Režie:
Ki-duk KimScénář:
Ki-duk KimObsahy(1)
Kim Ki-dukův čtvrtý film se stal senzací filmového festivalu v Benátkách. Odehrává se ve světě plném náznaků, vystavěném na postupném splývání intenzivního sexuálního vztahu a nádherné přírodní scenerie. Na odlehlém jezeře s plovoucími chatami potkává mlčenlivý Hyun-shik tajemnou dívku Hee-jin. Uprostřed vodní samoty se stávají milenci a krok za krokem se vzdalují lidskému světu. Silný tělesný vztah se odehrává ve znamení rostoucího napětí sexuality a smrti. Vztahu muže a ženy dominují současně vzájemnost i krutost, dále posilované vnějšími okolnostmi. Hyun-shik zabil ještě předtím, než přijel k jezeru, Hee-jin pohřbí v jezerních hlubinách prostitutku, která se bezděčně stala její soupeřkou. V semknutí dvou těl nebude žádné místo pro city přenesené ze společenských konvencí. Voda a krev postupně odplaví osudovou zátěž minulosti i vše, co nepatří k pudové a němé vášni, sahající od touhy přes žárlivost až po zuřivý hněv a naprostou odevzdanost. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (183)
Hodnocení Cinemy je úplně zcestné, to že nejde o film, co by lákal davy s coca-colou a popcornem do Multiplexů, ještě nic neznamená. Seom je neuvěřitelný film. Kdo ho neuvidí, nedokáže si ani z poloviny představit, jak nádherně jde prožívat hodina a půl před plátnem při filmu, který nemá téměř žádné dialogy, hudbu ani tažnou zápletku. Poezie ruku v ruce s brutalitou a hrubým sexem tu tvoří neobyčejnou atmosféru, která jen z člověka jen tak nevyprchá. ()
Nedokážem uveriť tomu, čo som práve videla! Filmová senzácia? Poetický snímok? Možno tak pre psychicky narušených jedincov. Nevidím nič poetického na zabíjaní zvierat, alebo mlátení psov, či odrezávaní časti živej ryby a požieranie jej tela pritom ako ju bez plutiev zmrzačenú sledujú, ako bojuje vo vode o život a bavia sa aká že je to nádhera! Kórea je plná takýchto psychopatov a najhoršie a pre mňa nepochopiteľné je, že mal tento snímok úspech v Benátkach. Mne sa chcelo zvracať! ()
Jeden z nejtraumatičtějších filmových zážitků vůbec. Ačkoli mě brutální vypodobnění motivů viny a trestu u Kim Ki-Duka nikdy nepřestane fascinovat, tohle musí být silná káva pro kohokoli, kdo není fanouškem torture porna. O to větší kontrast zde způsobují lyrické motivy a především metaforický způsob vyprávění, ne nepodobný Antonioniho stylu ve Zvětšenině. A ten konec, ten mi dal námět na přemýšlení na několik týdnů dopředu. Od Kima by se mohli tvůrci přeslazených korejských kýčů, které jsou tak oblíbeným cílem vysokých hodnocení na čsfd, učit. Ačkoli možná raději z "3-iron" nebo "Jaro, léto", protože další takovou morbiditu by už můj žaludek nemusel snést. ()
Třetí Kim Ki-dukův fim v řadě, který si, ač na mě silně zapůsobil, nedovolím ohodnotit plnou palbou, protože si nejsem jistý, zda jsem v něm vše správně četl. Korejec i tady v určitém specificky uzavřeném prostředí popisuje lásku jako nejsilnější z emocí, v jejímž jménu se člověk odhodlá brát život jiným. K tomu přidává motivy sebezraňování, které v obou případech působí jako takové malé harakiri, páchané lokálně vždy na orgánu, který v dané situaci hraje hlavní roli. Zároveň jde o mezní situace, ve kterých leckdy skrývané a maskované city naplno vyplavou napovrch. A když pak vyplave i skůtr, je třeba vzít nohy na ramena... vlastně motor na hausbót. Epizodní ukázky koloritu východoasijských dovolenkářů (nebo vyvrhelů společnosti?) ve mně vyvolaly především směsici údivu a posvátného vyděšení. Kdo ví, co konzumace tohoto pečlivě naporcovaného suši přinese příště. ()
Filmová píseň o silném duševním pnutí. Kim skrze nádherné, táhlé obrazy vypráví příběh ženy beze jména, minulosti a slov. Její niterné, tiché vidění světa skrze plátma je konfrontováno brutálním sexem, násilím vnějšího světa. Jakmile mladík, obestřen téže značnou tajuplností vstoupí na její houseboaty, vnese do krajiny vášeň, krev a další nevyslovené. Kimův vrchol... ()
Galerie (11)
Zajímavosti (1)
- Týrání zvířat, které se ve filmu odehrálo, bylo podle slov režiséra skutečné. (Terva)
Reklama