poster

Ošklivá slečna

Drama / Psychologický

Československo, 1959, 73 min

  • Radek99
    ****

    Na svou dobu podařená romance s detektivním podtextem. Milfka Dana (které bylo podle tvůrců ve filmu 36!) a elegán Karel. Tíživé okovy těžkých časů nespoutali herce natolik, aby nepředvedli klady svého hereckého umu, dokonce ani autory, kteří odhodili okovy budovatelského filmu a snažili se schematismus doby obejít oklikou přes psychologický vývoj postav. Totalitní postbudovatelské Československo s lidskou tváří...(6.9.2015)

  • snaked
    *****

    Ale co. Zvyšuju na 5. Už jsem to viděla x krát a nenudila jsem se ani jednou. Sice se v dobových kritikách opakuje tvrzení, že Daněk nenapsal postavu Štefla příliš plnohodnotnou, ale ta souhra mezi Högerem a Medřickou je tu naprosto úžasná, později v ještě větší míře společně září v TV snímku Romeo a Julie na konci listopadu. Menší protor, ale taky zamenitě zužitkovaný, dostávají společně ve filmech Zde jsou lvi, Mikoláš Aleš, Profesoři za školou a Půlpenny (jako protihráči). Dana Medřická dokázala perfektně ztvárnit přerod z "ošklivky" na krásku mimochodem i v inscenaci Obchodník s deštěm, kterou režíroval Rudolf Hrušínský. Analýza vč. odlišností scénáře a filmu k přečtení zde: http://25fps.cz/2014/oskliva-slecna/(3.8.2009)

  • Skuby47
    ****

    Působivé komorní drama je hereckým koncertem Karla Högera a Dany Medřické. Základní příběh je jednoduchý s pro tu dobu typickou kriminální zápletkou. Rozkrádání a zpronevěra byly tehdy nejčastějšími delikty, asi stejně jako dnes. Prostý příběh, velmi civilní a úsporné herectví ústřední dvojice a na morálku a čestnost apelující závěr asi nebudou lákadlem pro současné mladé diváky, ale pro mne to byla příjemná vzpomínka na časy dávno minulé, kdy herci ještě uměli hrát.(14.6.2013)

  • Šandík
    *****

    Komorní film bez jediného slabého místa. Skvělý námět a scénář Oldřicha Daňka (který je v titulcích uveden také jako pomocný režisér, přičemž jeho skutečný režijní podíl mohl být i vyšší), zcela mimořádné herectví, hutná atmosféra, skvělá kamera... To všechna navíc "o něčem", neboť stejně jako ostatní díla Oldřicha Daňka, i tohle se točí kolem dosti fundamentálních otázek lidských vztahů. (Po)zapomenutý filmový skvost. Rozhodně jeden z nejlepších českých filmů padesátých let. Celkový dojem: 90% Zajímavé komentáře: golfista, blackrain, snaked, Milwa(7.10.2011)

  • Adam Bernau
    ****

    Je to zážitek, pozorovat, jak tehdejší totalitní Československo chtělo samo sebe vidět; to mezidobí mezi první polovinou 50. a druhou polovinou 60. let, ta směs iluze, propagandy a hlubiny individuálního života (ovšemže "hlubiny" v občansky schválených mezích). Když zapomenu na smyšlenost toho postbudovatelského soudružského života, jsem v tom. Nálada hutná, Medřická s Högerem nádherní - oni dělají ten film tím, čím je (v součinnosti s obrazem a autentickým Libercem). Přijmout skutečnost tak, jak se zde imaginárně maluje, ostatně stojí za to: teprve tehdy jsem totiž schopen vnímat drama svědomí (no řekněte sami, kdo by s tím dělal takové štráchy). Stran jednání postav: Původní nevěrohodnost jeho rychlého tlačení na pilu vyvrácena závěrečným odhalením; původní nevěrohodnost její rychlé proměny vyvrácena hodinkami a rukopisem o Buchenwaldu. Skvostně rozprostřeno. Poslední vteřiny trpí přepálenou řemeslnou jímavostí, ale to se vsákne. Musím ovšem hodně přivírat oči nad tématem emigrace a hodně zatnout zuby při "Ano, možná ho sem pošlou. S revolverem.", abych tomu ty čtyři dal.(7.2.2012)

  • - Filmovanie prebiehalo v Liberci a na Ještěde. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace