Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Gunther Strobbe je třináctiletý chlapec, který vyrůstá se svým otcem Marcelem, třemi strýčky a babičkou. Strobbeovi nejsou jen tak obyčejná rodina - Marcel si přivydělává jako poštovní doručovatel. Protože se však na jeho trase vyskytuje hned několik barů, dokončit štaci je pro něj leckdy skutečnou výzvou. Jeho bratři jsou zase násoskové a povaleči tahající peníze ze své matky, která je příliš laskavá na to, aby jim odepřela svůj skromný důchod. Muži v jeho rodině se celé dny opíjejí pivem a ládují klobáskami, rozbíjejí věci, dělají si legraci z ostatních lidí a uhánějí ženy. O mnoho let později se dospělý Gunther, který se nyní živí psaním, ožení a čeká se svou manželkou syna. Vidina nových povinností jej však náhle začne děsit, a tak vyhledá Marcela a jeho bratry, aby mu udělili pár zaručených rad – přestože téma otcovství zdánlivě nepatří mezi jejich nejsilnější stránky. (Cinemax)

(více)

Recenze (49)

hygienik 

všechny recenze uživatele

Dej filmu, konkrétne opilecké řádení prešpikované "gynekologickou terminológiou" mi bol vyslovene odporný. Napriek tomu mu dávam 4 hviezdy, lebo vtipná komédia, ktorá zároveň bez obalu ukazuje drsnú pravdu, odradí diváka od alkoholu účinnejšie, než patetické americké drámy, ktoré zaobchádzajú s divákom v rukavičkách. Veľmi dobre je tu ukázané, ako opilec poznamenáva svojich blízkych na celý život a aký ťažký, ak nie nemožný je pre všetkých "zúčastnených".návrat do normálneho života. Bolo prínosné, že film bol odľahčený vtipmi. Zamrzí však, že to bol humor vulgárny a prvoplánový, mohol byť inteligentnejší. ()

Saur.us 

všechny recenze uživatele

Tragikomedie v tom nejčistším smyslu slova. Naprosto za břicho popadající scény střídají ty úplně deprimující a to v poměru tak akorát. A navíc se spoustou černého humoru. "Existovala malá naděje, že se dítě narodí černé nebo mrtvé. V obou případech bych těžko skrýval radost." Díky perfektní kameře (zcela nenásilně používající černobílý filtr, detaily takřka mimo záběr) se podíváme do jedné alkoholu holdující rodině, která, ve spojení s půl litrem piva, prožívá spoustu neuvěřitelných situací, jako je nudistická jízda nebo alkoTour de France. Nevšední sonda do života lidí, co bydlí u železniční trati. Kdo by to od těch Belgičanů čekal :) ()

Reklama

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Nevím, proč se takové filmy vůbec točí... Sledovat každodenní život bandy primitivů, kteří bez milosti stáhnou zpět každého, kdo se snaží v záchvěvu pudu sebezáchovy alespoň trochu odpoutat z toho zničujícího prostředí, je čiré utrpení. Nevím, asi jsem se díval na jiný film, když se tady v komentářích dočítám, že se jednalo o "tragikomedii". Já tam žádné komické prvky neviděl, mně zrovna chlastací tour de france nebo sprosté písničky moc vtipné nepřijdou. A na nic jiného, co by alespoň z velké dálky mělo připomínat humor, si nevzpomínám. A když "oficiální distributor" píše, že se jednalo o "typicků veselů flámsků rodinů", tak to mně tedy podrž voči, do Belgie radši nikdy nepáchnu. ()

lebowski 

všechny recenze uživatele

Buď bych mohl hodnotit to, jak se lidé ve filmu (a tím pádem v podstatě i v běžném životě) k sobě chovají a odsuzovat to, nebo to přijmout jako stav společnosti a lidí v ní (ano, žije v takové podobné "realitě" po světě spoustu lidí a chovají se tak k sobě) a užít si hlavně zpracování, různé vychytávky a to, že je to součást i toho mého světa, i když ho žiji naprosto jinak. Užíváme si ho "plně" všichni, rozdíl je pouze ve vědomém či nevědomém přístupu k němu. Z mého pohledu parádní film, ke kterému jsem se dostal náhodou, jako k filmu, kde hraje jeden z představitelů hlavních rolí v Hasta La Vista! (" hraje" malou roličku v pijáckém závodě a osobně jsem ho nezaznamenal :-)) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2010) NEŠŤASTNÍCI, nebýt tak chytře odvyprávěni, mohou být příkladem toho, že se sociální dramata přibližují divákovi prostřednictvím podbízivého a vulgárního humoru, zatímco komedie jsou uměle povyšovány špínou sociálních dramat. Jenže oni naštěstí chytře odvyprávěni jsou, protože se střídají dvě roviny vyprávění (minulost a tady a teď), které jsou propojeny osobou vypravěče, zároveň hlavního "hrdiny" filmu, jehož vstřícnost k divákovi je nesmírná, protože mu dává dopředu víc informací, než by jinak bylo v případě konvenčního snímku přijatelné, a tak si pohrává s náladou a neuspokuje diváka klasickým způsobem, protože ho nutí mít od dění odstup. Belgický snímek o (ne)schopnosti vymanit se z rodových "předpokladů" má tak svou žánrovou neukázněností a náladou blízko severským tragikomediím. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama