poster

Daphne (TV film)

  • Velká Británie

    Daphne

Drama / Životopisný

Velká Británie, 2007, 88 min

Režie:

Clare Beavan

Předloha:

Margaret Forster (kniha)

Scénář:

Amy Jenkins

Masky:

Sue Wyburgh
(další profese)
  • igi B.
    ****

    Zajímavé životopisné drama se špetkou toho žensky citlivého pohledu na ženskou lásku, totálně ovšem zase jednou klasicky veřejnoprávě zneužito a zabito šašskotelevizáckým dabingem... Proč? Proč?! Proč?!?! Marně se ptám proč... %-[ . . . Tak doufám, že si to ta pražskočudlí dámská šmíra aspoň užila. Víc už marnost nad marnost! - - - P.S. Asi není ani nutno upozornit na srovnání hodnocení zde a na IMDb. Ano, rozdíl v ratingu činí skoro deset procent, tam zjevně nemuseli diváci posloucat kdákání pí Zavadské a spol., že... - - - - - (Poprvé se zájmem sledováno a doslova s utrpením dohleděno 30.1.2012 na >genderovém prostoru< , hodnocení 44., komentář zde se zoufáním jako třetí - 31.1.2012)(31.1.2012)

  • bohemia_regent
    ****

    Nebýt kameramana, který ukázal, jak se dá výsostně tvůrčím způsobem pracovat s barvou, ohodnotil bych tento jinak „jen“ nepatrně nadprůměrný snímek trojkou. Nevzpomínám si ale na jiný film, který by se dokázal svou výtvarnou stránkou tak dokonale přiblížit estetice barevných fotografií v časopisech 40. a 50. let, což je doba, ve které se film odehrává. Estetice z dnešního pohledu sice možná technicky nedokonalé, ale zde podprahově spolehlivě působící svým naivním půvabem.(4.2.2012)

  • rozalia1
    ***

    Ocenila som, že film bol vôbec dabovaný, že nebol iba otitulkovaný. Hlavná hrdinka pôsobila na mňa príliš zasnene, akoby bez života. Naproti tomu ženy, do ktorých sa zaľúbila, boli viac živelné. Celý film bol vlastne iba o hlavnej hrdinke, o jej citoch k ženám, o jej výletoch a jej prežívaní. Trochu mi vadilo, že jej deti a manžel sa fakticky spomenuli len na začiatku filmu, a potom už išli úplne do ústrania. Mohlo tam byť viac vykreslené, čo si o jej niekoľkodňových výletoch myslela rodina, či nevycítili, že je po návrate z nich trochu iná, že je hlavou niekde inde.(5.2.2012)

  • IdaHutt
    **

    Velmi plytký pohled na život a dílo bestselleristky, z jejíž tvorby si sama nejvíce cením dvě povídky - Ptáci a Jabloň. Její romány Mrtvá a živá (Rebecca), Hospoda Jamajka, Generál Jeho Veličenstva... však v každém případě představují to nejlepší ze záplavy komerčního "dámského" čtiva, zejména ve srovnání s dnešní trapnou produkcí. Snímek se však opět profláklou a všezamořující bulvární metodou vrhl na lesbické téma, které zvláště v případě tvorby Daphne du Maurier je absolutně nedůležité. Pokud lze nějaké náznaky této autorčiny orientace vůbec vystopovat v jejích příbězích (z hlediska genderových rolí zcela tradičních!), tak snad jenom jako neuvědomělé motivy, kdy dílo ví nakonec více nežli jeho tvůrce (např. postava hospodyně v Rebecce). Film tak maximálně na jedno informativní zhlédnutí.(12.12.2012)

  • pakobylka
    ****

    Drama ženy sžírané nenaplněnou láskou, vězněné vlastním tělem, omezené mantinely nepříliš šťastného manželství. Jakoby za sebou vlekla okovy svého osudu. Nakolik vyprávění vystihuje skutečnost ? Měla Daphne du Maurier opravdu ten dar obtěžkávat svými traumaty blízké i vzdálené okolí ? A byla snad "Rebecca" součástí její rozervané duše ? Víte ... nejspíš žila jako většina z nás: Toužila po tom, co mít nemohla ... a nevážila si toho, co měla. Nicméně ať byla kýmkoli, byla výjimečná ... a patrně i emotivní, jak už jedinci s uměleckými vlohami bývají. Dost možná, že filmaři jejím prostřednictvím jen hledali klíč k ženskému srdci - a musím uznat, že dobře věděli, nač se zaměřit.(15.12.2015)