poster

Plyšový medvídek

  • Francie

    L'ours en peluche

  • Itálie

    L'orso di peluche

Thriller / Drama / Psychologický

Francie / Itálie, 1994, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    Poslední filmová spolupráce dua Delon - Deray. A to je právě to dilema, protože ať chci nebo ne, promítá se mě do hodnocení děvka jménem nostalgie. Vždycky pro mě byla, je a bude radost koukat na Delonův bezemoční obličej v momentě kdy já napětím ani nedýcham, vždycky se rád kouknu do těch jeho očí, které mě napovídali, kdy se mám usmát, kdy plakat, a kdy proklínat celej svět. Nikdy nezapomenu na Derayho poctivý přístup k divákovi a jeho emocím. Jenže tady všechno bylo ani ne z půlky. Ta čtvrtá hvězdička je výraz mé úcty a respektu k oběma pánům a jako jakýsi dík za všechno co kdy spolu v kinematografii dokázali a rozhodně nepatří k tomuhle filmu.(14.9.2010)

  • shantim
    ***

    Pokud to má být psychologické drama, není dost psychologické, pokud thriller, není dost napínavý, pokud kriminálka, není tam pořádné vyšetřování, pokud .... Takže je z toho takové psycho krimi drama, které není napínavé, je nemastné neslané a snad jen ta atmosféra nejasnosti a jemné ponurosti dává tomuto snímku smysl. Jo a taky závidím Delonovi ty muchlačky s tou prsatou kočkou. Ale to jen tak na okraj. 60% hvězdiček(6.9.2010)

  • borsalino
    ***

    Jsem zvyklý na jinou kvalitu filmů, které mi předkládal Jacques Deray. Trochu jsem v rozpacích, co si s tím vším mám počnout. Na jedné straně sobecký úspěšný muž, hromada milenek, z níž jedna je trochu labilní. Na druhé straně lhostejnost, výhružka, zatřelený mstitel prostého ducha a klavírní koncert. Došel jsem bohužel k přesvědčení, že celý film stojí a padá s účelově dodanou rolí pro Delona, přestože hrál spíše jako úředník. Kdyby hlavní roli hrál nějaký Lojza z Horní Dolní, něměl bych sílu a ani vyvolanou nostalgickou vzpomínku, díky které jsem přihodil jednu až dvě hvězdičky na piedestal ustupující Delonovy slávy a francouzské kinematografie vůbec.(10.9.2010)

  • vesper001
    ***

    --- 21. 3. 2011 Jak uhodnu rozuzlení před polovinou filmu, jde hodnocení dolů. Od dua Deray-Delon (a adaptace Georgese Simenona) jsem čekala mnohem víc. --- 11. 11. 2011 Po druhém zhlédnutí přidávám třetí hvězdičku. Zaměřila jsem se v poslední době na Delonovu pozdější tvorbu a nové zkušenosti mě přiměly ty staré přehodnotit. A také se smířit s faktem, že zlatá éra francouzské drsné školy je nenávratně pryč, a je zbytečné očekávat, že se vrátí. Takže nyní objektivněji a bez zřetele k minulosti: není to špatný příběh, jen jsem se do něj prostě nedokázala ani vcítit, ani ponořit. Prostě jen tak bez emocí sledujete, jak hlavní postava jen tak bez emocí proplouvá dějem a občas si pohraje s medvídkem, občas s ženskou a občas s pistolí. Toť vše.(11.11.2011)

  • Historik
    ***

    Je to film spíše do počtu. Není ničím zvlášť zajímavý, jeho komornost bohužel přechází místy v nudu, což není dobré vysvědčení pro jeho tvůrce. Docela se divím, proč do toho vůbec šli. V době, kdy Delonova popularita už byla minulostí a nutně potřeboval nějakou pecku, aby se zase "chytil", natočí tuhle komerční sebevraždu. Úplně špatný film to není, je docela dobře koukatelný, ale skutečně stačí vidět jednou.(14.9.2010)

  • - Snímek je filmovou adaptací románu "Plyšový medvídek" Georgese Simenona. (Rosalinda)