poster

Upíři

  • Itálie

    I vampiri

  • anglický

    Evil's Commandment

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Upíri

  • USA

    Lust of the Vampire

  • Velká Británie

    Lust of the Vampire

  • Velká Británie

    The Vampires

  • USA

    The Devil's Commandment

Horor

Itálie, 1957, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MM_Ramone
    ***

    Taliansku horrorovú filmovú školu považujem za klenot svetovej kinematografie. Som ultra fanúšikom talianskych horrorov, gotických snímkov a giallo filmov z minulého storočia. Obdivujem tvorbu talianských režisérov. Preto som sa velice potešil, keď som naďabil na dvd s titulom "Upíri" (l vampiri). S radosťou a nemalým očakávaním som si pustil túto taliansku klasiku z roku 1957. Páni Riccardo Freda a Mario Bava ma nesklamali. Naservírovali mi tajomný, starosvetský, čiernobiely, kriminálny horror. Kto stojí za sériou úmrtí mladých žien? Prečo ich niekto zbavil všetkej krvi? Útočia v Paríži upíri? ***(20.9.2019)

  • eraserhead666
    ***

    No, ani nevím, co k tomu vlastně napsat. Hodně se mi líbila povedená kombinace (tehdy) moderního světa s gotickým, všechny ty auta a do toho klasický starý barák se vším všudy. Příběh měl docela zajímavou zápletku, jen se mohl trochu víc rozjet a odvázat, tak z toho všeho nějak vyšla vlastně jen povedená hraběnčina proměna. Ta zaujala. A mladá hraběnka. On to vlastně enní vůbec špatný film, jeho jedinou chybou je, že mohl být lepší.(13.10.2012)

  • giallo
    **

    Na svojí dobu šlo určitě o velmi dobrý film, o tom není pochyb. Stavba příběhu je velice zajímavá, a to co začíná jako krimi se později přesune skoro až do gotického hororu a vyvrcholí to variací na "krvavnou paní". Bohužel, dnes už tento horor nemá v podstatě co nabídnout a zub času si na něm vybral svoji daň. Mně by akorát zajímalo, jak hodně se na něm Mario Bava podílel....(26.4.2015)

  • darkrobyk
    ****

    Pravda, Maska démona je o hodně stupňů výše, ale mně se tenhle černobílý horror? líbí. Chvílemi připomíná poctivé gotické horrory, v některých scénách se mi vybaví staré francouzské filmy, zejména Kráska a zvíře. Příjemná vizuální stránka především interiérů domu hraběnky a sklepení evokuje obrazy z dávných časů. Vše doplňuje působivá hudba, která v italských filmech taková často bývá (F.Mannino, R.Vlad - jak příznačné jméno...). Především k dnešnímu pojetí upírů je název poněkud zavádějící, i když tenhle termín se často používal i metaforicky. Například kapitalisté byli upíři, kteří vysávali dělnickou třídu ( to by mě zajímalo, čím by se označili komunisti...kteří krev milovali - rudá vlajka, barva krve, revoluce, šátků, hvězdy.....).(17.8.2010)

  • Mariin
    ***

    Spíše kriminální sci-fi s hororovými prvky než horor (v Itálii bylo díky fašistické orientaci točení hororů od 30. do 50. let zakázano). Taková raná italská "wallaceovka", ovšem s dobrou černobílou kamerou Mario Bavy a gotizujícím výtvarnými efekty. Proměna tváře mladé hraběnky (Gianna Maria Canale) v stařenu je na svou dobu výborně zvládnuta, údajně pouze s využitím světla a maskérského řemesla. Tento film ve stylu postviktoriánské gotiky je dnes zajímavý spíše jen z hlediska dějin evropského hororu.(18.5.2012)

  • - První italský horor v éře mluveného filmu (Holina)