Reklama

Reklama

Smrtící spona

  • Itálie Murderock - uccide a passo di danza (více)

Obsahy(1)

Detektivně laděna kombinace nahoty a krve v podání nejslavnějšího italského režiséra hororů Lucia Fulciho. Prestižní taneční akademie v New Yorku. Klidnou hladinu každodenní rutiny naruší brutální vražda mladé studentky, jejíž srdce bylo probodnuto ozdobnou sponou. Policie je bezradná, a tak se do vlastního pátrání pouští sama ředitelka taneční školy se svým přítelem. Rozplétaní klubka děsivých tajemství postupuje však příliš pomalu a vraždy přibývají... (Řitka video)

(více)

Recenze (46)

Paldini 

všechny recenze uživatele

Ze začátku vypadá Smrtící spona jako velice sexy detektivka. Fulci nešetří sprchovými scénami a ani napětím. Jenže tento velice slibný úvod také velice rychle skončí, a pak už jsem už jen tápal spolu s nesympatickým detektivem mezi osazenstvem tanečního studia a čekal na další sprchové scény, napětí, krev, děs a hlavně na zdrcující pointu. Nedočkal jsem se. Sice vrahův (scénáristův) plán je rafinovaný, ale má nějak hodně děr, kterých si pozorný čtenář detektivek určitě všimne. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Opravdu příšerné giallo, nejhorší co jsem viděl. Fulcimu se na něm nepovedlo vůbec nic. Film je bez atmosféry, s příšerným scénářem, herci, hudbu, bez pověstných mistrových gore scén prostě bez ničeho. Jediné co stojí za zmínku a za co tomuto odpadu dávám jedinou hvězdu, jsou pěkné spoře oblečené tanečnice. Pokud mohu dopuručit, sežente si raději od Fulciho Don´t torture a duckling. ()

Reklama

Kangax 

všechny recenze uživatele

Murderock - uccide a passo di danza (1984) je považované za Fulciho neskoré giallo, s čím moc súhlasiť nemôžem. Je tu porušených hneď niekoľko pevných zásad a pravidiel tohto žánru, a myslím že samotný Fulci si bol toho vedomý. Tento žáner bol v tej dobe (1984) už vyčerpaný a prakticky mŕtvy a Lucio Fulci zrejme kývol na spoluprácu nejakému producentovi, aby si trochu oddýchol od krvákov svojej predchádzajúcej dekády a využil značku giallo v spojený s módnym discom v snahe vyťažiť zopár chechtákov navyše... :). Po brilantnom období, keď v rokoch 1979 až 1981 nakrútil behom dvoch rokov 5 hororov (s toho 4 kulty: Zombie2,The Beyond, House of Cemetery,Páter Thomas prišlo logicky k menšiemu úpadku a k normálnemu hororu sa vrátil až v roku 1987 filmom Aenigma. S tejto Fulciho najslabšej dekády (1982 -1987) vyčnievajú akurát dva filmy - skvelý Rozparovač v New Yorku a slabšia Smrtíci spona. Z filmu je cítiť že to Fulci zobral ako čisto remeslo, a pravdu povediac jeho rukopis až na pár scén tu nie je moc poznať. Celkom sa mi pozdávala postava detektíva, a aj ostatní herci podali slušný výkon. Niektoré scény mali dobrú atmosféru, a celkovo sa film obišiel bez veľkých logických zádrhelov. (Čo v pohode odpustím v Paterovy Thomasovi, u tejto priemernej krimnálky by som neodpustil!). Nanešťastie nedopadlo to celkom dobre.... ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Minimálne po technickej stránke pôsobivé. Film stojí hlavne na niekoľkých výnimočne vydarených scénach, ktoré vynikajú hlavne vďaka kamere a srihu (tanečné scény, sprcha, snová pasáž s takmer kubrickovskou atmosférou). Absencia krvi mi nevadila, ba bolo celkom zaujímavé sledovať mesiara Fulciho v úlohe rozprávača. Podhodnotený film. (6/10) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Skupinka nádejných mladých tanečníčok sa snaží uspieť v konkurze do hviezdneho súboru. Nekonečné rytmické natriasačky z nich vysávajú doslova všetko. Tečú litre potu. Fulci zobral frázu o "potení sĺz a krvi" doslova. Krv totiž netečie len pomyselne, ako dôsledok vysiľujúcich tréningov, ale predovšetkým spod prsníkov mladých tanečníčok. Postupne sa rozlievajú tenučké červené strúžky po bodnutí ozdobnou ihlicou, vydávajúcou pri vpichu nepríjemný čvachtavý zvuk. Podozrivých je veľa, príbeh zamotáva znepokojujúci sen, ktorý sa onedlho zvláštnym spôsobom zhmotňuje. Zaujímavé tanečné disko-krimi spojuje prostredie pohybovej gymnastiky a vyšportovaných tiel so svetom zločinu, ktorý sa často skrýva pod povzbudzujúcim úsmevom. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama