Reklama

Reklama

Auschwitz

  • Německo Auschwitz
Trailer
Kanada / Německo, 2011, 70 min

Obsahy(1)

Na nástupiště přijíždí vlak. Místo oken ostnatý drát. Vystrašení lidé uvnitř hledí ven. Vlak vjíždí do stanice, koleje dál nevedou. Stanice se jmenuje Osvětim. Němečtí vojáci na peronu odemykají zamčené dveře a lidé začínají vystupovat. Jsou rozdělováni do skupin. Jedni vlevo, ti co můžou pracovat vpravo a děti nechávají u dozorců. Velká část lidí je odvedena do budovy označené písmenem E. Svlékají se a vcházejí do "sprch". Zatímco umírají, němečtí vojáci rozdělují a počítají získané cenné předměty jako jsou zlato, hodinky a šperky. Mrtvoly jsou vynášeny a spalovány. Do vlakové stanice Auschwitz přijíždí další vlak. (Terva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (28)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Uwe Boll měl po Darfuru slušně našlápnuto... Bohužel zase spadl kamsi dolů. Auschwitz natočil tak sterilním způsobem, že jeho výpovědní hodnota je skoro nulová. Kdo o tomto období něco ví, ví také co se dělo v plynových komorách po po vsypání granulí cyklonu B...Byly to výjevy z pekla. Lidé zvraceli, dusili se, káleli, v křečích do krve nechty drásali své sousedy... Zde lidé jen ve stoje kašlou a drží se za nos. Někteří jsou ve spodním prádle a komory co do počtu lidí zejí prázdnotou. Stejně vylidněně působí prakticky celá Osvětim. Třídění lidí po příjezdu se děje v hrobovém tichu, jen občas nějaké dítě špitne mama... Kladu si otázku proč to celé vzniklo a za jakým účelem. Obžaloba nacizmu? Holokaustu? Do toho se přeci nemohu vrhnout s šedesáti lidmi z nichž 55 je komparz a s nulovým rozpočtem. A pokud ano, tak s jiným scénářem. A přitom to jde, co třeba Chlapec v pruhovaném pyžamu? Na druhou stranu ta jistá čistota (lépe řečeno nebrutálně natočené brutality) a sterilnost by mohly i díky rozumné stopáži sloužit ve školách jako vzdělávací látka při výuce dějepisu a holokaustu. Za snahu a téma dávám po jedné hvězdě. Těchto filmů nebude nikdy dost a to i když budou špatně natočené.... * * ()

Morholt odpad!

všechny recenze uživatele

Boll sehnal všechno svoje početný příbuzenstvo, nahnal ho do koupelny a nechal kašlat. A protože tam byly dědečkové, babičky a tety, na jejichž nahotu nebyl zrovna vábnej pohled, mělo to nejspíš šokovat a budit autentickej dojem. Když už jsem si myslel, že se Uwe trošku zvednul, tak to zase dokonale zazdil. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o tom, v čem je Bollův Auschwitz lepší a etičtější než Schindlerův seznam od Spielberga. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, proč jezdí tolik lidí do Osvětimi. Osvětim, což je takový symbol celého Holokaustu (ne snad kvůli počtu obětí, ale protože se na rozdíl od jiných táborů zachoval a nebyl Němci zplanýrován), navštíví každoročně skoro milion lidí. Dokonce se jednu dobu uvažovalo o omezení počtu návštěvníků. Proč tam ty lidi ale jezdí? Typická odpověď zní, že kvůli pietě, vzpomínce, aby se historie nezopakovala, nicméně skutečnost je taková, že převážná část lidí tam jede spíš ze zvědavosti, často z takových až bulvárních pohnutek zhlédnout a pocítit místo, kde zemřelo přes milion lidí. Tudíž Bollův přístup, který pojal Auschwitz jako exploataci lákající diváky na šokantní podívanou, odpovídá vlastně mnohem víc pravdě než pietní přístup Spielberga, jehož Schindlerův seznam je takovým tím typickým památníkem Holokaustu. Fakt, že je ten Bollův film dosti žalostně zrežírovaný, nevěrohodný (po vhození cyklonu se vždycky zhaslo a mrtvoly nebyly po otevření komory rozházený všude kolem po podlaze, ale na jedný hromadě ap.), že je vzhledem k rozsahu tragédie až komicky komorní a hlavně ani trochu šokantní, na celé věci nic nemění. Převážná většina lidí jezdí do Osvětimi přesně kvůli tomuhle. Schindlerův seznam je vlastně dosti kuriózní v tom, že i když jde o celkem progresivní film, natáčený dokumentárním stylem a se zajímavě zvolenou postavou na pomezí, jakmile dojde na scénu transportu, film se zásadně mění a nabízí sled konvenčních záběrů jak z nějaký příručky: exteriér s vlakem, vagon uvnitř, rampa s esesáky, pohled na komín, cesta do sprch, napětí uvnitř komory. Boll to uchopuje trochu jinak, a i když vzhledem k jeho režisérským limitům vyznívá film nakonec dost krotce a jalově, odpovídá tomu, co od návštěvy Osvětimi většina lidí ve skutečnosti očekává. ()

Ivoshek odpad!

všechny recenze uživatele

Nechci do toho Němcům mluvit, ale čekal bych teda něco lepšího. Někdo níže o autorovi napsal označení "neumětel" a s tím se mohu jedině shodnout. Kombinace režisérova proslovu, ankety s omladinou a špatně natočeného vyhlazování vytváří smrtící koktejl nudy a studu. Myslím, že pokud někoho téma zajímá, může si najít filmy výrazně přesněji zobrazující realitu, jako je Šedá zóna, Saulův syn, Útěk ze Sobiboru a celou řadu dalších. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Hudbu dělá komorní dvorní dáma Uwe Bolla Jessica de Rooij a sama osobně hraje ve filmu na doprovodné piano. CITÁT - Já se nechci sprchovat........... Uwe Boll tu v dokumentárním žánru vystihuje krutost, beznaděj a osud židů odvezených do koncentračního tábora v Osvětimi. No a protože je to Boll je ve snímku spousta krutosti, šokujících záběrů a hnusu. Příkladem je scéna v 16 minutě - opravdu jen pro otrlého diváka. V jednom záběru je vidět Uwe Boll v malém cameu jak se jako hlídač opírá o dveře "sprch". Snímek je hodně krutý. Na ČSFD je udána délka filmu 75 minut, já mám film dlouhý jen 45 minut, ale řeknu vám tahle stopáž bohatě stačí. Vyblít se můžete i po těch 45 minutách. Kameru vedl, jako vždy Mathias Neuman, SS Guard - Uwe Boll, Asociate producer - Stefan Boll a hudba už byla řečena (napsána). Těžko říci, co si o snímku myslet. Byl krutě pravdivý a hlavní otázka je - myslel to Uwe upřímně? ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno