Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhý film trilógie o troch ženách a ich hľadaní šťastia a zmysluplného života sa zaoberá témou viery. Anna Marie, sestra Teresy z predchádzajúceho filmu Raj: Láska, je hlboko veriaca katolíčka. Počas práce misionárky na predmestí Viedne navštevuje prisťahovalcov. Jedného dňa sa však domov vráti jej manžel, egyptský moslim na vozíčku. Oba svetonázory sa nevyhnutne stretnú, pričom namiesto modlitieb sa objavia hádky a násilie. Režisér Ulrich Seidl opäť manipuluje diváka do nepríjemnej pozície voyeura, ktorý pozoruje až príliš intímne a často trápne životné situácie. Viera má vo filme podobu fanatizmu, ktorý paradoxne nevychádza z islamu, ale z kresťanstva. (HBO Max)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (21)

dubinak 

všechny recenze uživatele

Jestli něco nesnáším tak je to ortodoxní náboženství a jako zapřísáhlé ateistce a pacifistce se mi toto téma příliš nezamlouvalo. Na druhou stranu mi Seidl ukázal vše, co je na náboženství špatně a nevyhnul se ostré humorné satirické kritice zaslepenosti Jeho následovatelů. Nicméně ten vtipný karikaturní vrt do života bigotních magorů nevyváží tu nudu, která vládne ve většině scén, které jsou na sílu natahované, repetitivní a únavné. Ta rvačka s opilou ženou v bytě mi lezla na nervy a vlastně celá ta spasitelská vize propagovaná hlavní postavou společně s ní mi lezla hodně na nervy. Takže za mě nejslabší díl trilogie, ovšem vizuálně si to drží svoji tradičně vysoce kvalitní fazónu. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Tady se musím přidat k většině komentářů: Urlich Seidl (zajímala by mě i jeho žena Veronika Franzová, alespoň v tom smyslu, jaký má na filmech skutečný podíl) se chová ke svým divákům přinejmenším cynicky Své "materiály" nám hází pod nohy se slovy: "Tady to máte s přeberte si to." A nám nezbude nic jiného, než se hrabat ve věcech, po kterých nám v podstatě nic není. - Víra jako poslední útočiště; sám znám takové případy (většinou rakovina), i to, jak jak se tím znesnadňuje komunikace. Zde je víra poslední zbraní v rukou obou duelantů. A pokud pojem víry jen trochu zobecníme, nutně zjistíme, že takové případy jsou obvyklé a časté. No, a tak jsem se v tom přece jen přehrabal! Pozn.: Pokus o konverzaci s joelly01 *****: Ovšem! Rakousko má tradičně nejvyšší koeficient "geniální umělci / počet obyvatel" na světě. ()

Reklama

Idego 

všechny recenze uživatele

První díl byl pro mě veskrze vážnej a hlavně hrozně smutnej, ale jakkoliv je Glaube co do tíživosti sdělení i hloubce osobní tragédie protagonistů srovnatelný, na rozdíl od Liebe jsem se tu párkrát po Seidlovsku pořádně zasmál. Když totiž Maria Hofstätter učí Busenfreunda Reného Rupnika otčenáš, nejde se udržet, i kdyby člověk chtěl. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vizuálně brilantní (vycentrovaná estetika bohatě ilustrovaných náboženských oběžníků a la Seidl), v něčem nesmiřitelně cynické, v něčem ale trochu zbytečně tezovité - hlavně v postavě hrdinčina manžela, který místy působí svými výroky tak trochu deklamačně, což u Seidl není rozhodně zvykem. I některé scény mají tendence přerůstat z pozorovatelské brilance a trapného řízu do mírné apatie. Nepatrně slabší než "krajní" filmy Paradies. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Ešte šťastie, že sa tam ukázal starý, lebo pri predstave, že dva týždne dovolenky pobehuje po susedoch a agituje, som si pomyslel, že to bude nekonečný film. A navyše klepotavý zvuk jej prezúvok pri tom, ako sa šuchtala z izby do izby, ma privádzal k šialenstvu! Prisámbohu, nebyť starého, tak skapem od nudy! ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Ulrich Seidl chcel pôvodne natočiť jeden film pozostávajúci z troch príbehov. Až v strižni zistil, že má príliš veľa materiálu, a tak vznikli tri celovečerné snímky. (ThirdSphere)

Reklama

Reklama