poster

Umění odpadu

  • Brazílie

    Lixo Extraordinário

  • Velká Británie

    Waste Land

  • Slovensko

    Krajina odpadkov

    (festivalový název)

Dokumentární

Brazílie / Velká Británie, 2010, 95 min

Kamera:

Heloísa Passos

Hudba:

Moby

Producenti:

Angus Aynsley

Střih:

Pedro Kos
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • rowdys
    *****

    Veľmi inšpiratívny dokument o ľuďoch v údesných podmienkach brazílskej favely, ktorí napriek všetkej nepriazni osudu neupadli na duchu a dokázali nájsť krásu i v odpade. To, čo Munizov humanistický zámer dokázal následne spraviť s komunitou je veľmi efektná aj dojímavá demonštrácia vplyvu a sily umenia. Že si oscara odniesol Inside Job prekvapený nie som, koniec-koncov už to tak s americkými žehličkami býva, no Waste Land by si ho zaslúžil omnoho viac už len za ten pozitivizmus, ktorý z neho srší a schopnosť zmeniť životy a uskutočniť sny ľudí, ktorí si nepýtali nič než trochu dôstojnosti a dostali omnoho viac. Lepší hudobný podmaz než Mobyho si takýto film ani priať nemohol.(25.4.2011)

  • tomino28
    ***

    Ekologický dokument s poselstvím a touhou změnit život několika jedinců jako bonusem navrch. Záběry ze samotné skládky jsou působivé. Velký potenciál by bezpochyby měl i dokument, který by se věnoval jenom životu skládky jako takové. Příběh nenabídne větší překvapení a vše nakonec dopadne podle očekávání. Protože pokud někomu ukážete neznámý svět a nabídnete mu pohled na jeho život z nové perspektivy, obyčejně se nad sebou zamyslí a začne na svět nahlížet jinak. A to se i stalo.(1.2.2015)

  • Othello
    ***

    Po dokoukání Waste Land jsem vzal krabičku s kostma od kuřete vedle počítače, dopitou láhev koly a plastovou tašku a hodil jsem to všechno do jednoho koše, který jsem následně odnesl do směsného odpadu u nás na dvoře. To je jasným důkazem, že dokument ve své funkci selhal. Jinak tenhle počin zaujme tak maximálně kvalitou prostředků, kterými byl pořízen, jinak je to extrémně melodramatický, k hlavnímu aktérovi trapně adorační a cílený na new age měšťácký publikum s naivní představou, že moderní umění má svou hodnotu, protože dokáže změnit zavedené postupy. Pokud bych na tuhle teorii přistoupil (tedy kombinaci jisté estetiky se snahou o společenskou transformaci) je atomová bomba v Hirošimě tím největším dílem na poli modern artu.(11.10.2012)

  • zette
    ***

    Urcite by me zaujal dokument pouze o Jardim Gramacho, tedy o nejvetsi skladce sveta. Zabery na tuny a tuny odpadu, s nakladaky a delniky byly vyborne. Stejne tak i tvorba Vika Munize je vice nez zajimava. Kdy ale zacne formovat par stastlivcu, jako modely pro sve obrazy, dokument se dostava trochu jinam, nez bych chtel. Ale dokument je kompaktni a funguje dobre.(15.9.2014)

  • Narciska
    *****

    Výborný dokument a přesně podle mých představ, protože ačkoliv je o drsném tématu, vyznění je pozitivní. Není to upozorňování na problémy této planety a to, v jaké mizérii někteří její obyvatelé žijí, byť to film říká zcela jasně a bez (recyklovaného) obalu, ale obsahuje naději i náměty, jak lze změny dosáhnout. Spojení sociální tématiky s uměním mi vůbec velmi imponuje a i výsledné fotografie jsou esteticky působivý a styl pozoruhodný. Oceňuji, že nám ukázali i morální dilemata tvůrců, že to byla autobiografie umělce stejně jako sběračů.(6.5.2017)

  • - Film získal Cenu divákov v Sundance a na Berlinale cenu Amnesty International a Cenu divákov v sekcii Panorama. [Zdroj: Artfilm] (imro)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace