poster

Upíři

  • Itálie

    I vampiri

  • anglický

    Evil's Commandment

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Upíri

  • USA

    Lust of the Vampire

  • Velká Británie

    Lust of the Vampire

  • Velká Británie

    The Vampires

  • USA

    The Devil's Commandment

Horor

Itálie, 1957, 85 min

  • Oktavianus
    ***

    Škoda, že o horor nejde ani náhodou. A když jsem se smířil s detektivním pojetím, podle jistých indicií jsem zadoufal, že by mohlo jít o nějakého předchůdce gialla, ale taky ne. Je to zkrátka jemňounkou sci-fi líznutá kriminálka, ne nijak oslnivá nebo zábavná, se zajímavým nápadem, ale v poněkud plochém podání. Ale hlavní síla tohoto filmu je jinde: v obrazech. Hřbitov, hrobka, i celý ten vévodkynin strašidelný zámek působí vpravdě bizarně - taková hřbitovní poetika, to není právě obvyklé. Nejsou tu chuchvalce mlhy, není tu špína a hnilobný rozklad, ale jen honosné mramorové mrtvolno...(30.3.2014)

  • Mariin
    ***

    Spíše kriminální sci-fi s hororovými prvky než horor (v Itálii bylo díky fašistické orientaci točení hororů od 30. do 50. let zakázano). Taková raná italská "wallaceovka", ovšem s dobrou černobílou kamerou Mario Bavy a gotizujícím výtvarnými efekty. Proměna tváře mladé hraběnky (Gianna Maria Canale) v stařenu je na svou dobu výborně zvládnuta, údajně pouze s využitím světla a maskérského řemesla. Tento film ve stylu postviktoriánské gotiky je dnes zajímavý spíše jen z hlediska dějin evropského hororu.(18.5.2012)

  • ABLABLABLA
    **

    Ach, ten kdo psal scénář, tak si evidentně myslel, že všichni lidi jsou idioti, a tak je třeba jim monology postav říci, co se vlastně stalo, co se děje a co mají za lubem, protože to přece není zcela evidentní. S každou další minutou jsem si říkala, jestli ty dialogy a monology mohou být ještě více bolestnější a ony byly. Každopádně ať už je to céčkový film sebevíce, nemůžu si pomoct, ale mělo to něco do sebe. Především to, že název je zcela zavádějící a o upírech to vlastně vůbec není, ale tak nevadí, že jo. Ono i stařena, která po transfúzi krve mladé ženy omládne, převezme její hlas, její oči a vlastnosti těla jakože se stane na den či tři levákem, není jen tak v každém filmu. 1,5*(5.3.2017)

  • giallo
    **

    Na svojí dobu šlo určitě o velmi dobrý film, o tom není pochyb. Stavba příběhu je velice zajímavá, a to co začíná jako krimi se později přesune skoro až do gotického hororu a vyvrcholí to variací na "krvavnou paní". Bohužel, dnes už tento horor nemá v podstatě co nabídnout a zub času si na něm vybral svoji daň. Mně by akorát zajímalo, jak hodně se na něm Mario Bava podílel....(26.4.2015)

  • Nick Tow
    ***

    Upírina je to iba v prenesenom slova zmysle a ako horror to určite nefungovalo ani v čase svojho vzniku, ale isté brakové, rodokapsovou literatúrou šmrncnuté kúzlo to predsa len má. Neuvidíme teda dekadentných švihákov so špicatými trojkami, ale potešia aspoň kulisy honosného šlachtického sídla s neodmysliteľnými pavučinami, tajnými chodbami, šialeným vedátorom a tajuplnou, výstrednou šľachtičnou, postihnutou (pozor, spoiler!) "bathory syndrómom". Naivné a zároveň pôvabné - presne v intenciách béčka na jedno použitie. BTW: dnes, v čase pogromu na fajčiarov, ma fascinovalo, ako hlavný hrdina, reportér Pierre Lantin (s vizážou a hereckým "talentom" Lexa Barkera) húli jednu od druhej a nezahasené špaky hádže pokojne na zem - zásadne, keď je v interiéroch.(8.3.2010)

  • - První italský horor v éře mluveného filmu (Holina)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace