poster

Bojovníci duhy

  • Tchaj-wan

    賽德克.巴萊(下)彩虹橋

  • Tchaj-wan

    賽德克.巴萊(上)太陽旗

  • Tchaj-wan

    Sai de ke. Ba lai (xia) cai hong qiao

  • Tchaj-wan

    Sai de ke. Ba lai (shang) tai yang qi

  • anglický

    Warriors of the Rainbow: Seediq Bale

Akční / Drama / Historický

Tchaj-wan, 2011, 275 min (Director's cut: 148 min)

Režie:

Te-Sheng Wei

Scénář:

Te-Sheng Wei

Kamera:

Ting-chang Chin

Producenti:

John Woo, Terence Chang

Zvuk:

Tu Duu-Chih

Scénografie:

Jóhei Taneda
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MartinezZ
    *

    Part 1 ~ Dost dlouhé, mající smysl snad jen pro Taiwance. já z toho totiž pochytil jen to, že "opice" daleko v lesích, se pobíjejí navzájem a navíc se do toho připlete ošklivé zlé Japonsko. Mezi "opicemi" jsem měl hokej (CZExFIN 3:2, 3. místo na MS Finsko 2012) a furt nevěděl, kdo je z jakého klanu, kmene nebo jak se tou uskupení přesně říká. Všechno se to navzájem vraždí, protože jsou prostě všichni vopice a lidi byli, jsou a budou věčně hovada. - Měl jsem si z první části této "Planety vopic" odnést nějaké jiné, hlubší zjištění?(20.5.2012)

  • ledzepfan
    ***

    Part 1=Tchaiwanci jsou buď hodně hloupí filmaři nebo se tam přehnala nějáká velká vlna sebekritické upřímnosti-protože ten film se nás vlastně celou dobu snaží lacinýma metodama přesvědčit, že máme fandit bandě divochů, kteří na základě několika legend mezi sebou soupeří(a zakládají si na tom)kdo usekne více hlav lidí z vesnice za kopcem-pokud možno v přesile, ze zálohy a úplně nejlépe ve spánku(..to jakože dokazuje jejich hrdinstí a bojovnost)...Tenhle folklórní zvyk se pokusil potlačit "zlý japonec"..no ale znáte to-potlačované věci si nakonec najdou cestu ven a pak to dopadá, tak jako tady= Hodní, zlí, ženy, děti, nevinní, přihlížející-všichni bez milosti(či rozumného důvodu) o hlavu kratší.......K tomu si přičtěte trochu zbytečnou zdlouhavost, nepřesvědčivé herce, zmatečnou režii a nějákou tu wtf animovanou lovnou zvěř :D no a máte z toho všeho takový slabší průměr s příchutí nevyužitého potenciálu.(4.10.2012)

  • kinderman
    *****

    Zhruba po čtyřech hodinách jsem začal lehce halucinovat, asi jako ten renegát během boje v řece. Silný příběh, řemeslně výborné zpracování, dobře vykreslený hlavní hrdina a nezapomenutelný klučík, který kosil Japonce kulometem suverénněji, než by to dokázal kdejaký jeho vrstevník v ruském válečném eposu. K (poněkud natahovanému) konci jsem se jen modlil, aby se tvůrci vyvarovali nějakého kýčovitého trikového záběru na bojovníky kráčející po duze. No, nevyvarovali.(22.8.2013)

  • ConanVJ
    ****

    Hodně zajímavý historický film o zabrání Thaj-wanu japonci a následném soužití japonců s místními domorodci Seediqy. Ti si žili do příchodu japonců životy se svými zvyky, mezi které patřilo i sbírání hlav nepřátel, což mladým lovcům otevíralo brány mezi dospělé a mohli být tetováni. Japonci všechny tyto zvyky domorodcům zakázali, a po desetiletí domorodce vzdělávali k obrazu svému. Za ta léta si japonci vytvořili spousti vesniček, ve kterých měli svoje pošty, policejní stanice a podnikatele, kteří platili domorodcům za těžké práce malou mzdou, a měli je jen za podřadné ožraly. Jenže duch Seesiqů je silný a připravuje se k odplatě...... Viděl jsem pouze tu kratší režisérskou verzi. Ve filmu je spousta akčních pasáží, krásná příroda a zajímavý hudební doprovod. Za mě 75% :)(20.11.2012)

  • lioncel
    *****

    Poslední velké povstání proti koloniálním japonským silám na obsazeném Taiwanu proběhlo v období 27. října - prosinec 1930. Do dějin vstoupilo pod označením Musha Incident .. známý též jako Wushe povstání. … Nadřazenost, pohrdání, kruté zacházení .. ničení životního prostředí, drancování přírodního bohatství .. v neposlední řadě, špatné zacházení s domorodými přesvědčeními a zvyky původních obyvatel, nazývaných v minulosti lovci lebek – a právě to poslední jmenované bylo onou pověstnou jiskrou, která zapálila oheň celého povstání - V reakci na dlouhodobý útlak se některé domorodé kmeny místních obyvatel, zvaných Seeding pod vedením uznávaného a obávaného náčelníka Mona Rudao, v Musha (Wushe), postavilo Japoncům otevřeně na odpor. Více jak 300 bojovníků Seediq zlikvidovalo posádky a vybavení několika strategicky umístěných policejních stanic v přilehlém regionu, aby hned vzápětí poté, napadli samotnou vesnici Mushu, kde v té době zrovna probíhal sportovní den místní školy a bylo tam proto přítomno velké shromáždění Japonců. Celkem bylo při útoku zabito, doslova zmasakrováno, 134 Japonců včetně žen a dětí. Oběti byly pro útočníky díky svému oblečení už na dálku snadno identifikovány, ženy měly na sobě tradiční kimona, muži uniformy… Japonské úřady zareagovaly bezprecedentně tvrdou vojenskou akcí. K potlačení vzpoury bylo v několika strategických směrech postupu nasazeno přes 2000 vojáků, počet se poté ještě musel navýšit. Seeding proto ustoupili do svých jen obtížně přístupných hor a prováděli většinou spíše noční partyzánskou válku, s kterou měli Japonci z počátku veliké starosti. Dokonalá znalost místního terénu a prostředí nahrávala jednoznačně lehkonohým vzbouřencům. Proti byla naopak jejich nejednotnost, kterou Japonci také vzápětí dovedně využili. Vzájemná nevraživost mezi jednotlivými kmeny urychlila konečnou porážku povstalců. Hlavní podíl ale mělo samozřejmě nasazení moderních bojových prostředků. Letectvo, děla, minomety, kulomety, ruční granáty, proti omezenému množství ukradených pušek Arisaka, oštěpům a mačetám. Japonci potřebovali urychleně situaci vyřešit, sáhli proto ke krajnímu řešení – po klasickém bombardování, které nepřineslo žádné výrazné výsledky, bylo japonským leteckým útvarům na Taiwanu nařízeno velícím generálem provádět bombardování území, kde se skrývali povstalci, v rozporu se Ženevskou konvencí, za použití chemických prostředků (údajně jejich první použití v Asii). … Z 1.200 Seediq, kteří se nakonec přímo zapojili do tohoto povstání, zemřelo 644, z nich 290 spáchalo sebevraždu, aby se vyhnulo mučení a ubití ve vězení. Sebevraždu páchaly i mnohé ženy a matky povstalců, některé z nich předtím zabily své malé děti. Obávaly se následných, odvetných kroků ze strany Japonců. Ty na sebe nenechaly dlouho čekat. Určité kmeny byly odzbrojeny a ponechány záměrně zcela nechráněné, což dalo jejich původním nepřátelům příležitost je zlikvidovat (´jménem japonské vlády´). Následovalo mučení, vraždění zajatých bojovníků, kdy mnozí byli ve vězení ubiti k smrti a také nucené přesídlení celých kmenů .. Další následky? 25. dubna 1931 - pozabíjení všech mužů jednoho kmene nad 15 let, známé jako "druhý incident Mushu".(7.12.2018)

  • - Johnu Woo se příběh filmu tak zalíbil, že se rozhodl stát se jeho producentem. (Raztubyl)

  • - V roce 2003 sehnal režisér 90 tisíc amerických dolarů, aby natočil pětiminutový teaser, na kterém chtěl ukázat příběh filmu a získat finanční podporu pro celovečerní verzi. To se mu ale nepodařilo, přestože byl krátký film kritiky přijat velmi dobře. Avšak poté, co se Weiův film Hai jiao qi hao (2008) na Taiwanu stal druhým nejvýdělečnějším filmem historie, rozhodl se režisér k Seediq Bale vrátit, a tak v roce 2009 začala produkce celovečerní verze s rozpočtem 25 milionů amerických dolarů, čímž se stal snímek do té doby nejnákladnějším tchajwanským snímkem. (Raztubyl)

  • - Většina herců ve filmu pochází z domorodých taiwanských kmenů Seediq, Atayal a Taroko. Pro natáčení se všichni museli naučit jazyk Seediq, ve kterém je film částečně natočen. (Raztubyl)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace