Reklama

Reklama

Velký večer

(festivalový název)
  • Francie Le Grand Soir (více)

Obsahy(1)

Jean-Pierre (Albert Dupontel) přichází o svou práci prodavače v obchodě s matracemi a rozpadá se mu manželství. Ve stavu těžké deprese a sebevražedných úmyslů potká excentrického bratra Nota (Benoît Poelvoorde), který vyznává celý život punk a bouří se proti systému. Společně zahájí revoltu ve své oblíbené oblasti nákupního centra a později i mimo něj, dokud se nedozvědí nečekanou událost. Naléhavý a současně odlehčený snímek natočilo úspěšné režisérské duo Benoît Delépine a Gustave de Kervern (hosté Febiofestu v roce 2009), které si za něj odneslo na MFF v Cannes Zvláštní cenu poroty v sekci Un Certain Regard. (Febiofest)

(více)

Recenze (8)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Len priemerna komedia, kde dvaja exoti rebeluju proti systemu. To vsetko uprostred financnej krizy, su t udva pohlady na svet, a symapticky Francuzsky humor. Alebo teda pokusy o humor. Francuzska mentalita je uplne inde od nemeckej, a to je dobre. Nemeckych kvalitnych komedii je fakt malo : 60 % ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Punk je mrtvý a revoluce nikoho nezajímá. Konzumní a uspěchaný život zaměstnal lidi natolik, že nevnímají. Naši hrdinové se snaží rozpoutat změnu, ale je pozdě. Jsou staří, ale volní. Jak dlouho? Film trochu vtipný, trochu k zamyšlení, trochu svůj. Vlci vyjí, ale karavany (nákupní košíky) táhnou dál. ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[FFF 2013, Sydney] Bratia revoltujúci sú späť a okrajové publikum sa raduje. Neubránim sa ale dojmu, že to mohlo byť rozvážnejšie rozfázované a hlavne v niektorých okamžikoch výraznejšie vyšpičkované. Úbytok smrtiacich gagov a surrealistického jašenia sa, stále však kreačný elán a končistý dopad. Zas sú tam senzačné úseky, ktoré by som bez odvrávania zaradil do zostrihu toho najvtipnejšieho na poli euro-komédie za rok 2012 a takisto momenty, kedy ono anarchistické vykúpenie v dobách nezadržateľného úpadku predstavuje príznačne excentrickú alegóriu jediného možného riešenia. Ide len o byznys a s ním spojené obraty/úplatky, nedosahuješ/neplatíš, tak skôr či neskôr poletíš a nezabudni že si monitorovaný, prípadne nahrávaný, žiaden strach, všetko vidíme, všetko dokážeme. Potom nečudo, že sa k slovu dostane punkový variant "turbo" vyčínania, opätovné vyfuckovanie celej Európy po vzoru "Louise Michel" a neortodoxný naratív čo by zámienka na žánrovú provokáciu. Gustave de Kervern/Benoît Delépine...to je čierne na bielom, frankofónny art v plnej paráde. ()

Germanicvs 

všechny recenze uživatele

Kapitalismus v krizi mrzačí své věrné konzumenty a tlačí je na jeho ostré existenční mantinely. Můžeš se věčně snažit nasednout zpět do sedla a povstat z popela jako bájný fénix nebo si na prahu důchodu zvolit alternativu. Punker z donucení je sice naoko svobodný, ale jeho alkoholem a špatnou hudební produkcí rozmazaná cesta má jen jepičí životnost. Třetí možnost tvůrci nenabízí a se škodolibým posměškem nás odsuzují k zatracení. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[Cinematik 2014] Ambivalentne anarchistická komédia, dehonestujúca a parodickými figúrami vysmievajúca život podľa normy i spoločensky neprijateľnú revoltu uprostred finančnej krízy. Dvaja bratia, dva pohľady na svet a opäť skvelá, obsahovo i vizuálne nápaditá šaškáreň, i keď nie až tak humorne úderná a zvláštna ako Mammuth. Poelvoorde, ktorého si stále veľmi dobre pamätám z role zabijaka v Man Bites Dog sa s Dupontelom skvele dopĺňa a herecká chémia medzi nimi je presvedčivá. Chýba tomu len ten náboj, ktorý Kervern a Delépine predviedvádzajú vo svojich predchádzajúcich filmoch. I tak stále vysoko nadštandardná zábava, pre divákov tvorby francúzskeho tandemu nezasiahnutých dokonca jedna z komédií roka. 80% ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama