscara. První byl Syn nevěsty (2001). (Kulmon)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho…

Reklama

Reklama