Reklama

Reklama

Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu. Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za „herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka“. (Česká televize)

(více)

Recenze (52)

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Je to zážitek, pozorovat, jak tehdejší totalitní Československo chtělo samo sebe vidět; to mezidobí mezi první polovinou 50. a druhou polovinou 60. let, ta směs iluze, propagandy a hlubiny individuálního života (ovšemže "hlubiny" v občansky schválených mezích). Když zapomenu na smyšlenost toho postbudovatelského soudružského života, jsem v tom. Nálada hutná, Medřická s Högerem nádherní - oni dělají ten film tím, čím je (v součinnosti s obrazem a autentickým Libercem). Přijmout skutečnost tak, jak se zde imaginárně maluje, ostatně stojí za to: teprve tehdy jsem totiž schopen vnímat drama svědomí (no řekněte sami, kdo by s tím dělal takové štráchy). Stran jednání postav: Původní nevěrohodnost jeho rychlého tlačení na pilu vyvrácena závěrečným odhalením; původní nevěrohodnost její rychlé proměny vyvrácena hodinkami a rukopisem o Buchenwaldu. Skvostně rozprostřeno. Poslední vteřiny trpí přepálenou řemeslnou jímavostí, ale to se vsákne. Musím ovšem hodně přivírat oči nad tématem emigrace a hodně zatnout zuby při "Ano, možná ho sem pošlou. S revolverem.", abych tomu ty čtyři dal. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

(2x) Ideologický balast, kterým bylo zaneseno předchozí období, ustoupil kamsi do pozadí a před diváka bylo najednou postaveno komorní melodrama staré panny a prášilovského defraudanta. Ona pod dojmem zájmu shazuje masku upjaté puntičkářky, on zjišťuje, že se z původního flirtu stává láska. Hořký konec této romance naznačuje možnosti českého filmu v bezprostředně následujících letech, tady ještě poněkud nesměle a jakoby neurčitě, ale díky skvělým hereckým kreacím Dany Medřické a Karla Högera míří o několik pater výš. Reálie dnes už zmizelé severočeské metropole a libereckého okolí (zrak upadá především na původní vizuál Ještědu). Fischerova výtečná hudební kompozice. Romance bez konce. A jedna velká touha. Nebo jen naděje? ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Komorní film bez jediného slabého místa. Skvělý námět a scénář Oldřicha Daňka (který je v titulcích uveden také jako pomocný režisér, přičemž jeho skutečný režijní podíl mohl být i vyšší), zcela mimořádné herectví, hutná atmosféra, skvělá kamera... To všechna navíc "o něčem", neboť stejně jako ostatní díla Oldřicha Daňka, i tohle se točí kolem dosti fundamentálních otázek lidských vztahů. (Po)zapomenutý filmový skvost. Rozhodně jeden z nejlepších českých filmů padesátých let. Celkový dojem: 90% Zajímavé komentáře: golfista, blackrain, snaked, Milwa ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu podařená romance s detektivním podtextem. Milfka Dana (které bylo podle tvůrců ve filmu 36!) a elegán Karel. Tíživé okovy těžkých časů nespoutali herce natolik, aby nepředvedli klady svého hereckého umu, dokonce ani autory, kteří odhodili okovy budovatelského filmu a snažili se schematismus doby obejít oklikou přes psychologický vývoj postav. Totalitní postbudovatelské Československo s lidskou tváří... ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

!!!Nečtěte zdejší obsah, nechte se překvapit!!! Je totiž čím. Ošklivá slečna je film vyloženě krásný. Akurátní účetní v nezaměnitelném podání Dany Medřické v něm přijíždí vyšetřovat zpronevěru v libereckém nakladatelství a postupně taje v péči světáckého redaktora Karla Högera. Jestli vás teď napadlo, že už stejně víte, co se nakonec stane, možná máte pravdu a možná ne. Ono totiž v závěru jde stejně o mnohem víc než jen o nějaké peníze. Film má takřka noirovou atmosféru a musím říct, že působivější romantickou scénu než je ta s výletem na Ještěd jsem dlouho neviděl. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo v Liberci a na Ještěde. (dyfur)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od…

Reklama

Reklama