Reklama

Reklama

Epizody(12)

Obsahy(1)

První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (153)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Mám dobrodružnou povahu a na cestu trabantem po Jižní Americe bych se klidně vydal taky, ale s jednou drobnou změnou. Vzal bych si s sebou několik kamiónů náhradních dílů a doprovodný tým složený z kuchařů, hoteliérů, mechaniků z automobilky Sachsenring a jednoho MacGyvera, kdyby došlo na nejhorší. Protože při sledování tohoto putování došlo k tolika trablům, že bych se odtamtud vrátil pěšky, bohatší o tři infarkty či nějakou tu malárii a zase takový dobrodruh nejsem. Takže hodně štěstí a doufám, že příště už ta splašená trsátka dosáhnou některého z vrcholu v Himalájích. Určitě na to mají a kdyby náhodou ne, tak je tam chlapi určitě vynesou. Blázni jsou na to dost velcí. ()

rekkky 

všechny recenze uživatele

Na české poměry nadstandardní podívaná, která v sobě obsahuje prvky dokumentárního seriálu, reality show a zároveň road movie. Naprosto vyvážené díly nabízejí vhled do kultur Jižní Ameriky takovým způsobem, že co díl to další perla. Svou bohatou škálou informací tento TV seriál dosahuje vysoké atraktivnosti a natočený materiál je vkusně sestříhaný, protože zvolená hudba i jednotlivé kompozice perfektně doplňují průběh cestování v trabantech. Personální složení této dobrodružné pouti jen podepisuje notnou dávku humoru, kterou lze při sledování jednotlivých částí nalézt. Výborné. ()

Reklama

Ledkodlaq 

všechny recenze uživatele

Nejlepší moderní cestovatelskoexpediční seriál (víc materiálu vyšší kvality než film), na jakém mělo to štěstí spočinout mé unavené oko. S nadšením hltám každý nový díl a jsem zklamán každým koncem (tím, že to už skončilo). Co se mě týče, klidně by to mohlo mít dílů třeba padesát (za předpokladu zachování kvality). Můj počáteční odpor vůči Přibáňovi ochabl, protože seriál je opravdu skvělý. Proč odpor k Přibáňovi? Populisticky zvolil opravdu to nejhorší auto, které mohl, protože to je zajímavé. Kdyby jel třeba favoritem, který je dostupnější, rychlejší, méně poruchový, snadno opravitelný s lépe dostupnými náhradními díly a hlavně má nesrovnatelně lepší průjezdnost, tak by neměl tolik dramatických záběrů pro kameru a nemohl by se ohánět rozporem mezi láskou a odporem k trabantu. Takže by to pro diváka nebylo tak zajímavé. Tento prvoplánový kalkul se však vyplatil a každý problém, který na cestě měli, právě kvůli výběru vozidla, mě škodolibě baví :D ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

Po filmu jsem si pořídil i seriál a je to nesčetněkrát lepší!!:) Neuvěřitelná podívaná, neskutečný blázni v tom nejlepším smyslu slova. Nepřestávala mě překvapovat kvalita záběrů, nádherný krajinky. K tomu výborné hlášky jak přímo účastníků, tak i v doprovodném komentáři:). Cestovat s těma Polákama a Slovákem musí být fakt zábava:). ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Na dokureality je to docela slušné. Vzhledem k neměnnému, i když svižnému tempu, je půlhodinová stopáž jednotlivých dílů tak akorát, aby nedocházelo k diváckému pocitu monotónnosti. A je to dobře i vzhledem k rejžově narcistní potřebě ukázat se v co největším množství záběrů - jeho rádobyhumorné hýkání plné vytlemeného ultrapražského přízvuku je ve větších dávkách opravdu obtížně stravitelné. Ostatní účastníci jsou naštěstí sympatičtější, ale jejich cestovní problémy a pseudoproblémy těžko nahradí skutečnost, že o životě domorodců z míst, kterými výprava projíždí, se divák nedozví skoro nic. Za největší klad seriálu považuju obrazový materiál, který je obdivuhodný nejen z hlediska množství a pestrosti. Tady je třeba si uvědomit, že pořídit tolik záběrů od detailů až po velké celky aut v krajině musí nutně zdržovat a i jinak komplikovat průběh cesty. Tím spíš je třeba ocenit vysokou výtvarnou kvalitu práce kameramanů. A díky tomu se slušně (až na tu zmíněnou slabší práci s tempem) předvedl také střihač, který měl z čeho vybírat. ()

Galerie (179)

Zajímavosti (9)

  • Přesný stav ujetých kilometrů se zastavil na čísle 20 406. (Stanley619)
  • Motorkář Marek Slobodník si během cesty dvakrát vykloubil rameno. Poprvé mu jeho kolegové rameno nahodily zpátky. Podruhé už musel do nemocnice, kde dostal dvouměsíční sádru. Po třech dnech si sádru sundal a vrátil se zpět na motorku. (Stanley619)
  • Trabanti stanovili nový výškový rekord pro dvoutaktní vozidlo, když v Andách vyjeli do výšky 4868 m. n. m. (Stanley619)

Reklama

Reklama