poster

Případ Kim Bok-Nam (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal

  • Jižní Korea

    김복남 살인사건의 전말

  • Austrálie

    Bedevilled

  • Kanada

    Bedevilled

  • Velká Británie

    Bedevilled

  • Velká Británie

    The Whole Story of Kim Bok-nam's Murder Case

Drama / Thriller / Krimi / Horor

Jižní Korea, 2010, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • schizmo
    ****

    Ze začátku se to tváří jako sociální drama uvnitř izolované vesničky na odlehlém ostrově poblíž Soulu, s důrazem na vyjádření lidské krutosti, bezohlednosti a společenských předsudků. Zhruba od půlky to ovšem nabírá téměř nečeká obrátky a nastává solidní gore masakr přesně ve stylu korejské tradice. I přes veškeré brutální scény a surovou atmosféru má však film jistý dramatický náboj. Nic pro slabší povahy.(21.9.2013)

  • Bloody13
    ***

    "Milý deníčku, v práci toho začalo být na mě trochu moc. Rozhodla jsem se proto udělat si na týden dovolenou a navštívit na jednom malém exotickém ostrově svojí kamarádku z dětství. Jenže zvěrstva, jakých jsem zde byla svědkem, jsem nezažila ani v naší betonové džungli. Všichni chlapi tu jsou násilnická zvířata, slizká prasata a v neposlední řadě i úchyláčtí devianti. Ponižujou, mlátí a znásilňují ženy, pokud to nejsou zrovna jejich šílené matky, a ušetřeni nejsou ani děti. Moje nebohá kamarádka Bok-nam nebyla výjimkou. Po strašlivé tragédii, kdy jí zemřel ten nejbližší člověk v celém životě, se celá situace ještě vyhrotila. Netuším, jestli jí ruplo v bedně, nebo jí naopak osvítil Duch svatý, ale jednoho ostrovana po druhém začala brutálně vraždit. Bože, to byly jatka! Nikdo se před ní neschoval, pouze mě se z toho krvavého pekla podařilo utéct. Bojím se však, že si pro mě přijde. V klíčové situaci jsem se zachovala jako srab a nedokázala jsem jí pomoct. Mám jí ráda a lituju toho. Teď už nikdy nebudu jako dřív..."(10.4.2011)

  • Lacike
    **

    Zo zaciatku sa to sice tvari seriozne, ale po pol hodine sa naplno rozbehne absurdny mix dramy a parodie, ktory skonci ako klasicka tupa vyvrazdovacka. Podla mna tvorcovia presiahli mieru unosnosti ktorehokolvek zo zanrov, ktory mixuju. Na parodiu sa to tvari prilis dlho vazne, na vaznu dramu sa hlavnej hrdinke deje tolko príkria, ze je to uplne odtrhnute od reality a preto som ju nedokazal ani lutovat. Sucitit s tak plochou figukou sa neda. Rovnako ako nenavidiet jednorozmerne postavy zaporakov a pseudo kamaradky. No a pri vyvrazdovacej casti sa u mna ziadna katarzia nedostavila, ale iba nezucastnene som sledoval priemerne natoceny krvavy masaker, ktory sam o sebe nebol prilis zabavny. Hlavne posolstvo filmu, nezatvarajme oci pred tym, co sa deje v nasom okoli, na mna posobila v tomto infantilnom podani uz uplne trapne. Ako si tak citam okolite nadsene komentare, tak asi je potrebne toto stare posolstvo neustale opakovat. Ludia uz na neho najskor zabudli. A vzhladom na to v akej zdegenerovanej dobe zijeme, tak na nich najskor skutocne zaposobi len v takto zdegenerovanom podani. 4/10.(17.6.2012)

  • JFL
    ***

    Zřejmě hlavní kvalitou korejské variace na exploataci je její mnohoznačnost, která poukazuje k omezenosti tradičního a i když dnes přežitého, ale většinou lidí stále aplikovaného kategorizování filmů na hodnotné a pokleslé, umělecké a žánrové či závažné a oddychové. Snímek, jehož původní název znamená "Celý příběh případu vraždění Kim Bok-nam", lez označit za typicky korejský žánrový mix, jenže tentokrát si namísto tradičních žánrů korejští tvůrci vzali na paškál subžánry exploatace (doposud bylo možné v korejských mainstreamových filmech vysledovat exploatační prvky pouze výjimečně – např. v Bloody Tie). V "Bedevilled" takto lze najít motivy filmů o znásilnění a pomstě a hixploitation. Vyprávění o ženě, která trpně snáší psychický teror a sexismus v tradiční zemědělské komunitě na odlehlém ostrově, sice upřednostňuje psychologii postav, ale exploatční rámec zastřešený vypjatým apelem přesto ze snímku čiší. Na jednu stranu lze film brát jen jako neotřelý žánrový příspěvek, ale v domácím silně šovinistickém prostředí představuje odvážně agitační dílo. Sice nelze hovořit o emancipaci – hrdinka je jasně ukázaná jako šílenec a deviant – ale i tak je film, kde žena likviduje machistické muže nadějným prvním krokem, který může korejskou kinematografii dovést k vícevrstevnatějším a méně konformním dílům.(23.1.2011)

  • JASON_X
    ***

    Ženy ruských mužiků v časech blahého samoděržaví říkávaly, že když muž ženu nebije, tak ji nemiluje, nebo že jakmile ji bít přestane, tak ji přestane i milovat. Podle téhle odzbrojující logiky, ze které se jistě feministkám ježí všechny chlupy na nohou, by Bok-nam musela být ta nejšťastnější žena pod Sluncem, protože tolik lásky jako jí se dostane málokteré manželce. A těch vlídných slov k tomu... A to je právě největší kámen úrazu filmu - méně by bývalo bylo více. Věřím, že Korejci by na tenhle námět dokázali natočit prvotřídní thriller, drsný, syrový a hlavně realistický, který bych uvítal všemi deseti. Namísto toho však zvolili formu šablonovitého exaltovaného exploaťáku bez špetky věrohodnosti, s přehnaně zkarikovanými postavami a s poněkud rozpačitým závěrem. A já mám holt radši civilnější, střízlivější filmovou řeč. Každopádně ale určitě lepší než nějaký slizký romanťák, laskavě hřejivá vyteplenost, nebo podobný humus.(21.10.2016)