Obsahy(3)
Film inspirovaný světem videoherní série Half-Life. Příběh je zaměřený na osobu Adriana Sheparda a skupinu členů odboje, kteří se snaží přežít v postapokalyptickém světě. Ve chvíli, kdy okupační síly Combine zahájí konečný plán útoku s cílem odstranit poslední z těch, kteří zůstali, musí odboj varovat zbývající přeživší masovou invazi, jinak bude lidská rasa čelit svému úplnému vyhubení. (MartinezZ)
(více)Recenze (33)
Half - Life je má velmi oblíbená hra. Dá se říct, že i ta nejoblíbenější. Při shlédnutí tohoto kousku jsem byl překvapen. viděl jsem hodně fanoškovských snímků a tenhle je jeden z nejzdařilejších. Z hlediska efektů je dokonalý. Hodnotit zde musím především tu snahu a vytvoření filmu Half - Life, což bych si moc přál, aby se uskutečnilo. Takže doufám, že tito fandové otevřeli oči jiným tvůrcům a v budoucnu se dočkáme skutečného filmu. ()
To že to bolo inšpirované pc hrou Half - life niet pochýb, dokonca tvorcovia použili aj to isté logo, ktoré hru sprevádzalo a technické vymoženosti mi pripomenuli Minority report. Scenár je klasický, takže veľké prekvapenie nenastalo, ale dobre pôsobilo zapojenie viacerých nepriateľov. V niektorých momentoch počítačové triky a režisérske schopnosti dostali svojou kvalitou "film do sedla" (striekajúca krv na kameru pri lynčovaní kladivom, či akčný súboj vojaka a zdravého muža a podobne). Našli sa tam aj nejaké negatívne veci a jednou z nich bolo pre mňa aj to, že vo filme sa nevyskytujú dialógy priamo, ale je to podané formou rozprávania. 70% ()
Po technické stránce moc hezké. Amatérský snímek inspirovaný sérií Half-Life, který s minimálním rozpočtem nabízí spousty podívané. Ale i přes to, že základnu štábu tvořili fandové této hry, tak se to ani zdaleka nedá přirovnat k "half-lifu". Scénář otřesný, výběr herců taky, ale chválím to nasazení. 55% ()
Se zfilmováním Half-Lifu (komentář se vztahuje k oběma fanovským počinům - Beyond Black Mesa i předloňskému Escape from City 17) se bude vždy pojit neodmyslitelný problém. Jak totiž natočit něco, co bude odpovídat představám fanoušků a zároveň nebude pouhou recyklací známých motivů (charakteristickými zvuky počínaje, upomínkami na jednotlivé herní levely konče)? Film se nemůže spoléhat na pouhé zobrazování povědomých situací a akcí, protože v porovnání s herním zážitkem v takovém případě vždy prohraje na celé čáře - diváka nikdy nevtáhne do dění a okolního světa tak, jako interaktivní hra. V případě Half-Life je ta imerze ještě umocněná tím, že hlavní hrdina (Gordon Freeman) nemluví a svoji povahu mu v podstatě propůjčuje sám hráč. Samotná herní série je navíc, především od svého druhého dílu, silně "cinematická". Jednou z možností, jak zdárně adaptovat, je určitě zaměřit se v šiřším pohledu na celý herní svět (především to, co Gordon sám nezažívá) a v orwellovském duchu akcentovat společenský přesah, který po zdůraznění přímo volá. Nedělám si ale iluze, že by něco takového mohl přinést jakýkoli fanovský pokus - na komplexní zpracování téhle látky by přece jen byl potřeba mnohem větší budget. ()
K dokonalosti sice leccos chybí (viz např. komentář FateKEEPER), avšak přistupuji k tomu jako ke krátkému amatérskému snímku s rozpočtem 1200 dolarů. Zkrácení by filmu prospělo, nicméně skoro celou první polovinu jsem koukal s otevřenou pusou a jako fanouškovský film to u mě má sice slabší, ale pětku. ()
Reklama