poster

Umění odpadu

  • Brazílie

    Lixo Extraordinário

  • Velká Británie

    Waste Land

  • Slovensko

    Krajina odpadkov

    (festivalový název)

Dokumentární

Brazílie / Velká Británie, 2010, 95 min

Kamera:

Heloísa Passos

Hudba:

Moby

Producenti:

Angus Aynsley

Střih:

Pedro Kos
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    ***

    Po dokoukání Waste Land jsem vzal krabičku s kostma od kuřete vedle počítače, dopitou láhev koly a plastovou tašku a hodil jsem to všechno do jednoho koše, který jsem následně odnesl do směsného odpadu u nás na dvoře. To je jasným důkazem, že dokument ve své funkci selhal. Jinak tenhle počin zaujme tak maximálně kvalitou prostředků, kterými byl pořízen, jinak je to extrémně melodramatický, k hlavnímu aktérovi trapně adorační a cílený na new age měšťácký publikum s naivní představou, že moderní umění má svou hodnotu, protože dokáže změnit zavedené postupy. Pokud bych na tuhle teorii přistoupil (tedy kombinaci jisté estetiky se snahou o společenskou transformaci) je atomová bomba v Hirošimě tím největším dílem na poli modern artu.(11.10.2012)

  • Narciska
    *****

    Výborný dokument a přesně podle mých představ, protože ačkoliv je o drsném tématu, vyznění je pozitivní. Není to upozorňování na problémy této planety a to, v jaké mizérii někteří její obyvatelé žijí, byť to film říká zcela jasně a bez (recyklovaného) obalu, ale obsahuje naději i náměty, jak lze změny dosáhnout. Spojení sociální tématiky s uměním mi vůbec velmi imponuje a i výsledné fotografie jsou esteticky působivý a styl pozoruhodný. Oceňuji, že nám ukázali i morální dilemata tvůrců, že to byla autobiografie umělce stejně jako sběračů.(6.5.2017)

  • Marek1991
    ***

    Príbeh o týpkovi, umelcovi, ktorý zmenil život pár ľuďom, upozornil na určité problémy, no nezmenil ich v podstate, akurát to celé funguje vrámci určitého systému ako také Modré z neba, čo bol jeden charitatívny slovenský program pre tých, čo nevedia. Ako celok pre mňa ale nuda pozerať na taký dokument takú dobu.(30.3.2015)

  • tomino28
    ***

    Ekologický dokument s poselstvím a touhou změnit život několika jedinců jako bonusem navrch. Záběry ze samotné skládky jsou působivé. Velký potenciál by bezpochyby měl i dokument, který by se věnoval jenom životu skládky jako takové. Příběh nenabídne větší překvapení a vše nakonec dopadne podle očekávání. Protože pokud někomu ukážete neznámý svět a nabídnete mu pohled na jeho život z nové perspektivy, obyčejně se nad sebou zamyslí a začne na svět nahlížet jinak. A to se i stalo.(1.2.2015)

  • neoBlast
    ****

    Téměř celou dobu jsem si musel sám pro sebe obhajovat, proč koukám na 90 minutový film, který má námět tak na deset. Ale závěrečná půlhodina je obdivuhodná a staví předešlou postupnou práci do kompletně nového, impozantního světla. Už se nejedná o levnou ekologickou agitku (pohled na největší skládku na světě v Riu je přesto obdivuhodný), poctivě vybudované postavy dostanou hloubku, smysl. Určitě překvapení, které sice vedle Banksyho pozastavení nad uměním Exit Through the Gift Shop ztrácí, ale přesto stojí za pozornost. 70 %(29.11.2011)

  • - Film získal Cenu divákov v Sundance a na Berlinale cenu Amnesty International a Cenu divákov v sekcii Panorama. [Zdroj: Artfilm] (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace