Reklama

Reklama

Finální portrét

  • Velká Británie Final Portrait (více)
Trailer 1

VOD (1)

V roce 1964 je americký spisovatel a milovník umění James Lord během krátké návštěvy Paříže požádán svým přítelem, světoznámým malířem Albertem Giacomettim, aby mu stál modelem. Práce, jak Giacometti Lorda ujišťuje, bude trvat jen několik dní. Lord, který je nabídkou polichocen a zaujat, souhlasí. A tak začíná příběh neobvyklého přátelství, který Lordovýma očima nahlíží na krásu, frustraci, hloubku a místy i na naprostou chaotičnost kreativního procesu. Snímek "Finální portrét" vykresluje nejen portrét génia, ale také vztah mezi dvěma zcela rozdílnými muži, kteří jsou si díky jedinému, neustále se měnícímu tvůrčímu aktu stále bližší. Snímek osvětluje samotný umělecký proces, který je střídavě radostný, nesnesitelný a omračující, přičemž zkoumá, zda je nadání velkého umělce prokletí nebo požehnání. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (16)

stefji 

všechny recenze uživatele

Kvalitní film o umění, ale už méně kvalitní umělecký film. Musím však nesouhlasit s několika jinými komentáři, které snímek hodnotí jako hodinu a půl dlouhou nudu. Myslím si, že děj filmu (který v podstatě neexistuje) je vystavěný spíše za účelem navození nostalgické atmosféry, na kterou se má divák naladit. Co se mě týče, tak se to podařilo na výbornou. Životopisných snímků o umělcích zahrnující celou jejich kariéru a mnohdy i celý život je mnoho. Vybrání pouze jednoho střípku z Giacomettiho života pro mě tak bylo originální volbou. Souhlasím však s tím, že bez kvalitních hereckých výkonů by celý tento koncept prohrál na plné čáře. Často se to nestává, ale dostal jsem přesně to, co jsem očekával. ()

LencaN 

všechny recenze uživatele

Jedna * za herce. Omlouvám se, ale tohle byla strašně nudná břečka. Děj absolutně o ničem. To, že umělcům kolikrát trvá opravdu dlouho, než jsou se svým výtvorem spokojení a vidí na něm i mouchy, za které by někdo i tak rád vysolil majlant, jen aby ho měl na stěně svého nóbl obýváku, ví každý. O ničem jiném tento film není. Je o zdlouhavém vytváření jednoho malíře/sochaře, který jako každý jiný z podobné branže, má zhýralý život, monogamii moc nedá, ale hlavně, že má v puse pořád cigáro a pod postelí balíčky s miliony, což ho ale stejně nezajímá. Tak dlouho jsem na ten film čekala, až jsem se dočkala a teď jsem z toho akorát vytočená, protože jsem měla co dělat, abych to vůbec dokoukala, což je ostuda... jak pro mě, že mám na takové filmové cáry malou trpělivost a především ostuda pro film. ()

Reklama

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Druhý film S. Tucci (ako režiséra) by sa dal charakterizovať ako vznik samotného „finálneho portrétu“. Je to pomalý, „zbytočne“ predĺžený a emocionálne len miestami „výbušný“. Najviac emócií (paradoxne) obsahuje hádka G. Rusha so S. Testud. Zbytočne odklony od hlavného príbehu, G. Rush je však super. Osobné hodnotenie: 63% (**) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Stanley Tucci si vzal zajímavou osobnost, vzal si zajímavý příběh z jejího života a nebýt herců, s nimiž točil, tak tenhle film bude opravdu nudný. Ale herci zachraňují to, že tohle je vlastně jen o tom, že někdy umělci trvá hodně dlouho, než vytvoří obraz tak, aby s ním byl skutečně spokojený. Ale udělá u toho spoustu jiných a zbytečných věcí. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ČÍTAM NOVÚ KNIŽKU." ,,MOJU?" ,,BOŽE, NIE!" ,,AKO SA VOLÁ?" ,,VOLÁ SA ŠPIÓN, KTORÝ PRIŠIEL Z CHLADU." ,,O ČOM TO JE?" ,,JE O ŠPIÓNOVI, KTORÝ PRICHÁDZA Z CHLADU." __ Obdivujem Alberta Giacomettiho a jeho ,,Kráčajúceho muža" (je ho možno vidieť aj vo filme) považujem za jednu z najlepších sôch 20. storočia. O to viac som bol rád, keď som úplne náhodou natrafil na tento prakticky neznámy film. Stanley Tucci, o ktorom som doteraz netušil, že je aj režisér, nakrútil príjemne komorný film, zrozumiteľný aj pre divákov nezaujímajúcich sa o umenie. Je len na škodu, že po prvej polhodine vplyvom istej monotónnosti svojho rozprávania upadá do repetatívnosti a okrem rôznych názorov na umenie už toľko nemá čo ponúknuť. Geoffrey Rush (veľmi dobre nadabovaný Pavlom Rímským) pritom svojím hereckým prednesom dokazuje, že by postavu Giacomettiho vedel zahrať aj v náročnejšom podaní. Scéna so skrývaním balíka peňazí je vynikajúca, Armie Hammer neskutočný suchár, Tony "Monk" Shalhoub namaskovaný na nespoznanie a ,,Finálny portrét" je slušným filmom o umení, nie však umeleckým filmom. (131. hodnotenie, 9. komentár k filmu) ()

Galerie (36)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se v Londýně. (griph)

Reklama

Reklama