Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Nakache a Toledano dokáží naprosto dokonale odvyprávět náhodné setkání dvou naprosto odlišných lidí se všedními problémy a spojit dva různé světy do jednoho, tak aby Vám po shlédnutí jejich filmů bylo naprosto dobře. Dokáží to tak perfektně, že stejně tak, jako byli Nedotknutelní, si zamilujete i tento film. Možná je tu jeden problém a to ten, že Samba je možná ještě více aktuální teď, než byla v době vydání v rámci celého světa. V době, kdy jsem tenhle film viděl, totiž celou Evropou probíhala vlna nevolí ohledně utečenců, co se snaží z Blízkého Východu dostat na západ a noviny z toho udělaly poměrně aktuální téma. Aktuálnější o mnoho více, než bylo dříve. A dříve už vlastně bylo aktuální víc než dost, když o tom mluví třeba zrovna tenhle film. Aktuální problémy ale celou řadu lidí sere a tak věřím, že se plno lidí najde i v případě tohodle filmu. Za sebe ale musím říct, že Omar Sy a Tahar Rahim zde předvedli tak dobré herecké výkony, že nešlo jejich utečence nemít nerado. Nakonec nám všem ve výsledku dojde, že veškeré tyhle problémy nejsou o skupinách, jako spíš o lidech. Jenže rozdělit je nejde a nikdy nepůjde a vždy o nich budeme mluvit jako o skupinách.(29.6.2015)

  • Enšpígl
    ****

    Francouzskou schopnost jemně zabudovat do svých zábavných filmů vážné sociální téma asi nikdy nepřestanu obdivovat. I tady příběh není typická hihňárna, ale je ti při jeho sledování příjemně, máš úsměv na rtu, ale pak přijde scéna, která připomene, že život umí dávat i facky a pak ten mráček zase odpluje a je fajn, ale jen to dý doby než se zase zatáhne. Je to hrozně šikovně odvyprávěný, filmařský cit je znát v každým záběru a pokud jde o herce, tak ty jsou super úplně všichni, ale Charlotte mě tady byla hrozně sympatická, takový pohodový trdýlko se srdcem na správným místě. Tímto bych chtěl poděkovat uživatelce Aurorka85 a uživateli Claudel, za mimořádně spontální přesun z hospody v Dejvicích na Febiofest na Smíchově, kde každá minut měla svou roli a Aurorce85 ještě spešl díky za výběr filmu a pozvánku navrch. Takhle neplánovaný nálet na kino jsem ještě nikdy neuskutečnil.(22.3.2015)

  • novoten
    *****

    Je to od Nakacheho a Toledana koneckonců obrovská troufalost. Opět útočí na diváka skrz nevtíravou Einaudiho hudbu, bodují díky aktuálnímu námětu a v první řadě spoléhají na zdrcující charisma a odzbrojující úsměv Omara Sy. A jako zázrakem opět vítězí. Jejich Nedotknutelnými tak důkladně prověřené zbraně neztratily ze své palebné síly vůbec nic a přestože je celá situace opět náležitě nadlehčena a pro pracující ze sociální sféry ve své podstatě tak trochu neuvěřitelná, nemám slov. Tohle je totiž pokus odvyprávět příběh z problematiky, nad kterou se sice drtivá většina lidí pousměje, dojme i zakroutí hlavou, ale po odchodu z kina zapomene. A takovým přece nejde nefandit.(10.4.2015)

  • EvilPhoEniX
    ***

    První větší zklamání od dvojice Omar Sy a režiséra Toledano ( Nedotknutelní). Film sice hezky zobrazuje fakt, jak těžké to mají imigranti ve Francii a Omar Sy může být dobrák jak chce, ale bez papíru nikdo nemá slitování. Humoru je zde hodně málo, ale k nudě nedochází. Kdo má chuť na aktuální sociální drama, které je skvěle zahrané a natočené, tak ke zhlédnutí v pohodě. 65%(6.11.2017)

  • BarryLyndon
    ****

    Intouchables uctívám a doporučuji všem z řad nefilmových přátel a ještě jsem se nesetkal s nikým, kdo by byl zklamaný, ten film je prostě esenciálně geniální. A proto jsme byl hrozně zklamaný z Nepoužitelných a proto jsem se oprávněně hrozně bál Samby. Protože Omar Sy je démon, Pierre Richard nebo Louis de Funes své doby. Vůbec se to nebojím napsat, protože když dostane prostor na skopičiny předvádí je ve velkém stylu a moc vtipném. Další věc které jsem se bál, že to bude pro-imigrační nebo naopak proti-imigrační agitka. Protože mne všichni tihle sluníčkoví lidé, co by si doma nejradši ubytovali 10 uprchlíků a kripto fašisti, co jim vadí každý trochu opálený, serou zhruba tak stejně. Tohle se naštěstí nekloní ani na jednu stranu a hlavního ho hrdinu to prostě vrhá do situace, která je na hovno a moc se neřeší kdo za to může nebo jestli je to dobře nebo špatně. Omarův Samba je dobro-srdečný blázen, co se snaží přežít s trím co má a tak nějak omylem se u toho zamiluje. Zklamaný z toho nejsem, ale dvakrát mi nesedla kombinace dramatu, komedie a romance, tohle mohl Nakache s Toledanem namíchat daleko lépe. Neznám Coulinovu předlohu, ale skoro bych měl pocit, že se v jádre jedná o hutné drama o přistěhovalcích, které přepsali na míru Omary Sye. Ale přes všechny ty výtky je to hrozně fajn. Obsazení parádní, hudba krásná, bavil jsem se. Krásná i Charlotte Gainsbourg, nejsem MUDr. Uzel, ale po Nymfomance začínám mít celkem představu o jejích sexuálních preferencích. *:D* spokojených 7/10(23.6.2015)