Reklama

Reklama

Trojice zlodějů uprchla z vězení a příliš se netrápí tím, že na svobodě nejsou schopni žít bez poctivě vydělaných peněz. Cílem jejich "zájmu" se stávají banky. Mezi jednotlivými loupežemi se ukrývají u autoopraváře Dee Mobleyho a jeho dcery Keechie, anebo v domě Mattie Mansfieldové. Stále senzačnější zprávy o jejich krádežích bez kapky krve je však postupně donutí rozdělit se. Nejmladší z nich, třiadvacetiletý Bowie, se však vážně zamiloval do Keechie... Snímek, patřící mezi nejlepší tituly žánru filmu noir (takzvaného černého filmu) uznávaný klasik americké kinematografie, Nicholas Ray (Johnny Guitar, Útěk do bezpečí Rebel bez příčiny, Král králů a 55 dní v Pekingu). Kriminální příběh, odehrávající se v době Velké deprese, byl natočen podle románu Edwarda Andersona Zloději jako my, podle kterého vznikl později také stejnojmenný remake Roberta Altmana. (Česká televize)

(více)

Recenze (28)

jatamansi 

všechny recenze uživatele

„Na banku musej bejt tři komáři.“ Kdo je tady větší mluvka a kdo má větší strach? Kdo větší oči a kdo největší plány? Kdo největší sny o budoucnosti? Příběh tří uprchlých vězňů, jejichž minulost se mísí s přítomností. První banka, první peníze. „Musíš se naučit si užívat.“ Postřelený policista mimo plán, ale nervy neuhlídáš. V podstatě banální zápletka. Malér a také láska, svatba za 20 dolarů, žádné cavyky. „Celou dobu vědí jen jedno, dřív nebo později je chytneme.“ Starý kamarád se objeví dřív, než je žádoucí. A ještě k tomu žárlí na pochybnou slávu mladého Artura. „Všechno bývá do třetice.“ „Bylo to buď já nebo oni a vybral sis je.“ Příběh o tom, jak mašinérie a nedorozumění udělají z naivního kluka vyhlášeného zločince, v budoucnosti dál hojně používané téma. Včetně zrady – něco za něco spolehlivě funguje dodnes. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2010) Debutový film Nicholase Raye ŽIJÍ V NOCI nedosahuje kvalit pozdějšího noiru NA OPUŠTĚNÉM MÍSTĚ, protože má na místo světem protřelých a cynických postav naivní mladý pár a chybí mu scénáristická sofistikovanost; nestane se kanonickým dílem žánru jako westernový JOHNNY GUITAR či teenpick REBEL BEZ PŘÍČINY, jelikož ničím výrazně nevybočuje a spíše není schopen dostát zásadám, než aby si s nimi důmyslně pohrával; dokonce ani neuchvátí velkolepými scenériemi a hereckými hvězdami jako počiny na sklonku režijní dráhy KRÁL KRÁLŮ a 55 DNÍ V PEKINGU, přestože jde o jeden z prvních snímků, u nichž byla živá akce natáčena z helikoptéry. I tak ale stojí za zhlédnutí, i když spíš jako melodramatická romance, která se soustřeďuje na vykreslení mladého bonnieclydeovského páru, než jako film noir s důrazem na styl a zrádné vyprávění. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Mladomanželia na úteku pred zákonom, korý sa snaží dohnať mužskú polovicu páru za jeho zločiny v minulosti. Jednoduchý príbeh, ktorý viac ako na napätie a zauzľovanie zápletky stavia na romantickom podtóne. Vďaka tomu ako aj slabším ústredným hereckým výkonom (hlavne mužský part) prvky drámy a krimi noiru sú skôr príťažou ako akcelerátorom deja. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Místo krimi jsem dostal takovou tu naivní romanťárnu, ze kterých jsem už dávno vyrostl. Mladý uprchlík z vězení, který nezná nic než přepadání bank a mladá holka z autoservisu se do sebe zamilují a prchají před zákonem. Zní to dobře, ale kromě krásné Keechie a té romantiky film nic nenabízí. Dramatické události se dějí mimo záběr kamery a nakonec to dopadne přesně tak jak jsem čekal (špatně). ()

Ruda.neck 

všechny recenze uživatele

Režijní prvotina Nicholase Raye, noirovka říznutá road-movie ve stylu Bonnie a Clyde, nepřináší nic převratného, snad kromě několika zajímavých záběrů, zejména exteriérových z ptačí perspektivy. Mladý naivka Bowie si myslí, že bude moci klidně žít z nakradených peněz s milovanou Keechie, že je jiný než jeho staří kumpáni, kteří mu pomohli utéct z vězení. Co bude následovat lze však snadno odhadnout. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (4)

  • Truffaut v recenzii filmu uviedol: Ray nepoužíva filmovú techniku vedome, racionálne, ale skôr inštinktívne. Kompozičné riešenia sa preto odkláňajú od zaužívanej zobrazovacej tradície. Ray dodáva každému záberu istú emocionálnu kvalitu. Výsledkom je preto film pôsobiaci až rozprávkovým dojmom, taký snový western. Poetická intuícia tak zbližuje Raya hlavne s Rossellinim, obaja zdieľajú snahu nikdy nič nevysvetľovať, ale iba ukazovať. Ray je taký hollywoodsky Rossellini. Tvorí skôr skicu, než aby natáčal filmy.“ (Biopler)
  • Jedná se o první film, který režíroval Nicholas Ray. (Pumiiix)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno