poster

Amer

  • Belgie

    Amer

  • Francie

    Amer

  • Nový Zéland

    Amer

  • USA

    Amer

  • Velká Británie

    Amer

  • Kanada

    Amer

  • Austrálie

    Amer

Horor / Thriller / Experimentální

Belgie / Francie, 2009, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pilda17
    odpad!

    Nic tak o ničem jsem už dlouho neviděl. Ve filmu se téměř nemluví a také nic neděje, takže po dvaceti minutách trápení to vzdáte, překlikáte na závěr a uleví se Vám. Zjistíte, že do závěru se nic nezmění a ušetříte hodinu života nebo pokud koukáte s přítelkyní či manželkou, tak jí udělejte hezčí chvilku než trpět u tohoto francouzského sračkodíla.. 0/10 = 0%(24.3.2013)

  • Karlos80
    ***

    Když pocta klasikům (Argento, Bava, Fulci, Dallamano), tak pocta klasikům a to se vším všudy! Tenhle ten francouzsko/belgický audiovizuálně a surrealisticky fantastický opus magnum, rozdělen do třech samostatných a velmi smyslných kapitol ze života malé, dorůstající, a nakonec dospělé-zralé ženy Any, který navíc prošel festivalem (sám festivalový filmy moc nemusím), i tak přes všecky ty očividné technické klady, tento film nikdy nepřijmu za plnohodnotný a nikdy mu nejspíš ani pořádně neporozumím, ač mě o to někteří budou snažit přesvědčit svými odpovědmi, toto je přeci umění a to nemůžeš hodnotit tak nízko. Padly tu již názory, které ještě budou padat, protože to je evidentní už na první pohled, že film by v tomto případě mohl být o dost kratší (možná dokonce o polovinu), ano to mohl, zvláště když jde spíše o avantgardní experiment, leč místy s opravdu vypečenými a chytrými momenty, celé to vypadá jak když to byl původně nějaký starý nedodělaný studentský film, který byl později natáhnutý do plnohodnotného celovečerního filmu (dosavadní zkušenost tvůrců byla jen s krátkými filmy), nicméně s prázdným nebo úplně nicotným obsahem, jakýmkoliv směrem a dialogem. Pro koho tvůrci film vůbec natočili? Pro diváka, pro své vlastní JÁ, pro klasiky? Je tu moře odkazů, na '70 giallo subžánr, včetně hudby (Morricone, Cipriani, Nicolai) to ano a ty mě bavili, jako připomenutí krásných filmů, ale i tak tento celý experiment se spolu se svými tvůrci za vlajkovou loď, taliánského subžánru jen schovává, všecko mi připadá spíš umělé, nepřesvědčivé a samoúčelné. Ocenil bych dobrou práci kamery (a jejích všech úhlů, spoustu POV výstřelů aj detailů), mnoho fantastických barev, pěkné osvětlení, nicméně s tou dnešní technikou, je to nejspíš hračka, když se to tedy umí:-) Jestliže vy máte rádi giallo a avantgardní kino, je to film přesně pro vás, ocení ho nejspíš i kritici a filmový studenti, všichni ostatní se tomu raději vyhněte. ps; retro plakát je úžasný!(6.3.2011)

  • Rosana
    *****

    Krásný, nádherný, smyslný a sexem nabytý film. Jen si na něj vzpomenu a naskakuje mi husí kůže. Film je poetickou formou vyprávěn vlastně jen pomocí pocitů a emocí hlavní hrdinky. Nemapuje realitu, ale jen její prožívání, dokonale zachycuje strach, vzrušení, chtíč, žárlivost. Nikdy jsem neviděla tak dokonalý film tak skvěle vyprávěný. Nemusíme vidět obrazy, cítíme pocity hlavní hrdinky, prožíváme její příběh a o to silnější je požitek z filmu. Kdyby byl Lynch žena, natočil by svůj Inland Empire právě takto.(1.8.2011)

  • Bloody13
    ****

    Ojedinělá záležitost a vlastně i půlnoční dárek k mým narozeninám. Amer je naprosto fascinující artovka, která se vymyká všemu doposud viděnému. Snímek je to nesmírně dráždivý, útočící na všechny divákovy smysly, a emočně ždímající. Člověk jen těžko odtrhává oči od těch krásných obrazů, barevných kompozicí a erotického dusna, co díky všem slastným detailům dokáže vzrušit. A do toho tu hraje (ona tedy většinou nehraje, ale když už, tak je to bomba - viz úvodní a závěrečné titulky) absolutně výborná hudba, těžce připomínající Morriconeho a Ciprianiho práci. Jedinou chybičku bych viděl v tempu: to atmosférické peklo z první třetiny totiž bohužel nevydrží, prostředek úplně uhne, a napětí docupitá až v samotném závěru. P.S. Aha, tak soundtrack se skládá z pecek těch největších borců, jako byli právě Morricone nebo Nicolai. Hmmm...(3.1.2013)

  • LV.Helter
    ***

    Pseudoart v symbióze s hororom, ktorého iba vykorisťuje. Keď mám tendénciu v iných filmoch hovoriť, že viacej experimentu by mu iba pomohlo, tu ma to polovicu filmu iritovalo. Všetky filtre, očička a väčšina veci je tu iba na prázdny efekt. Ako "tribute giallu"? Beriem to, ale keď už tak, tak menší scenár, náznak deja a celkový príbeh tu aspoň mohol byť. Úvodné intro bavilo a navnadilo na niečo nové, ale už po prvej polovici to spadne do stereotypu a už sa čaká iba na artové sračky. Atmosféra skvelá, gore minimálne, mysteriózno gigantické. Škoda, že to má na taký experiment takú obrovskú stopáž..(2.11.2013)

  • - Doslovný význam slova Amer je "bitter". (Karlos80)

  • - Film má vizuální kabát ve stylu italského gialla ze 70. let. Giallo znamená v doslovném překladu "žlutý", což vychází od časté barvy obalů giallo románů. Jednalo se o levné brožované série mysteriózních detektivek, vydávané nakladatelstvím Mondadori, jakýsi italský ekvivalent českých rodokapsů. Dnes se ale termín používá k označení filmů. (Seabeast)

  • - Pocta filmům od Dario Argenty a Mario Bavy. (Karlos80)