Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na farmě v jižní Itálii umírá stará žena. Její manžel svolá syny: právníka Raffaela, věřícího snílka Rocca a dělníka Nicolu. Když dorazí domů, každý z nich se střetává s minulostí a sní o tom, co by se mohlo stát: Raffaele si představuje svou smrt, Rocco sní o záchraně neapolské mládeže před násilím, drogami a korupcí a Nicola si představuje, jak se miluje se svou odloučenou manželkou. Mezitím starý pán se svou vnučkou zkoumají chod farmy a společně truchlí... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (28)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Velmi citlivá a dobře zvládnutá filmařina. Poklona panu Rosimu. Mistr Noiret klasicky skvostný ve své herecké "malosti"... Sonda do života jedné nesourodé bratrské trojice, která k sobě nachází cesty až teprve po smrti matky.! Musím uznat, že jsem opravdu rád a se zájmem sledoval jednotlivé scény filmu o lidech a pro lidi.. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Ambice zalít do jantaru prchavý moment v životě jedné rodiny a s ním i kousek konkrétního období italské historie byla naplněna tak napůl. Téma je na pouhou hodinu a tři čtvrtě až moc košaté a výsledek akademičtější, než by mi bylo milé – spoustu prostoru spotřebují lyrické záběry venkovského života (půvabné, málokdy úchvatné) a faktografie se pak dohání didaktickými přednáškami maskovanými za dialogy. Koukalo se na to hezky, ale v hlavě zůstalo pramálo. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Typický příklad filmu, kde vysoké procentuální hodnocení dělá jen malá skupina hodnotících. Tohle opravdu není film, který by mohl lámat rekordy návštěvnosti a patří do kategorie, které říkám ušlechtilá artová nuda. Jak napsal DaViD'82: "Nakousne se tu kdejaké palčivé téma (nejen) Itálie (nejen) osmdesátých let, ale nic se z toho ve výsledku nevyvrbí, nic se nedořekne, nikam to nevede." Má to velmi ospalé tempo a žádnou gradaci. Pokud srovnám tuhle unylou záležitost s Božským od Sorrentiniho, pak ten druhý snímek představuje přímo režijní klenot, výbuch nápaditosti a případ, kdy vás scénárista nutí o zhlédnutém přemýšlet a hlavně ani na moment nenudí. Film má sice luxusní obsazení a téma, které si přímo říká o vysoké ohodnocení, ale to zpracování mě zkrátka nepřesvědčuje. Těká to od nikud nikam a za chvilku na ten film zapomenete. Hodinu a tři čtvrtě filmového rozjímání, které by se dalo natočit nepoměrně dynamičtěji a zajímavěji. Celkový dojem: 45 %. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Co musím na tomto filmu - kromě výborných hereckých výkonů a scén se starci - ocenit, to je skutečnost, jak si skvěle zvolil režisér formu a jak do příběhu vkládá scény, které se zdají až snové, scény toho, jak by to všechno mohlo být, kdyby... Jako dějový prvek je to velmi zajímavé a sem tam vás to vytrhne z nudy. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Zpracování ruské klasické látky, přenesené do moderní Itálie počátku osmdesátých let minulého století, se ukázalo jako plodný a šťastný čin. Symbolický závěr filmu (vdovec si navléká na prsteník druhý, manželčin snubní prsten) činí zadost klasice, vlastní děj naopak bouřlivému dění v zemi, v níž vrcholí řádění extremistického levicového teroru Brigatte rosse. To tvoří obsah života nejstaršího z bratrů, soudce; partnerská trápení nejmladšího, do nichž je jakoby mimochodem zahrnut tradiční vnitroitalský konflikt sever-jih prohloubený stávkou, a defektní mládež prostředního-vychovatele, vedle tohoto ústředního tématu jaksi zanikají. Retrospektivy i praespektivy všechna témata prohlubují a zesilují; zejména to platí pro osiřelého starce. V souhrnu tak vzniká plnokrevný obraz společnosti jihoevropského státu, který si v ničem nezadá jak s vrcholnými díly tehdy postupně pomíjejícího neorealismu, tak s velkou vlnou levicové autorské části italského hraného filmu, jak ji ztělesnili z různých zorných úhlů Luigi Comencini, Federico Fellini, Carlo Lizzani, Giuliano Montaldo nebo Ettore Scola. ()

Reklama

Reklama