poster

Simon Killer

  • USA

    Simon Killer

Drama / Thriller

USA / Francie, 2012, 106 min

Režie:

Antonio Campos

Kamera:

Joe Anderson

Producenti:

Matt Palmieri

Scénografie:

Nicolas de Boiscuillé
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • S.Quentin QUALE
    ****

    Tenhle film není žádná bystrá extra třída, ale doporučuju ho všem důvěřivcům, speciálně pak těm bez pindíka, protože oháknut do prostého, ale erotického kabátku poukazuje na jednoduchou věc, kterou si lidi nepřipustí, dokud ji sami nezažijí, a to, že přetvářka je běžná, v některých případech i soutěžní věc, hlavně pak u lidí s pěkným xichtem. Takže - pobuda s kuním xichtem Corbeta, zneužitá šlapka Diop, sex, přetvářka, násilí....a skvělá hudba. Chápu festivalové buržousty, že se jim to nezdálo, já jet do Varů kvůli tomuto, tak su taky nasraný, ale z tepla domova krásných 70%. Líbilo se mi to více než například Stud.(3.9.2013)

  • DonHUS
    **

    Nemám rád filmy o magorech. Filmy, které se tím snaží odůvodnit nesmyslný děj nebo spíš jeho absenci. Filmy stojící jen na pár rádoby kontroverzních sexuálních scénách a troše násilí. K tomu samozřejmě divné záběrování statickou kamerou, pomalé dialogy, místo hudby jen ruchy a "zneklidňující thriller" je hotov. No, vůbec. 3/10(12.7.2013)

  • mcb
    **

    Otravná chcípácká artovka s naprostou stereotypní formální stránkou. "Po škole" se ještě docela věrohodně podařilo pomocí zvolených prostředků zachytit nitro násilného individua a témata, o nichž vyprávělo, ale Simon Killer je jen nudnou snuškou dlouhých, nic neříkajících záběrů, které se tváří strašně vznešeně a promyšleně, ale přitom jsou jen primitivním odškrtáváním klišé uměleckých filmů. Zlatý Refn a jeho Jen Bůh odpouští.(4.9.2013)

  • Flakotaso
    **

    Je až bolestné sledovat, jak primitivními prostředky se Camposův film chce tvářit jako těžce stylový a artový indie thriller. Slovo "killer" v názvu (už jenom tohle na hodně lidí funguje skvěle, je vtipné, kolikrát jsem před filmem zaslechl od okolostojících lidí věty jako "sajmon killa, pojď na to, super film!"), Američan v Paříži (megaklišé č.1), chcípák pod křídlem prostitutky (megaklišé č.2), mnoho docela cudně natočeného sexu a k tomu nahodile používaná buď burcující nebo pohodová hudba. K tomu všemu navíc brutálně otravný chcípák Brady Corbet (ne, opravdu to není jediný důvod, proč se mi ten film nelíbil) a znovu velmi primitivní a unylá formální stránka, která se snaží navodit dojem promyšlenosti a ucelenosti tím, že se od začátku do konce používá zcela totožné blízké záběrování - progresivita, překvapení, originalita jsou neznámými pojmy. Dvě hvězdy za ústřední song. Camposovým vzorem je prý Haneke, Simon Killer však nesahá po kotníky ani jedinému z filmů tohoto režiséra. Je to spíše taková typická ukázka měšťáckého artu bez skutečných hodnot.(8.7.2013)

  • Traffic
    *****

    Brilance. Campos se během několika dnů dostal mezi moje oblíbené mladé americké režiséry. P.S. Je příznačné, že zatím všichni, co z toho filmu blijou, se odvolávají na nesympatického hlavního hrdinu - zoufalce. Prostě si přiznejte, že se v něm sami aspoň částečně poznáváte a je vám to nepříjemné. Ten film je formálně prakticky nenapadnutelný (čti suverénně natočený); ještě se o tom rozepíšu.(2.7.2013)

  • - Hudbu komponovali Danni Bensi a Saunder Juriaans společně. Vycházeli přitom z povahy hlavního hrdiny. Charakteristika této postavy byla základem pro hudební experiment, který se postupně přetavil v soundtrack přímo vytvořený filmu na míru. (=woody=)