Reklama

Reklama

Trojice zlodějů uprchla z vězení a příliš se netrápí tím, že na svobodě nejsou schopni žít bez poctivě vydělaných peněz. Cílem jejich "zájmu" se stávají banky. Mezi jednotlivými loupežemi se ukrývají u autoopraváře Dee Mobleyho a jeho dcery Keechie, anebo v domě Mattie Mansfieldové. Stále senzačnější zprávy o jejich krádežích bez kapky krve je však postupně donutí rozdělit se. Nejmladší z nich, třiadvacetiletý Bowie, se však vážně zamiloval do Keechie... Snímek, patřící mezi nejlepší tituly žánru filmu noir (takzvaného černého filmu) uznávaný klasik americké kinematografie, Nicholas Ray (Johnny Guitar, Útěk do bezpečí Rebel bez příčiny, Král králů a 55 dní v Pekingu). Kriminální příběh, odehrávající se v době Velké deprese, byl natočen podle románu Edwarda Andersona Zloději jako my, podle kterého vznikl později také stejnojmenný remake Roberta Altmana. (Česká televize)

(více)

Recenze (28)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Nycholas Ray /Rebel bez priciny, Na opustenem Miste/ natocil lahko nadpriemerny film noir, ktory je tuna dost podceneny navyse. Film sa tematicky venuje prepadavaniu bank, co povazujem za vyborny namet sam o sebe + do toho okorenit to aj nejakou mylostnou liniou ona +on. A moze sa rozjet kvalitna noirova filmarina, ktorej nechyba temne nasvietenie, pokrivene charaktery, genialne dialogy, skvostne herecke vykony a nadovsetko slusne kulisy ba miestami aj exteriery sa najdu. Tempo nie je strhujuce, ale skor pokojne, no nuda nedostala sancu. Ktomu sice herci mi nic nehovoria, ale tych 92 minut je na film -noir tak akurat : 70 % ()

worm14 

všechny recenze uživatele

Začátek byl vynikající. Skvělá zápletka dávala naději na vynikající drama, ale bohužel je většina filmu už jen rozvleklá romance o mladém páru na útěku. Akce skoro nulová, atmosféra se postupně taky vytrácela. Prostě celkem nuda a konec byl lehce předvídatelnej. Herci nebyli špatní, ale přesto je to škoda, že režisér takhle promrhal potenciál... ()

Reklama

jatamansi 

všechny recenze uživatele

„Na banku musej bejt tři komáři.“ Kdo je tady větší mluvka a kdo má větší strach? Kdo větší oči a kdo největší plány? Kdo největší sny o budoucnosti? Příběh tří uprchlých vězňů, jejichž minulost se mísí s přítomností. První banka, první peníze. „Musíš se naučit si užívat.“ Postřelený policista mimo plán, ale nervy neuhlídáš. V podstatě banální zápletka. Malér a také láska, svatba za 20 dolarů, žádné cavyky. „Celou dobu vědí jen jedno, dřív nebo později je chytneme.“ Starý kamarád se objeví dřív, než je žádoucí. A ještě k tomu žárlí na pochybnou slávu mladého Artura. „Všechno bývá do třetice.“ „Bylo to buď já nebo oni a vybral sis je.“ Příběh o tom, jak mašinérie a nedorozumění udělají z naivního kluka vyhlášeného zločince, v budoucnosti dál hojně používané téma. Včetně zrady – něco za něco spolehlivě funguje dodnes. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Místo krimi jsem dostal takovou tu naivní romanťárnu, ze kterých jsem už dávno vyrostl. Mladý uprchlík z vězení, který nezná nic než přepadání bank a mladá holka z autoservisu se do sebe zamilují a prchají před zákonem. Zní to dobře, ale kromě krásné Keechie a té romantiky film nic nenabízí. Dramatické události se dějí mimo záběr kamery a nakonec to dopadne přesně tak jak jsem čekal (špatně). ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl tento film zhodnotit jedním jediným slovem, použil bych slovo: vlažný. Ano, přesně takový tenhle film je, jako vlažný čaj nebo káva, ještě k tomu bez chuti a vůně. Je to film, který sice nenudí, ale dost vratce balancuje na té hraně, za níž už se dostavuje nuda. Hodina a půl dramatu, které nijak dramatické není, a k tomu velmi slabé herecké výkony. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (4)

  • Jedná se o první film, který režíroval Nicholas Ray. (Pumiiix)
  • Truffaut v recenzii filmu uviedol: Ray nepoužíva filmovú techniku vedome, racionálne, ale skôr inštinktívne. Kompozičné riešenia sa preto odkláňajú od zaužívanej zobrazovacej tradície. Ray dodáva každému záberu istú emocionálnu kvalitu. Výsledkom je preto film pôsobiaci až rozprávkovým dojmom, taký snový western. Poetická intuícia tak zbližuje Raya hlavne s Rossellinim, obaja zdieľajú snahu nikdy nič nevysvetľovať, ale iba ukazovať. Ray je taký hollywoodsky Rossellini. Tvorí skôr skicu, než aby natáčal filmy.“ (Biopler)

Reklama

Reklama