Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

Mackin 

všechny recenze uživatele

Eva Norová (Nataša Gollová) se stává sekretářkou Evou Norbertovou, její bratr Michal (Oldřich Nový) zase anglickým hrabětem a začíná nestárnoucí crazy komedie Martina Friče, plná úžasně vtipných dialogů a situací, které vyplývají ze snahy získat návod na pěstování Záhorské růže. Ve vedlejší, ale za to výrazné komické roli Zdeňka se objevuje herec a režisér filmu Hostinec „U kamenného stolu“ Josef Gruss. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60% ()

Reklama

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Komedie, která se líbí již několika generacím. Hlavní protagonistka tohoto filmu Nataša GOLLOVÁ byla "zaškatulkována" do veseloher a tak to i zůstalo, pokud jí byla dána příležitost u filmu. Po válce jí byl vyčítán milostný poměr, který měla se zdejším rodákem. Byl to celkem vlivný muž,ale byl německé národnosti. Dost se našlo takových kolegů, kterým sice za války pomohl, ale po válce na to zapoměli a ještě se k Nataše obrátili zády. Paní Nataša to těžce nesla a pomalu propadala alkoholismu. Ztráta přátel, ztráta profese, samota a zoufalství v kombinací s alkoholem se na ní tvrdě podepsalo. K filmu bych chtěla říci pouze tohle: dívejte se, smějte se, oddychněte si od věčných akčních filmů, kde se děj zapomene do 14 dnů, protože je jeden jako druhý. Ale na tento film nezapomenete nikdy. Berte v úvahu, že to byly začátky československého filmu, který se stále vyvíjel. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Eva troupí hlouposti patří jednoznačně mezi ty nejznámější filmy pro pamětníky, přestože jeho popularita mi trochu uniká. Střeštěná Gollová se asi v týhle crazy komedii realizovala, ale mě víc zaujala angličtina podvodníků Nový - Schránil a taky poměrně vzácné účinkování Jiřiny Sedláčkový. Celkově však průměrný film, který nenabízí o moc víc než skákání z okna nebo do okna (podle toho, v kterém domě se zrovna odehrává děj). ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Neskutečně pozitivně laděný a absolutně pohodový film. Na samém začátku nasadí ďábelské tempo, které nehodlá snížit a diváky nechá vydechnout až v samém závěru. Zahrané je vše maximálně perfektně. Nemá smysl sem vypisovat jednotlivá jména, protože každý byl absolutně geniální. Nečekal jsem, že mě dokáže rozesmát československý snímek z roku 1939. Tomuhle se to povedlo hned několikrát. Zdejší humor je perfektní. Lze zde nalézt situační i verbální. Na dvě hlavní herečky se navíc dobře kouká. Marně hledám co snímku vytknout. Dle mých požadavků má naprosto vše. Ani vzdáleně jsem nečekal, že mě tak okouzlí. Film je přitom hrozně jednoduchoučký. A právě v tomhle spočívá jeho největší síla a kouzlo, které, soudě dle zdejšího hodnocení a komentářů, nevymizelo ani po těch letech. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (17)

  • Fan Vavřincové bylo tehdy pouhých šestnáct let, když napsala román „Patsy tropí hlouposti“, který se stal předlohou pro film. (JT19)
  • Šaty, ve kterých Nataša Gollová (Eva) hrála, byly k potěšení všech mužských kolegů takové, že jí bylo vidět téměř vše. (Kulmon)

Reklama

Reklama