poster

Pieta

  • Jižní Korea

    Pieta

  • Jižní Korea

    피에타

  • Slovensko

    Pieta

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Pieta

Drama

Jižní Korea, 2012, 104 min

Režie:

Ki-duk Kim

Scénář:

Ki-duk Kim

Kamera:

Young-Jik Jo

Hudba:

In-young Park

Producenti:

Soon-Mo Kim

Střih:

Ki-duk Kim

Scénografie:

Hyun-joo Lee

Kostýmy:

Ji-yeon Ji
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kikuka
    **

    Pieta nie je tým najlepším, čo filmografia Kim Ki-duka ponúka. Ako návrat k filmom "krokodílej série" postráda kompaktnosť, na druhej strane predstavuje krok vpred oproti filmom, ktoré nakrútil po roku 2004. Repetitívnosť motívov a symbolov nie je taká do očí bijúca ako v Dychu, no aj tak film neponúka dostatok argumentov o jeho výnimočnosti. Úprimne si myslím, že by sa slovenská klubová scéna, aj v rámci Projektu 100, mohla otvoriť ďalším z kórejských režisérov, ktorých výpoveď, v prípade napríklad Im Kwon-taeka ani po stovke filmov, nestratila na originalite.(30.6.2013)

  • Radiq
    *

    No nejdřiv se mi ten nápad s mrzačením lidí kvůli pojistce libil, ale taky to bylo to jediny, co se mi na tom filmu libilo. Když pominu klasicky šikomooky přehrávání, ktery už ti lidi tam maj v povaze (nebo spíš je to u nich normální chování), tak musim zjebat tvůrce, jak z postav udělali uplny pošuky. Všechny postavy se v tom filmu totiž tak chovali. Postě místo aby něco řekli, tak jenom stáli a chovali se jak emocionální masochisti. Dokavaď si divák myslel, že to je jeho skutečná matka, mělo její znásilnění a jeho vyhonění takovej dobře deviantní ráz, ale když jsme se pak dozvěděli pravdu, tak už nic moc. Taky ty jejich sebevraždy a myšlenkovy pochody mi přišly dost neuvěřitelny atd. Prostě víc to byla kravina blbá, než aby to byl dobrej zážitek. A to maj štěstí, že nedávám odpad, měl jsem k tomu blízko...(12.5.2014)

  • JFL
    **

    Kim Ki-duk se vrátil a natočil ultimativní korejskou festivalovou exploataci. Teda skoro; ještě by tu měly pobíhat chudé a hladové dětičky, ale ani mistr čerstvě ověnčený v Benátkách (možná natruc, když porota kvůli nesmyslným regulím nemohla udělit více cen filmu "Master") není dokonalý. Ovšem až na toto malé zaškobrtnutí tu je všechno - obrazy chudoby, vyhrocené násilí, afektované grimasy bolesti, bizarně pokřivené mezilidské přízemní fyzično a strukturování filmu okolo nejnižších lidských potřeb. Na jednu stranu nelze upřít řemeslnou zručnost ve vedení herců a kamery. Ale celek prostě nelze brát vážně. Nejen při porovnání s Kimovými předchozími snímky se nelze ubránit dojmu, že celé dílo je esence vykalkulovanosti a citového vyděračství. Vše začíná už úvodním titulkem konstatujícím, že se jedná o 18. Kimův film - to asi aby si případní kritici uvědomili, že u takto zasloužilého tvůrce nemá kdo co zpochybňovat. Namísto významově nosné symboliky a životných figur s realistickými a právě proto doléhajícími motivacemi se "Pieta" potácí ve směšném naivismu, polopatické šokantnosti a v závěru nesoudné překombinovanosti. Výsledkem je ryze exploatační moralitka o tom, že zlo v lidech pochází z nedostatku lásky. Kim Ki-duk je buďto prosťáček Boží, nebo nejvychcanější manipulátor, který se veze na vlně svého kultu, který skvěle přiživuje. Po letech pečlivě budovaného PR se v návaznosti na odporně sebestředný "Arirang" dokázal dokonce prosadit i u domácího publika, které jeho filmy doposud přehlíželo nebo programově ignorovalo. Ať už je "Pieta" výsledkem zbytnělého ega nabubřelého rádoby-umělce nebo existenční potřeby točit každý rok alespoň jeden film, aby se nezastavil kolotoč filmových festivalů, které ochotně platí letenky a rauty, nic to nemění na faktu, že se Kim coby tvůrce vyčerpal a od roku 2004 už točí jen odvary svých předchozích děl. Zase je ale třeba uznat, že "Pieta" není ani zdaleka tak otravná a hysterická jako "Čas" nebo "Arirang", a když je nejhůř, je to alespoň směšné – finále s šedivákem, vizírovým svetrem a nekonečným přísunem krve bylo vpravdě famózní.(1.12.2012)

  • zette
    *****

    Kim Ki-duk me neprekvapil, ale opet nadchnul a ujistil v tom, ze je to muj, jeden z nejoblibenejsich soucasnych reziseru. Misty se skutecne jedna o brutalni podivanou (ctyri lide ze sedmnacti odesli z kina behem vysilani), Kim vsak nasili dava myslenku a klasicke, az umelecke zpracovani (v zadnem pripade se nejedna o beckovy krvak). Vyborne vykreslena postava bezcitneho lichvare a jeho nova citova vazba na udajnou matku, kterou 30 let nevidel. "Kolik mi da pojistovna za useknutou ruku? 3 milionu wonu. Za dve ruky to je 6 milionu... Podej mi prosim kytaru, rad bych si na ni jeste jednou zahral..."(9.2.2013)

  • gogo76
    ****

    Dosť ťažko sa mi hodnotí nový kúsok od kórejského veterána Ki-duk Kima . Viac ako polovicu filmu sa dívame na nie príliš sympatického chlapíka, ktorí vymáha dlžoby od nájomníkov a to dosť tvrdo a nekompromisne. Sme svedkami odrezaných i dolámaných končatín a iného násilia, no potom sa v príbehu zrazu objaví jeho matka, ktorá ho po narodení opustila. Násilná prvá tretina je za nami a prichádza dosť kontroverzná a úchylná druhá tretina, ktorá až v poslednej tretine a po záverečnej pointe dostane iný rozmer. Nie je príjemné pozerať sa na to ako vlastný syn znásilní matku, či ako vlastná matka honí péro synovi a tak...Na druhej strane pointa je veľmi dobrá i logická a vo výsledku robí film lepším, než sa na prvý pohľad zdá. Bez pointy by to však bol iba slabý priemer. 70%.(14.5.2013)

  • - Pieta je prvním jihokorejským filmem, který vyhrál Zlatého lva na Filmovém festivalu v Benátkách. (Charlizee)

  • - Natáčení filmu probíhalo od 15. února 2012 do března 2012. (Charlizee)

  • - Filmový plagát a názov filmu prezentuje známe dielo od Michelangela - trúchliacu Pannu Máriu s mŕtvym Ježišom v náruči. (MFJD)