Režie:
Panos CosmatosScénář:
Panos CosmatosKamera:
Norm LiHudba:
Jeremy SchmidtHrají:
Michael Rogers, Eva Bourne, Scott Hylands, Chris Gauthier, Rondel Reynoldson, Roy Campsall, Marilyn NorryObsahy(1)
Hlboko v tajomnom ústave Arboria je zajatá narušená a krásna dievčina (Eva Allan), ktorej myseľ je kontrolovaná zlovesntou technológiou. Ticho čaká na ďalšie sedenie s terapeutom doktorom Barrym Nyleom (Michal Rogers). Ak dúfa v útek, musí podniknúť cestu cez najtemnejšie kúty inštitútu Arboria. (Cappuccino)
Videa (2)
Recenze (61)
More Cronenberg than Cronenberg. Film, který vznikne jednou za 10 let, úchvatný experiment stvořený pro sledování s nějakou promilí v krvi. Nesmyslně je ale natahován téměř ke dvěma hodinám, a tak se vytrácí efekt, který by při poloviční délce bezpochyby měl. Jakékoliv hodnocení je irelevantní...must see. ()
Historka, která by vydala tak na dvacetiminutový příběh z Krajních mezí, je roztažena díky samým detailním záběrům, psychedelické hudbě, psychedelickým zpomaleným záběrům a dalšími zbytečnými detailními zpomalenými záběry na neskutečně dlouhou stopáž. Postavit někam podivně a z úhlu kameru, divně to říznout a divně nasvítit a ozvučit ještě nedělá umění, to umí každý blbec na Youtube. Prvních a posledních asi pět minut filmu stačí, abyste si udělali dojem o celku. Divák je zde až to poslední, ale pan režisér se asi - za poměrně drahé peníze - ukojil. ()
Kanadský snímek „Za černou duhou“ je docela zajímavou prvotinou režiséra, který si buduje celkem osobitý styl. Jako kdyby řecké kořeny vždy zapůsobily tak, že se režiséři projevují do jisté míry bizarně. Panos Cosmatos posunul odkaz svého otce – režiséra filmů „Rambo II“ nebo „Cobra“ – do naprosto jiné roviny. Od Panose nesmíte čekat jen akční biják, musíte č čekat něco náročnějšího. ()
Neuvěřitelně, ale opravdu neuvěřitelně zdlouhavé sci-fi drama / psycho thriller, jehož děj by se zkratkovitě vešel do 12-minutového kraťasu, místo toho je neúměrně natáhnut na téměř dvouhodinovou stopáž. Tohle minimalistické představení pro pár postav, několik místností a skoro žádný děj však nevyvolá svou zvláštností nějaké napětí či depresi, ale pouze stav neutuchající nudy. Závěrečné WTF pak nechá zadupat do země i těch pár hezkých obrazů, které mohly zůstat v paměti. Debut nedebut, tohle mě zkrátka nasralo. ()
THE BIGGEST MINDFUCK I HAVE EVER SEEN!!! Tohle mi kolovalo hlavnou hned po skončení filmu. Zajímavé, že se jedná o debut syna režiséra George P. Cosmatose, který spíše proslul nepříliš náročnými filmy jako Rambo II, Cobra, Přejezd Kassandra, Leviathannebo Tombstone. Synek, ale jde cestou úplně jinou. Nutno říci, že po vizuální, hudební a atmosférické stránce je to na velmi vysoké úrovni. Kombinace barev, interiérů a doprovodné hudby nutí člověka jen zírat na obrazovku. Ale z příběhu jsem nepochytil absolutně nic, v podstatě co chvíli mi přicházelo na mysl "Co to sakra je?". Scénář je opravdu velkou slabinou, kdy by to celé mělo mít asi o 30 minut míň a hlavně finále je už něco z absurdní komedie srážící předchozí děj o něco níž. Na debut je to opravdu zapomatování hodné. Doufám, že Panos Cosmatos natočí další filmy, ale už by to s tím uměleckým záměrem neměl nepřehánět. A velká škoda, že soundtrack nevyšel. Ten bych mohl na rozdíl od filmu si pouštět pořád spolu s povedeným trailerem. 6/10 ()
Galerie (15)
Photo © Magnet Releasing
Zajímavosti (4)
- Film byl z převážné části fundován z výdělků filmu Tombstone (1993), který režíroval otec Panose Cosmatose, George P. Cosmatos. (Corpsegrinder)
- Dva kempaři na konci filmu pijí pivo z plechovek, které nápadně připomínají ty z filmu Repo Man (1984). Oba filmy se odehrávají ve stejný rok, a to 1983. (Corpsegrinder)
- Prášky, které bere Barry Nyle (Michael Rogers), jsou dle etikety vydány Benwayovou lékárnou. Doktor Benway je postava objevující se v knihách Williama S. Burroughse. (Corpsegrinder)
Reklama