Reklama

Reklama

V postapokalyptickém světě, kde platí "zabij, nebo budeš zabit," panuje všudypřítomný hladomor a cizí lidé vždy představují nebezpečí. Přeživší farmář se ukrývá hluboko v lese, kde s pomocí brokovnice a improvizovaných nástrah bedlivě střeží svou úrodu před vetřelci. Dlouhá léta v izolaci si ale začínají vybírat svou daň a on pomalu ztrácí kontakt s realitou. Všechno se změní, když jeho farmu objeví vyhladovělá matka a její dospívající dcera. V zoufalé snaze sehnat potravu a přístřeší mu starší žena nabídne, aby výměnou za postel a jídlo strávil noc s její dcerou. Farmář v návalu touhy poruší základní principy sebezáchovy a pustí je k sobě do chatrče. Výměna se však nakonec promění v nelehké soužití, které začne ohrožovat nejen jeho pečlivě vybudovaný svět, ale i holý život. (Cinemax)

(více)

Recenze (106)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pěkný zážitek za milión liber. 1) Mám rád, když postapokalyptický film řeší zásadní otázky - jak a proč ke katastrofě došlo, kdo ji způsobil, jak se konkrétně projevuje, jak se se situací hlavní postavy vyrovnávají a především - jaké je východisko. V našem případě se hned na začátku dozvíme, že bůhvíproč klesla produkce ropy. Pak už jen sledujeme jeden nepatrný dílčí osud. Lze tedy snadno dovodit, že nejde o film scifický ba ani postapokalyptický, ale čistě o studii chování jednotlivce v extrémní situaci._____ 2) Proč se vlastně autor domnívá, že pokles či pád výroby ropy by měl mít za následek zhroucení ekonomiky a krutý vzájemný boj jednotlivců či malých skupinek přeživších (přeživších co?) lidí o jídlo, notabene v Irsku. Možná proto, že je to to první, co konzumenta tisku, televize a internetu napadne?_____ 3) Velkým plusem filmu je absence dialogů. Většinu děje vyjadřuje film obrazem...od toho je to taky film a ne rozhlasová hra. 32letý Stephen Fingleton (scénář, režie) se ve svém celovečerním debutu projevil jako mimořádně zralá osobnost. Film téměř nemá hluchá místa, není zbytečně dlouhý a pořád se v něm něco zajímavého děje._____ 4) Mimořádně se mi líbila hudba. Abychom si rozuměli, ve filmu totiž kromě bubnů žádná není. K tomu režisér: Creating the sound of the film was kind of uncharted territory because we didn’t have any music. We told the story of the film through the sound design. It sat in a world where there’s no traffic, no cars; so the sound was very exposed. It’s very unusual to hear true silence in our modern age._____ 5) Přesvědčivý 32letý Martin McCann (hlavní postava) s pěkným tělem a penisem (ano, i ten uvidíte) je dalším plusem snímku._____ 6) Bylo by směšně legrační, kdyby to nebylo spíš smutné, jak spousta komentátorů na ČSFD a ještě více na IMDb cítí nezbytnou potřebu vymezit se vůči vteřinovému záběru na penis hlavní postavy. Mnozí neváhají zdůraznit, že toto explicitní zobrazení nebylo v žádném případě nutné. Poté si zřejmě utřou sliny i ostatní tělesné tekutiny a věnují se dalším filmům. Já to tedy řeknu na plnou hubu. Mně se jeho penis líbí, je přiměřeně velký, hezky rostlý a pokud něčeho lituji, tak jen toho, že víc už asi neuvidím. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak tomu poviem vysoká škola prežitia v divočine. Bavilo ma sledovať, čo všetko sa dá v prírode nájsť a čo všetko zužitkovať pre svoju vlastnú potrebu, chudák chalan, celkom v pohode si nažíval až do chvíle, kedy mu na dvere zaklopali dve ženy... Musím uznať, že na to, že to bol Fingletonov debut, to po atmosferickej stránke nebolo vôbec zlé, avšak obsahová bola slabá. Chcelo to ešte nejaký nápad, viac napätia... skrátka niečo, čím by sa príbeh oživil a dostal šťavu. Navyše na to, koľko tu bolo tichých miest bez slova, to bolo zbytočne dlhé. Lepší priemer. 65/100 ()

Reklama

Avathar 

všechny recenze uživatele

Post-apokalyptických filmov máme celkom dosť, avšak pozoruhodná dráma The Survivalist sa jednoznačne radí medzi to najlepšie, čo v tomto sub-žánri vzniklo. Je to pomalá, atmosferická a emocionálna dráma, v ktorej sa veľa nehovorí a ktorá vykresľuje post-apokalyptický svet pomerne drsne a naturalisticky. Spomenúť tiež treba špičkové herecké výkony ústrednej trojice v zložení Martin McCann, Olwen Fouéré a Mia Goth. Režisér Stephen Fingleton debutoval veľmi sebaisto, takže bude určite zaujímavé sledovať jeho ďalšie projekty. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Zajímavá premisa a její velmi jednoduchá (a levná) realizace, která se namísto postapokalyptického světa, či košatého příběhu soustředí čistě na přežití jednotlivce. Ač film sleduje chování lidí ve ztísněném prostoru, nejedná se o tak propracovanou psychologickou studii jako např. v The Divide. The Survivalist oslňuje spíše mazaností a zručností postav, dále jejich odhodlaností přežít a hlavně celkovým syrovým zpracováním. 6/10 ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ze skromné knihovny si Milja vybrala fiktivní knihu "Man's inhumanity to man", s obrázky, které katalogizují nehoráznosti, kterých se lidé dopouštěli vůči svým "bližním". Zřejmě z toho pochopila, že se zde a nyní neděje nic neobvyklého... Všechny tři postavy byly velice zajímavé a určitě by si zasloužili řádné psychoanalytické zhodnocení, ale mě zaujalo především téma "zahrádkáři a zloději". A to nejen proto, že tento týden byla i moje zahrada vypleněna (stejně jako loni) našimi rómskými spoluobčany (rostliny vláčeli po silnici a tak stopy byly více než patrné). Zde se ale jedná o jiné pojmy (já si mohu koupit zeleninu v supermarketu, budu-li ovšem chtít): Co se stane, bude-li víc zlodějů než zahrádkářů? Dojde k diktatuře zlodějů (jak to známe třeba ze Sedmi statečných) nebo se zahrádkáři spojí v odborech proti zlodějům? Bude mít smysl ještě něco pěstovat? A proč byl navíc lov a sběr - po sedmi letech téměř bez člověka - tak chabý? ... Pozn. 1: Citace "Man's inhumanity to man" se poprvé objevuje v básni Roberta Burnse "Man Was Made To Mourn: A Dirge", z roku 1784, ve spojitosti s verši "And man, whose heav'n-erected face / The smiles of love adorn, - / Man's inhumanity to man / Makes countless thousands mourn!" Pozn. 2: Některé recenze uvádějí, že film postrádá soundtrack. To ale není úplně pravda, disonantní akord na harmoniku a působivá elektroakustická skladbička u výstupních titulků řeknou (hudebně) mnohdy víc, než když je film přebachován, přejaggerován přepinkfloyděn. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (5)

  • Prví slovo ve filmu můžeme slyšet až v 17. minutě. (pornogrind)
  • Název filmu se objeví až na konci. (pornogrind)
  • Film sa natáčal v Antrime, v Severnom Írsku. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama