Režie:
Houda BenyaminaKamera:
Julien PoupardHudba:
DemusmakerHrají:
Oulaya Amamra, Déborah Lukumuena, Kevin Mischel, Jisca Kalvanda, Romain Compingt, Mohamed Ourdache, Yasin Houicha, Tania Dessources, Mounir Amamra (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Režisérka a spoluautorka scénáře Houda Benyamina vtělila zkušenost pařížských předměstí do silného, pečlivě vystavěného vyprávění s epickým vyvrcholením. Hlavní postava, dívka Dounia, jejíž rodina žije v romském slumu, sní o bohatství a luxusu. Zhlédne se v Rebecce – místní královně podsvětí. Ta se Dounie ochotně ujme a začne jí zadávat různé úkoly. Souběžně s kriminálním životem se rozvíjí i citový život Dounie: seznamuje se opatrně s tanečníkem Djiguim. Otázkou je, jak Dounia skloubí vznikající vztah se svou gangsterskou kariérou. Postava Dounie je rozkročená mezi dětstvím a dospělostí. Je dravá, zvědavá, ale také nevinná a křehká. Náročný part hlavní hrdinky, která chce předčasně dospět, přidělila režisérka vlastní sestře, a riskantní krok se ukázal jako úspěšný. Film ukazuje zkušenost ghetta a představuje zajímavou galerii silných ženských postav, ale zároveň se dotýká těch nejobecnějších témat, jako jsou přátelství, láska a rodina. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (29)
KVIFF 2016 - Tady se vážně vyplatí napsat přísloví 'To nejlepší nakonec' a to se mi přesně stalo. Nejlepší film, co jsem na letošním festivalu viděla. Líbila se mi to proměnnost scén mezi ghettem, divadlem a přátelství. Navíc naprosto dokonalý výkon hlavních hereček. Byla jsem překvapená a konec všechno dovršil, hodně jsem si poplakala. ()
Oulaya Amamra je hviezdou budúcnosti, hodne mi pripomenula / pripomína Aliciu Vikander. Perfektne natočené, obdiv keďže ide o debut, akurát by som ubral....niekedy je menej viacej (a to nielen keď plávaš vo vode vriacej) :-)))) - tanečné výstupy, akokoľvek efektné, utlmovali vo mne prežitok, silu, naliehavosť. ()
Zajímavý film, první půlka se celkem vleče a sledujeme pouze mladistvé kravky jak nemají respekt před ničím. Taková typická debilní mládež z geta či předměstí. V druhé polovině už se začíná více něco dít, postavy se nějakým směrem vyvíjejíí, dochází ke konfliktům a změnám. Vše proloženo moderním tanccem, který není vůbec rušivý, až překvapivě. Pěkné sociální drama, trochu depresivní. ()
Je jí asi šestnáct, je chytrá, netrpělivá. Má všechny předpoklady uspět. Což v dimenzích jejího světa - světa ohraničeného romským slumem a spletí uliček mezi sámoškou a mešitou - znamená mít dost ostré lokty, aby vám dala příležitost místní královna drogové a čórkařské scény. Dounia a její dětštější kamarádka sní o životě na pláži, hromadách peněz a to vše je v jejich představách na dosah ... Strhující film nezapřel ženský pohled, který se zálibou spočine na pěkném mužském těle, a dokázal působivě vystihnout, vyřvat vztek, který tady není jen trendy doplňkem příběhu, ale jeho jádrem. ()
Místy až nekompromisní náhled na život v okrajových částech Paříže, kde bují všechno možné vyjma morálky a slušného života. Snímek Divines nám bez zbytečných příkras ukazuje, že ne všechno je v Paříži nablýskané a reprezentativní. Jsou zde také romské slumy, kde se loajalita a schopnost mlčet vyvažuje zlatem. Hlavní hrdinka filmu tímto vším "proplouvá" stylem sobě vlastním, takže Vás svým bezprostředním projevem po pár scénách zcela "dostane". Film má slušný spád, je zde minimum hluchých míst, takže jedinou chybičkou je fakt, že zhruba od poloviny snímku režisérka až příliš "tlačí na pilu" emocím. Avšak na druhou stranu musím ocenit i krásně vykreslenou symboliku tance a dvou nezávisle na sobě jdoucích jdoucích dějových linií, které výborně dokreslují onu pochmurnou stránku filmu. Divines je velmi pěkně natočený debutový film, u kterého mě osobně, kromě výborného úředního hereckého výkonu, asi nejvíce uvízne v paměti závěrečný postoj hasičů. Skvělá práce! ()
Galerie (9)
Zajímavosti (2)
- Jelikož šlo o fyzicky náročnou roli, musela Oulaya Amamra rok trénovat parkour a tanec. (Hal_Moore)
- Představitelka hlavní role Oulaya Amamra je mladší sestrou režisérky. (Hal_Moore)
Reklama