Režie:
Woody AllenKamera:
Gordon WillisHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Michael Murphy, Mariel Hemingway, Meryl Streep, Tisa Farrow, Gary Weis, Karen Allen, David Rasche, Wallace Shawn, Mark Linn-Baker (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Tematicky navazuje Woody Allen na film ANNIE HALL, formálně však jde jinou cestou. Snímek MANHATTAN, melancholické vyznání lásky rodnému městu New Yorku, fascinuje černobílou fotografií na širokém plátně a Gershwinovou hudbou, která filmu dodává tklivě veselý, jímavý podtón. Woody Allen sám hraje televizního režiséra Issaca, který se nemůže rozhodnout pro jednu ze svých lásek, protože u žádné ženy nenachází skutečné naplnění. Neutěšeným milostným vztahům odpovídá převažující životní pocit newyorských intelektuálů: lze pozorovat úpadek kultury, osamělost, problémy se vzájemnou komunikací a neurózy jsou průvodní faktory. (Quentin T.)
(více)Videa (2)
Recenze (277)
Môj momentálny dojem po opätovnom pozretí je asi taký, že ide o najlepší film Woodyho Allena. Viem, viem, keby som použil ešte trochu silnejšie slová, už by sa s nimi dala rúcať panoráma Manhattanu. Ale nemôžem si pomôcť. Lámem si spolu s Woodym hlavu, či prebrať kamarátovi milenku, alebo si vziať za vzor Nabokova a randiť s dospievajúcou školáčkou, ktorá má tak veľké oči a dospelé reči. Okrem rozmanitejších vzťahových rovín, je tu aj viac humoru a viac intelektuálnych výpadov než v Annie Hall. A to mesto! Stratím sa v ňom a nájdem zase o hodinu a pol kedykoľvek znova. ()
Tak já nevím. Skoro všude tu čtu oslavné komentáře a přitom mně osobně Manhattan přišel vlastně o ničem a zdaleka ho neberu jako jeden z vrcholů Woodyho tvorby. Tématicky to je sice hodně podobné Annie Hall, ale ta obsahovala mnohem více humoru. V této vztahové konverzačce je ho minimum. Ani těch spoustu odkazů na klasiky(?) umění u mě nepadlo na úrodnou půdu. Zklamání, od mého oblíbence Allena jsem zvyklý na jinší kvalitu. "Byl tak silný a romantický, jak město, které miloval. Za jeho brýlemi s černými obroučky se skrývala sexuální síla pralesní šelmy." ()
Platí to isté čo pri Annie Hall. Non stop dialógy, kde musíte dávať stále pozor a ak začnete nad nejakou myšlienkou premýšlať, nasleduje ďalšia replika, na ktorú sa už nedokážete sústrediť. Zhrnul by som tieto dva filmy asi tak, že čítať ich scenáre by bolo asi zábavnejšie, ako sledovať nakrútené filmy podľa nich. To sa môžete zastaviť nad tými vydarenými pasážami a v kľude sa na nich pobaviť. Manhattan ma vtiahol do svojho filmového sveta o niečo viac, ako Annie, takže hodnotenie je o stupienok vyššie. ()
Můj první Allen - pěkný film, až na toho nervózního chlapíka, co tam se všemi intenzivně diskutuje (slova Neda Flanderse). Ač mě rozmařilost svobodomyslných "ňujorčanů" trochu vadila - každý má vlastního terapeuta, obchod s čínskými nudlemi a hlavu plnou zmatku, koho že to vlastně miluje - celková atmosféra byla skvělá. Uvolněný filmeček o neobyčejné obyčejnosti a síle citu k bližnímu. Jde o to, jestli chceš rozdávat, či dostávat. (Challenge Tour 2015) ()
Scénář: Woody Allen, Marshall Brickman .. Posmutnělé avšak průhledné romantické dobrodružství. Po Annie Hall znatelný krok o kvalitativní schod níže. Lehce provokativní, o zkáze hodnot, navoněné ironií a psychologií. Přes všechny eskapády, milostné vrtochy a manýry zde nejvíce vystupuje láska k New Yorku, spojena s příjemnou atmosférou, zachycenou na černobílý obraz a bohatě gradována hudebním doprovodem. „Drby jsou nová pornografie.“ ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Známý černobílý plakát, který zobrazuje pár sedící na lavičce v parku vedle mostu Queensboro, je jedním z nejikoničtějších plakátů ve filmové historii. (jezurka42)
- Woody Allen o filmu prohlásil, že jde o kombinaci jeho dvou předchozích snímků Interiéry (1978) a Annie Hallová (1977). (jezurka42)
- Meryl Streep (Jill) prozradila, že jí Woody Allen neposkytl kompletní scénář, ale pouze šest stran s jejími scénami. Také jí nedovolil improvizovat. (jezurka42)
Reklama