Režie:
Anthony ByrneKamera:
Si BellHudba:
Niall ByrneHrají:
Natalie Dormer, Emily Ratajkowski, Ed Skrein, Joely Richardson, James Cosmo, Neil Maskell, Jan Bijvoet, Daniel Eghan, Olegar Fedoro (více)Obsahy(2)
Sofia McKendrick je slepá pianistka, která žije v Londýně. Mívá noční můry, ve kterých se jí vrací vyvraždění rodiny srbskými vojenskými jednotkami. Její sousedkou je Veronique, dcera srbského filantropa Zorana Radiče, který během bosenské války spáchal spoustu válečných zločinů. Sofia si všimla, že se Veronique v poslední době chová divně. Při rozhovoru ve výtahu předá Veronique Sofii USB disk a řekne, že parfém, který používá, je Tekuté zlato. Jednou večer Sofie zaslechne v bytě Veronique hádku, po které dívka vypadne z okna je na místě mrtvá. Tento incident vyšetřuje detektiv Mills. Sofie při výslechu popírá, že by si všimla čehokoliv divného, řekne, že hádku neslyšela a USB disk si nechává u sebe. Později na akci pořádané Radičem Sofia zaslechne Radiče, jak se svými spolupracovníky diskutuje o okolnostech dceřiny smrti, přičemž vyjde najevo, kdo za úmrtím stojí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (47)
„Zachádzate priďaleko.“ – „Možno. Ale nebojím sa pri tom umrieť. Vy?“ Stane sa tu toho strašne veľa a je v tom plno mŕtvol a typických trilerových okamihov, ale zároveň je to nezáživné a nudné. Potešil ma finálny twist (hoci som ho už videl v dvoch filmoch o slepcoch, fakt), režisér to nakrútil pekne a Natalie Dormer fajn (okrem hlavnej úlohy sa podieľala na scenári a produkcii + chodí s režisérom). Ale proste ma to strašne, preukrutne nudilo a nedokázal som sa do toho dostať od začiatku do konca. ()
Jakožto zdejší hororový expert jsem byl úvodní půlhodinou zcela uchvácen, jelikož nese rukopis samotné ikony žánru - Alfreda Hitchcocka. Rafinované využívání úhlů pohledu kamery a úžasný zvukový design (mnohdy graciézně propojený s hudbou) navíc umožní divákovi dokonale se vcítit do prožívání slepotou stižené Sofie, kterou s bravurou ztvárnila nestárnoucí Natalie Dormer. Přítomné mystérium se však pozvolna vytrácí a napětí opadá, jelikož snímek přichází o svou thrillerovou esenci a upadá do nezáživné akce, ve které hraje prim komiksový antihrdina Ed Skrein, nemilosrdně likvidující všechny, kteří by chtěli půvabné Sofii ublížit. Tři hvězdy. ()
Pianistka Sofie je důležitou součástí orchestru, ač je nevidomá. Spoléhá se na pravidelné denní rituály, má trochu tajemnou sousedku se stejně tajemnou vůní a s otcem obviněným z porušování lidských práv během války v Bosně. A jak už to bývá, stane se svědkem zločinu. A platí u ní i to, co u jiných: ztráta jednoho smyslu posílí ty ostatní. Smysl pro rytmus mají zpočátku i tvůrci, vlastně docela příjemně naladí, nejen zvukovým designem či zajímavou kamerou, ovšem po pár minutách je nadšení pryč. Pak zase naskočí, protože se leccos převrátí, nakonec ale zůstane spíš hořká pachuť. ()
Slepá pomsta jí sluší. Řeč je o herečce Natalie Dormer, kterou proslavila seriálová role z Her o trůny, ve filmech to zkouší na různých frontách. Slepá hudebnice, do které se nyní převtělila, je nečekaně její parketa. Úvodní tragédie, kdy po pádu z okna za podivných okolností zemře mladá žena (Emily Ratajkowski), kterou znala ze svého sousedství, nasvědčuje tomu, že půjde o klasický thrillerový háv, protkaný tradičním detektivním pátráním. Sotva, co její tělo vychladne na pitevním stole, si film si dá výhybku. A rázem se z toho vyklube takový vengeance mix v psychologickém prádélku, kdy je divákovi postupně servírováno jedno zásadní odhalení za druhým, neboli jeden zásadní zvrat následuje druhý. Celé je to příkladně nasnímáno v ponuře a vytříbeně nasnímaném Londýně, obsazeno je to neméně zajímavě a vlastně to má takový mírně atypický ráz, který se nenápadně vzpírá tradičnímu pojetí. Na scénu napochoduje někdejší srbský válečný zločinec (Jan Bijvoet), přirozeně páchající zvěrstva v Bosně v době války, celé to má záhy překvapivě propletenou vazbu stran charakterů. A příjemně se mně to rozplétalo. Těch zásadních odhalení je poměrně hodně, přičemž to nejvykutálenější přijde až v samotném závěru, a já jsem s ním i počítal. Nabízelo se to celé pojmout jako akční jízdu, ovšem film obsahuje jen nepatrný zlomek akčních scén, které k mému podivu vypadaly zářně. Převážně seriálovému režisérovi na spolupráci kývli i herci, co zaujmou. Ed Skrein a "instagramová" nestoudnice Emily Ratajkovski si bezpochyby najdou své fanoušky, nad ně ční Joely Richardson, která se až s překročením padesátky dala na svůdnou mrchu, které sexappealem může konkurovat snad jen Cate Blanchett. Na lechtivou erotiku také dojde, hlavní hvězda neváhala odhodit svršky, zvláště pak vrchní díl. Natalie Dormer si vyprodukovala snímek, který se neprosí o to být konkurentem obdobně laděných a spřízněných snímků, o to lépe se mu vykračuje. 8/10 ()
Nie “v Temnote” by sa mal volať tento snímok, ale “v Prázdnote”. V tomto prípade sa “chvála” hľadá, ako ihla v kope sena. Za mňa pomerne dosť nefunkčné, zdĺhavé, unudené, v “atmosfére” len v ojedinelých prípadoch, ktorých bolo tak či onak poskromne. Každopádne, “expert” sa vyjadril jasne, takže to môj názor môže byť absolútne scestný. Nenechajte sa zmiasť ☝️😉 ()
Galerie (6)
Zajímavosti (1)
- I když jsou Natalie Dormer a Anthony Byrne partneři už od roku 2011, byl tento film jejich první profesionální spoluprací. (Chevees)
Reklama