Reklama

Reklama

Zkáza krásou

  • Slovensko Zkáza krásou (více)
Trailer

Obsahy(1)

Lída Baarová. Herečka, pro kterou byla její krása největším darem i prokletím zároveň. Mladá a atraktivní dívka se rychle stala největší československou filmovou hvězdou a dokázala si podmanit i nejobávanější muže své doby. Vztah s ministrem říšské propagandy Josephem Goebbelsem z ní však obratem učinil národního nepřítele a symbol kolaborantství. Dokumentaristka Helena Třeštíková se s Baarovou setkala v jejím zahraničním exilu. Na sklonku hereččina života natočila otevřenou zpověď kdysi milované a následně zatracované hvězdy na pozadí unikátních materiálů z několika evropských filmových archivů i ukázek slavných rolí Lídy Baarové. Příběh sebedestruktivní lovestory s proporcemi antické tragédie je fatálně spjat s evropskými dějinami a ukazuje mimořádně upřímný portrét ženy, jíž na vrcholu kariéry ležel svět u nohou. O to monumentálnější byl pak její pád do zapomnění a samoty. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (171)

easaque 

všechny recenze uživatele

+3* O životě Lídy Baarové jsem něco věděl, ale zajímalo mě, jak se s tím popral Renč či Třeštíková a proto tento srovnávací komentář. Nejdřív jsem zkouknul hraný film a i když jsem předpokládal, že to žádná sláva nebude, tak výsledek na mě zapůsobil ještě hůř. Podle mě bylo zásadní chybou, že se Renč soustředil hlavně na to, aby to "dobře vypadalo", takže kostýmy byly dokonalé a kamera kýčovitě slušná. Ale přitom pozapomněl, že film je hlavně postaven na kvalitních hereckých výkonech a ty mi přišly hodně nepředvědčivé a nepřirozené. Když pominu že Lídu přehrávala necharismatická herečka a vystihla ji spíš jako manipulativní a namyšlenou naivku. Tak třeba Pavel Kříž mě překvapil jak je Hitlerovi hodně podobný, ale jeho pojetí bylo spíš k smíchu. A tak to bylo skoro u všech. Výsledek je na jednu hvězdičku, ale když si představím kolik je za tím peněz, tak nemůžu dát víc než odpad. Naopak dokument Třeštíkové se povedl. Hezky zkloubila autentickou výpověď Lídy Baarové s dobovými materiály a výsledek je celistvý, plný emocí a lze její naivní chování lépe pochopit. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

O životě Lídy Baarové se mluví jako o antické tragedii. Jako by Lída sama přinesla zkázu své rodině. Její matka nepřežila jeden z výslechů (podle slov Baarové jí to způsobil pohled na zabavené šperky), sestra byla kvůli ní vyhozena z divadla, poté spáchala sebevraždu. Tatínek chřadnul, přišel o nohu, zůstal sám. A tu se někde z pozadí vyloupla kouzelná víla Marcela Nepovímová (její jméno v dokumentu nezazní), které splnila vyslovené přání Lída Baarové, aby se postarala o jejího tatínka. A dělala to nejen v době, kdy byla Lída ve vězení, ale až do jeho smrti. Vzdala se tak sama herecké kariéry a udělala, co bylo v danou chvíli třeba. Přesto její jméno tak nějak zapadlo. Na rozdíl od její o pět let starší "nevlastní dcery", která se ocitla díky své zářné kariéře ve slovnících a točí se o ní filmy. Sama Baarová mluví o svém životě jako o velké tragedii. Kupodivu se příliš nevyjadřuje o své rodině, spíš konstatuje, za celou dobu není slyšet jedinou větu, kterou by dala najevo, co pro ní rodina zajímala. Zato jí dojímá vlastní úspěch, láska k mužům, ztráta hmotných statků. Na konci dokumentů se ptám - byla to skuzečně krása, co způsobilo zkázu prvorepublikové ikony Lídy Baarové? Nemohu se ubránit dojmu, že tato sebestředná dáma měla vždy na zřeteli pouze sebe. Potřebovala být milovaná, úspěšná, obletovaná a bohatá. Schopnost oběti pro bližního jí zřejmě nebyla dána do vínku. Před kamerou tak vidíme lítostivou ženu podlomenou přílišnou konzumací alkoholu jak si zapaluje jednu cigaretu za druhou. Neodbytně se mi vkládá myšlenka, že Lídu Baarovou nezničila krása, ale její vlastní sobectví. Budu vděčná každému, komu se to podaří vyvrátit. ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Rok 2016 je na české filmové scéně bezesporu ve znamení Lídy Baarové, prvorepublikové herečky, jejíž kontroverzní život si přímo říká o to, aby byl převyprávěn na velkém plátně. Zatímco Renčův opulentní snímek se snaží světovým způsobem a s velkým rozpočtem podat lesk a bídu života této divy, tak Třeštíková se zaměřuje intimním pohledem na Baarovou jako na osobu, která si zažila své dobré i zlé časy a zobrazuje vlastní verzi pohledu na život překrásné herečky, které kdysi ležel u nohou ledasjaký muž. Diváci mají možnost vidět téměř vše od úplných počátků, přes hvězdný vzestup a strmý pád, až ke staré Baarové, která s cigaretou a vínem v ruce vzpomíná na Hitlera, Goebbelse, svojí rodinu, kolegy z práce atd. Zkrátka kvalitně natočený dokument o osudu ženy, která byla jak milována tak nenáviděna aneb Milujeme to, co ztrácíme. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No, já vám nevím- je opravdu tak těžké představit si, že mladičká, lehce naivní holka bez politického rozhledu a celkového historického kontextu (o který se dnes už zcela samozřejmě opíráme), opravdu z velké části netušila co se kolem ní děje? Mě osobně teda více než pletky s Goebbelsem zarazilo s jakou arogancí si doba užívala metamorfózu Bárové do krému na boty... Dokument samotný tvoří jádro Sladkých Hořkostí(1995) na které je více či méně zdařile nabalovaná a nastavovaná jakási kaše archivních a raritních zaběrů.. Samotné vyprávění (občas ožralecké žvatlání) Bárové lze interpretovat jako poslední velké divadlo s falešnýma slzičkama, stejně dobře jako upřímnou výpověď vyhořelé ženy která už nemá co ztratit.. Já osobně nejsem přesvědčený, že by byla tak dobrou a komplexní herečkou :/ ()

venison 

všechny recenze uživatele

Rozhodně se nechystám hodnotit samotnou Lídu Baarovou, ale napíšu pár slov k dokumentu "Zkáza krásou".. O Lídě Baarové jsem četla několik biografií, takže jsem se v podstatě nic nového nedozvěděla.. Naopak některé události byly vypuštěny a některých se ve svém vyprávění dotkla pouze na povrchu.. K dokumentu mne dovedl nedávný film "Lída Baarová", protože byl do kin vpuštěn ve stejném roce.. Nechci srovnávat smyšlenou mainstreamovou pohádku a vyprávění pamětníka, ale v podstatě se svou dějovou linií příliš nelišily.. Jakoby oba snímky jely podle stejné šablony.. Asi by mne zajímalo více dětství nebo naopak pozdější životní události, které jsou jen decentně naťuknuté.. Mimo tisíckrát omletý jednostranný příběh by mne zajímal i pohled ostatních pamětníků, korespondence nebo přímá konfrontace s fakty.. ()

Galerie (14)

Související novinky

Je tu pátý ročník My Street Films

Je tu pátý ročník My Street Films

13.04.2018

Již popáté vyzývá projekt My Street Films všechny aspirující filmaře, aby do 22. dubna odevzdali svůj námět na krátký dokument. Autoři osmi nejlepších námětů získají možnost zúčastnit se zdarma… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama