poster

Po lásce

  • Francie

    L'économie du couple

  • Velká Británie

    After Love

Drama

Francie / Belgie, 2016, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • leila22
    ***

    L'économie du couple zasiahne diváka do tej miery, do akej mu je téma rozvodu blízka. Či už z pohľadu partnera alebo z polohy dieťaťa. Pre niekoho možno obyčajný film o neustálych hádkach, o blúdnom kruhu, v ktorom sa raz snaží jeden, potom zas druhý, no snahy sa nikdy nestretnú. Niekto pri ňom naopak absolvuje trpkú spomienkovú cestu do minulosti. Rozvod je veľmi bolestivou záležitosťou a krehkým obdobím v živote človeka, obzvlášť ak sú v hre aj deti. Každý má svoje pravdy, ale tá pravda je občas proste niekde uprostred. Jediným zábleskom nádeje je scénka spoločného tanca, ktorá je natočená naozaj citlivo a dojemne. Silné 3*. Videné na Cinematiku 2017.(19.9.2017)

  • Malarkey
    ****

    Bérénice Bejo a Cédric Kahn tu svojí manželskou válku rozjeli vysloveně na plné obrátky. Ale ačkoliv film vlastně nevysvětlil proč, tak celou dobu neustále naznačoval, že s tím mají něco společného peníze a dům, ve kterém spolu bydlí. Francouzi tady tímto filmem naznačili, jak je dnešní lidstvo ovládáno touhou po penězích a honbou za ještě větším vejvarem. Líbilo se mi, jak tu tvůrci hledali dobré i špatné stránky obou rodičů, podporovali to dialogově hodně silnými momenty a jaký dopad to všechno má na jejich dvě děti. Chvílemi jsem si vysloveně říkal, že jsem jako divák svědkem naprosto klasického afektovaného ženského chování, ale stejně tak i ignorantního mužského přístupu. Francouzi se v tomto případě předvedli a do plna nejdu jen proto,  že pointa podle mě byla takřka nulová. A to se u Francouzů nestává.(15.12.2016)

  • Vančura
    ****

    Velmi dobrý film, zpracovávající aktuální a silné téma. Několik momentů ve filmu je mimořádně působivých (večeře s přáteli, tanec obou rodičů s dětmi, závěr u notáře...). Film na mě místy působil až kvazidokumentárním dojmem a celkově mi přišel neobyčejně autentický, především zásluhou skvělých hereckých výkonů a dobře napsaných dialogů. Výtečné drama, kterému bych snad krom lehké předvídatelnosti neměl osobně co vytknout - ten film mě osobně rozerval na cucky.(17.11.2016)

  • campix
    ***

    [Scope - 2016] Jedná se o hodně minimalistické rodinné drama s minimem lokací a postav. Prakticky vše se odehrává na ploše několika místností v jedné domácnosti a vystačíme si se členy této domácnosti. Herecky a řemeslně kvalitně udělané, takže téměř hmatatelně cítíte emoce hlavních aktérů, a tak nějak se stěny nepříjemně přibližují a nedávají prostor ani na případné řešení. Není zde úplně vysvětleno, co se vlastně mezi manželi stalo a proč je situace taková, jaká je. Pro mě místy těžko uchopitelné, ale zároveň poměrně zajímavé a svižné drama z francouzské dílny.(22.11.2016)

  • Matty
    ****

    Francouzská odpověď na Rozchod Nadera a Simin. Přestože film upřednostňuje ženinu perspektivu, ani jeden z partnerů není vykreslen jako padouch, který by se snažil jen škodit. Problémem Marie a Borise je neochota naslouchat si a nechuť hledat společné řešení. Prostřednictvím svých dcer spolu však nejen vedou válku, ale občas i nacházejí smír (přesvědčivé vystavěná scéna společného tance, při které vás zřejmě stejně jako ústřední pár zamrzí, že už nedokážou být spolu). V konkurenci mnoha jiných dramat o vztazích s prošlou záruční lhůtou se After Love snaží zaujmout svou nebanální obyčejností. Podstatnou část filmu pouze sledujeme běžné každodenní činnosti a interakci několika postav. Z drobností se ovšem stávají záminky k vytahování starých křivd a následným konfliktům a hádkám. Bez velkých dramatických zvratů (jedinou trochu rušivou dramatickou událostí film končí) tak postupně pochopíme, co pár dříve spojovalo i co jej nyní rozděluje (poměrně velká pozornost je věnovaná ekonomické situaci každého z nich). Za významnou přidanou hodnotu považuji natáčení v nezvykle dlouhých záběrech, s kamerou pohotově reagující na pohyb postav, díky čemuž dobře sehraní herci nevypadávají z rolí (včetně obou naprosto přirozeně působících dívek). Film tak přes své parametry dusivé divadelní hry (z větší části jde o čtyři herce v jednom domě) nepostrádá dynamiku ani lehkost a i při zachování nesentimentálního odstupu dokáže vtáhnout, dojmout a případně oživit vaše vlastní vzpomínky na dlouhé a bolestivé doznívání toho, co jste dříve považovali za konstantu svého života. 75%(10.11.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace