poster

Tom na farmě

  • francouzský

    Tom à la ferme

  • slovenský

    Tom na farme

    (festivalový název)
  • anglický

    Tom at the Farm

Drama / Thriller / Psychologický

Kanada / Francie, 2013, 102 min

Režie:

Xavier Dolan

Scénář:

Xavier Dolan, Michel Marc Bouchard (scénář, divadelní hra)

Kamera:

André Turpin

Hudba:

Gabriel Yared
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    Dolan pôsobivo zachytáva psychológiu a iskrenie medzi postavami, skrz ktoré si lieči vlastných démonov. Na komplexne uspokojivý filmový zážitok to ale v tomto prípade nie je. Tom na farme je solídne rozohraná vzťahovka s odhalovaním temných tajomstiev a právd minulosti s gradujúcim napatím, ale vo finále vyznie doprázdna a stane sa iba angažujúcou, no netrvácnou momentkou.(11.7.2014)

  • campix
    ***

    [MFFKV - 2014] Xavier Dolan nás k Tomovi na farmě nalákal především díky vynikajícímu Mommy a tak očekávání byla poměrně vysoká. Tom na farmě je další psychologické drama tohoto mladého a velmi zajímavého režiséra. Bohužel o třídu horší nežli Mommy. Herecky opět na vysoké úrovní (a to si hlavní roli zahrál sám Xavier Dolan), ovšem nějak mi unikali motivace jednotlivých postav k jejich chování. Herecky i atmosfericky opět na vysoké úrovni, ale jako celek filmu něco chybí. Rozhodně se ale do budoucna vyplatí sledovat tvorbu Xaviera Dolana.(16.7.2014)

  • slunicko2
    ***

    Psychologické drama s thrillerovým nádechem. 1) Atmosféra byla výborná stejně jako herci._____ 2) Hlavní postava mi přišla poněkud na hlavu padlá. Jako by se nám mladý Dolan snažil něco hlubokého říci, ale zatím to neuměl vyslovit. píše komentátor Jindrusa._____ 3) 24letý Xavier Dolan je spiritus agens díla - spolu s autorem knižní předlohy Michelem Marcem Bouchardem napsal scénář, film režíroval, zahrál si hlavní roli, podílel se na produkci, film sestříhal, navrhl kostýmy, zrežíroval si dabing, napsal i anglické titulky a nazpíval píseň Pleurs dans la pluie._____ 4) Spoiler. Své postavy definuje režisér takto: Tom, guilt tripped by the death of his lover, whom he sees in Francis, I think wants to subscribe to that abuse because he feels he deserves to be punished. This grieving process will help Tom redefine who he is. A ještě jeden postřeh: It´s about understanding people. Tom is a wounded animal and Francis is another sort of wounded animal. Francis has been alone his entire life, has known nothing but the farm. He´s the man of the house, works the land all day. He´s not been looked at for years. Tom is equally wounded, from the city, where you find similar loneliness – where it´s not the same, you don´t feel it the same way, but it can be just as striking.(24.12.2014)

  • misterz
    ***

    A to som si myslel, že Dolan sa vyšvihne a vzhľadom na vek profesne porastie. Zabil som svoju matku nebol zlý snímok na takého holobriadka. V tomto prípade mám ale pocit, akoby zastal na mieste, riešia sa tie isté, alebo podobné problémy len iným spôsobom. Navyše v snímku je slabo rozvinutá psychologizácia postáv, čo má za následok iba povrchné nazretie pod pokličku tém a mizivú úroveň drámy. To lepšie z filmu je thrillerové odkrývanie tajomstiev mŕtveho chalana a jeho rodiny, ale nečakajte žiadnu slávu, skôr len priemerné vyžitie. 60/100(27.3.2015)

  • Madsbender
    *****

    [Cinematik 2014] Sofistikovaná a surová queerovka, ktorá si s až puntičkárskym perfekcionizmom potrpí na hlboké rozvedenie sugestívne sa vyvíjajúcich charakterov postáv. Brilantná symbióza dramatickej vzťahovej šarády a temného thrilleru, v ktorom napätie graduje až na hranicu únosnej miery, pričom však nestráca jemnocit, ani v krátkych zábleskoch sa prejavujúci zmysel pre humor. Mužík za kamerou menom André Turpin je pre Dolana hotovou výhrou v lotérii a jeho podmanivé obrazy doplnené excelentným výberom a zapojením hudby spolu so zvrátenou vnútornou logikou (ne)reality divákom zarezonujú. Herecké stvárnenie postáv s charakteristickým spôsobom obliekania, rozprávania a konania je takmer bezchybné. Avšak až nepredvídateľnosť ďalšieho kroku či zvratu ich posúva na novú úroveň. Razantná zmena formátu obrazu v dvoch najmrazivejších scénach je priam geniálnym a progresívnym krokom mladého tvorcu, ktorý si je vedomý svojho talentu. Tom à la ferme je naratívne komplexným uzavretým celkom, v ktorom sú všetky zložky natoľko výrazné a nepriestrelné (ako napr. motivácie postáv), že žiadna z nich neprebíja ostatné, ale fungujú ako dômyselný organizmus, ktorému nič nechýba, ani nemá nič navyše. Som úprimne ohromený. 95%(12.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace