Graffiti (E16) (epizoda)

Dokumentární

Česko, 2015

Režie:

Pavel Abrahám

Scénář:

Pavel Abrahám

Kamera:

Marek Dvořák

Hrají:

Vladimir 518
(další profese)
  • Hadriel
    **

    Opět zcestné záběry jak z nějakého artu a ne z dokumentu. Naštěstí poslední třetina s akcí v metru to alespoň trochu zachraňuje. Ty první tagerský výrostci, to je hrozná tragédie. Kámo, frajer, frajerka, milion zcestných vulgarismů (vulgarismy jsou skvělé, ale musí být chytře použité). Trapný dětský tag (to pro mě není graffiti, to je čistá stupidita) a velká ramena dokud se nic neděje. Odpad společnosti. Graffiti u tunelu a v metru už slušné a je to znát i podle obsahu rozhovorů nebo určité "profesionality a respektu" v případě metra.(12.10.2015)

  • Olík
    **

    Tak v prvé řadě jsem si myslel, že se tento díl nese název "Graffiti" a ne "Myslíme si, že jsme nekrutější vládci všech moří a přitom by se na tomto světě našlo jen málo trapnějších existencí". Ne vážně, "hrdinové" první třetiny dokumentu snad netřeba točit....snad maximálně chytnou za flígr a dovést k mamince, na policejní stanici a nebo na brigádu do kamenolomu. To je jako fakt součást sprejerské komunity? Takový šašky, co si myslí, že jejich životním posláním je ničit co sami nevytvořili, máme u nás na vesnici taky....nechce si je taky přijet natočit? I když na druhou stranu si to dotyční třeba jednou pustí a se slovy "To jsme my? Tak to jsme se solidně ztrapnili" půjdou spáchat hromadnou sebevraždu pomocí inhalace zeleného spreje. Následuje veteránskými nochsledy doprovázený Vladimír 518, jenž se nás opět snaží přesvědčit, že jeho intelekt hvězd se dotýká.....kdyby jsi ještě mluvil latinsky, to by teprve byla Smetanova Litomyšl. A jako bonus "noční metro"......tohle jsou kurva graffiti. Suma sumárum jsem po zkušenostech z předešlými díly nečekal nic jiného......bohužel :((5.11.2015)

  • HAL
    *

    Spousta pětiminutových záběrů na nic... no hotový Tarkovský. Jen u něj tedy většinou nebývá jako komentář parta kluků mluvících nonsens hovna, aniž by to jakkoli vypovdalo o subkultuře. "dokument" který se naprosto míjí s dokumentarismem v jakémkoli smyslu. I jako akční reportáž v televizi by to byla bída.(18.3.2019)

  • papaguy
    **

    Zanechává ve mě znepokojivý dojem, u krátkometrážního cyklu Kmeny obzvláště, když režisér vyplňuje vzácný čas těkavým bloumáním kamery nebo dlouhým snímáním něčích pat při chůzi (a když už víme, jak vypadají boty, střihne totéž na kšiltovku). Záměrem možná bylo zachytit určitou tenzi mezi dobou před akcí a akcí samotnou. To se daří ale jenom v situaci, když se kamera netřepe. Rozumím tomu, že se nedá do 20 min. vměstnat vše, ale ty sprosté keci v úvodu mohli být poloviční, jalové záběry na něčí paty rovněž a místo toho se tam dalo dát něco informačně výživnějšího. Bod plus je za dokumentaci těch dvou ilegálních akcí a za dva tři zajímavé záběry.(22.12.2015)

  • Arkanoid
    **

    Roztrasená dynamická kamera síce vtiahne priamo do deja, no pri absencii akcie ako v sérii Bourne stráca umelecký význam. Natočené uvoľnené, ale nikam nevedúce reči môže viesť hociktorá skupina z predošlých Kmenov. Pre mňa a skôr ani pre fanúšikov graffiti nie je dokument uspokojujúci. Nehovorí nič o tom, čo majú jednotliví aktéri na tom radi, môžeme to považovať aj za stretnutie náhodných ľudí, ktorým bol do rúk daný sprej a stretli sa pri tvorbe niekoho iného. Vlakov bolo fakt zbytočne veľa, keď mám chuť na trainspotting, púšťam si jednoznačne a len film Dannyho Boyla.(28.10.2018)