Reklama

Reklama

Recenze (10)

Toj 

všechny recenze uživatele

Nemám slov. Tenhle Fassbinder mě dostal možná i víc než Fassbindeři jiní. Každým záběrem, každým formálním postupem, každým okamžikem pozorování duší postav se jedná o naprosto geniální skvost. Nepřipraveného diváka může zaskočit, ale pokud film pochopí, tak nelze než obdivovat tvůrce a nenávidět lidstvo. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Snad žádný jiný režisér (Včetně Godarda) nejspíš nemá tak vysoký koeficient kvalita x kvantita. Je s podivem, kolik toho natočil, a to bez jakýchkoli ústupků nejen vzhledem k celku, ale ani k detailům. O Bolwieserovi to platí exemplárně. Knihu Oskara Maria Grafa "Bolwieser" (1931) pojednal způsobem "lépe už to snad ani nejde". Samotný děj, který lze redukovat do schématu "Madame Bovary" (jako nejlépe popsaný archetyp znuděné vdané ženy), použil Fassbinder především pro rozvinutí mužského protipólu (Xaver Bolwieser je něco úplně jiného než Karel Bovary, i když mají společného více než mnohé). V tomto vztahu může být podnětné i porovnání s Chabrolovou "Paní Bovaryovou". Komu se dílo lépe zdařilo je asi mimo diskusi. ()

Reklama

Fosgo 

všechny recenze uživatele

Hořký příběh přednosty stanice Xavera Bolwiesera (Kurt Raab), slabocha a částečně fatalisticky odevzdaného muže, takřka rezignujícího na jakékoli jednání. Ženou mu je Hanni (Elisabeth Trissenaar) svůdná záletnice, libující si v náručích jiných mužů. Svojí nedůstojností ztrácí Bolwieser i tu trochu sympatií, které snad u diváků měl ze začátku filmu, Hanni s ním umě manipuluje …Vychytralá potvora a naivní hlupák. Rozklížený vztah obou hlavních představitelů probíhá pod neustálým kuratelským dohledem maloměstských sousedů, v prostředí plném pomluv, závisti, výsměchu i udávání. Toto až kruté, maloměstské prostředí, je ztvárněno jedinečným stylem a působivě, nelze tomuto pohledu nevěřit. Fassbinder více jak na politické konotace (příběh se odehrává v době nástupu fašismu podle literární předlohy Oskara M. Grafa, který politický pohled v knize preferuje) se soustřeďuje na intimní lidské osudy. Pohledy kamery vesměs pozorují jednotlivé děje přes okna, záclony, v odlescích zrcadel ...veřejnost tak jakoby nahlíží do soukromého rodinného prostoru, pozoruje ho a obnažuje. Maloměsto opravdu není vhodné místo k životu, snaží se dokázat Fassbinder, a důkaz je to hodnověrný. ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Další kvalitní kousek od Fassbindera, kterému absolutní hodnocení ubírá místy až k smrti pomalé tempo, což je pochopitelně důsledek toho, že televizní verze byla 2x delší. U tak dlouhé stopáže je pomalejší tempo normální. Film se však dá sestříhat, ale ne urychlit. I tak se však jedná o další autorův zajímavý film, ve kterém hlavní myšlenky nezůstavají na povrchu a nic není zcela jednoznačné. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Fassbinder zase o úplne obyčajnom živote bez príkras. Veď koľko takých naivných Bolwieserov chodí po svete, ktorí do poslednej chvíle prehliadajú a nechcú vidieť počiny svojich "svätých" manželiek a na koniec z toho všetkého dopadnú najhoršie. Ale komu niet rady, tomu niet pomoci. Nehovoriac o tom, koľko je na svete takých prefíkaných manželiek Bolwieserových. Vravím .. skutočný život. 4,5* ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama