• insurgentes
    *

    Odporně uvědomělý nepodplatitelný špehounský fízl Bek, který musí zvítězit a zlikvidovat celkem kladného hrdinu, aby bylo socialistické spravedlnosti učiněno zadost. Ta je ve finálním dialogu zargumentována až do morku kostí, protože kapitalista musí pochopit, ze kradl, kradl a nic než kradl (tehdejší nesmyslné zákony považovaly každou nalezenou věc za majetek státu, a kdo ji neodevzdal, byl zloděj, a to se tento ubohý film snaží dokázat a obhájit...) V roli nesnesitelné husy manželky (scény, kdy na sebe s panem doktorem zamilovaně civějí, patří k nejpitomnějším, a klávesa šipka doprava, která posunuje děj o 5 sekund vpřed, snášela vždy alespoň 5 stisknutí v rychlé kadenci bez rizika ztráty orientace v ději) září Jana Brejchová, která je tak zmalovaná, že jsem ji celý film nepoznal a dočetl jsem se o ní až v titulkách. Hrozná hudba jenom stupňuje utrpení z filmu.(17.1.2010)

  • Zazie
    **

    Nálepka krimi je podle mě trochu zavádějící. Aspoň já pod pojmem krimi očekávám detektivku a napětí. Tady sice šlo o krádež a dobový těžký zločin - šmelinu - ale z mého hlediska jde spíš o psychologický snímek než o krimi. Mladinká Jana Brejchová je roztomilá a mně osobně překvapilo, že první filmová role Květy Fialové nebyl Limonádový Joe.(2.1.2012)

  • Big Bear
    ***

    Zlatý pavouk měl být mým dalším filmem do sbírky propagandistických filmů z padesátek. Opět jsem čekal nechtěnou legraci z postav uvědomělých soudruhů, rozhodných dělníků i padouchů, kterým dnes povětšinou říkáme třetí odboj a které má ta slušnější a vzdělanější část národa v úctě. Tak mohu říci rovnou, že humor se nekonal. Ale kriminálku jsem v tom viděl jen zlehka. Film s jistou setrvačností ukazuje, jak někteří ještě dávno únoru 1948 šmelili s ulitým zbožím a nejlepší pochopitelně jako za války byly diamanty a zlato. Není to tedy rozhodně jen o nakradeném zlatě po Židech z Osvětimi, což má samozřejmě i další a to morální rozměr. Naštěstí podobně jako Honza Zeman, budoucí to major se vrací z lágru i Pepíček Beků, který také vstupuje po válce do SNB aby po letech rozpletl příběh z konce války o esesácích, nepovedeném útěku, zlatém pokladu ve vojenské torně a dávné přestřelce na náměstí.... Ačkoliv rok 1956, tři roky to po smrti největších rudých vrahounů, byl rokem lehkého tání ledů a dokonce rokem vlažných revizí některých politických procesů, přesto jsem měl z J. Beka a hlavně Deyla ml. všechny různé pocity, jen ne ty co bych měl mít z kladných hrdinů... Tomu napomáhala i smutná postava prošedivělého číšníka O. Nového, jakéhosi jaksi mimoděk zaznamenaného pomylsného stínu lepších časů, co odešly s nástupem soudruhů k moci.... Tři zubařské korunky. * * *(22.2.2018)

  • Master19
    **

    Tahle kriminálka stojí za zmínku kvůli neuvěřitelně špatně udělané hromadné přestřelce v úvodu, kvůli výbornému Martinu Růžkovi, nerozpoznatelné Květě Fialové a teenagerce Janě Brejchové. Hlavní hrdina je opravdu toporný a na ruku mu hraje jen lehce divadelní pojetí, tak oblíbené v prvorepublikových filmech. Na druhou stranu osobnostní rozklad jeho postavy je znázorněn povedeně a uvěřitelně. Pokud tedy máte slabost pro naivní prvorepubliková dramata, dá se tu něco najít.(26.4.2017)

  • zette
    ***

    Film s celkem slusnym potencialem, jak uz to ale ve valne vetsine filmu z padesatych let u nas byva, zpracovani a klise temer vse zahubilo. Filmu ale nelze uprit jistou dobrodruznost a misty az " noirovsky " styl, pravda, hudba to dost kazi. Z hereckych vykonu zaujme hlavne Oldrich Novy, ktery za barem jako by vzpominal na lepsi casy, stylovy jako skoro vzdy. Tradicne vyborny a uhlazeny Ruzek, sve si odehrali take Vrchota a Bek. Uz nekde jsem psal, ze me Jana Brejchova nikdy nezaujala a myslim si, ze kdyby nemela tak hezky oblicej, tak se nikdy neprosadi. Ve Zlatem pavouku ale snad aspiruje na nejhorsi predvedeny zensky herecky vykon v historii ceskoslovenskeho filmu ( prehravala a krute se podobala Nastence z Mrazika ).(26.9.2011)

  • - Film byl téměř celý natočen v Děčíně. Vila, v níž probíhalo natáčení, se pak nachází hned nad železničním přejezdem u Tyršova mostu. Začátek filmu byl natočen v Kutné Hoře. (kowalski)

  • - Během natáčení si chodili filmaři přehrávat části nafilmovaného materiálu do dnes již neexistujícího Kina Kotva, které se nacházelo hned na druhém břehu Labe. (kowalski)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace