poster

Ošklivá slečna

Drama / Psychologický

Československo, 1959, 73 min

  • Skuby47
    ****

    Působivé komorní drama je hereckým koncertem Karla Högera a Dany Medřické. Základní příběh je jednoduchý s pro tu dobu typickou kriminální zápletkou. Rozkrádání a zpronevěra byly tehdy nejčastějšími delikty, asi stejně jako dnes. Prostý příběh, velmi civilní a úsporné herectví ústřední dvojice a na morálku a čestnost apelující závěr asi nebudou lákadlem pro současné mladé diváky, ale pro mne to byla příjemná vzpomínka na časy dávno minulé, kdy herci ještě uměli hrát.(14.6.2013)

  • Radek99
    ****

    Na svou dobu podařená romance s detektivním podtextem. Milfka Dana (které bylo podle tvůrců ve filmu 36!) a elegán Karel. Tíživé okovy těžkých časů nespoutali herce natolik, aby nepředvedli klady svého hereckého umu, dokonce ani autory, kteří odhodili okovy budovatelského filmu a snažili se schematismus doby obejít oklikou přes psychologický vývoj postav. Totalitní postbudovatelské Československo s lidskou tváří...(6.9.2015)

  • Cimr
    **

    Může herec hrát dobře ve špatném filmu? Paní Medřická s panem Högerem ukazují, že může, ale musí se hodně snažit. Příběh je plochý, nenabízí žádné dramatické situace, hlavní zápletka se dala rozehrát různě - jako moliérovská komedie i bergmanovské drama, bohužel se nerozehrála nijak. Proměna postavy Dany Medřické je nevěrohodná (asi jako ve všech Ošklivkách Katkách), příběh je nudný, předvídatelný, snadno zapomenutelný, schematický, zkrátka a dobře zbytečný. Film není tak dobrý (jako třeba Ucho), ani tak špatný (jako třeba Zítra se bude tančit všude), aby byl znám dodnes (např. nevyšel na DVD), a proto trochu zapadl. Je prostě nijaký. A to je to nejhorší, co se v umění může stát.(3.3.2011)

  • Adam Bernau
    ****

    Je to zážitek, pozorovat, jak tehdejší totalitní Československo chtělo samo sebe vidět; to mezidobí mezi první polovinou 50. a druhou polovinou 60. let, ta směs iluze, propagandy a hlubiny individuálního života (ovšemže "hlubiny" v občansky schválených mezích). Když zapomenu na smyšlenost toho postbudovatelského soudružského života, jsem v tom. Nálada hutná, Medřická s Högerem nádherní - oni dělají ten film tím, čím je (v součinnosti s obrazem a autentickým Libercem). Přijmout skutečnost tak, jak se zde imaginárně maluje, ostatně stojí za to: teprve tehdy jsem totiž schopen vnímat drama svědomí (no řekněte sami, kdo by s tím dělal takové štráchy). Stran jednání postav: Původní nevěrohodnost jeho rychlého tlačení na pilu vyvrácena závěrečným odhalením; původní nevěrohodnost její rychlé proměny vyvrácena hodinkami a rukopisem o Buchenwaldu. Skvostně rozprostřeno. Poslední vteřiny trpí přepálenou řemeslnou jímavostí, ale to se vsákne. Musím ovšem hodně přivírat oči nad tématem emigrace a hodně zatnout zuby při "Ano, možná ho sem pošlou. S revolverem.", abych tomu ty čtyři dal.(7.2.2012)

  • ViktorD
    *****

    Opět jeden z mála filmů konce 50. let (společně třeba s Krškovým snímkem Zde jsou lvi), který patří nesporně k tomu nejlepšímu, co v této době v československé kinematografii vzniklo. Kromě silného příběhu (a můžeme klidně operovat s termínem socialistický realismus, protože tohle by byl další z jeho vrcholů, či lépe řečeno: tento snímek by mohl být jedním z těch, které ozřejmují jeho smysl, vtiskují mu zcela zřetelnou obsahovou náplň – neboť: Co je to socialistický realismus? Čort znajet!) a skvělých hereckých výkonů nejen dua Höger–Medřická má tento film neopakovatelnou dobovou atmosféru Liberce na sklonku 50. let. Na tomto pozadí ho lze vnímat tedy jako cenný dokument, a to i díky záběrům někdejšího ještědského hotelu, který tři roky po vzniku tohoto filmu lehl navždy popelem.(30.7.2010)

  • - Filmovanie prebiehalo v Liberci a na Ještěde. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace