Kamera:
Pedro SoteroHrají:
Bárbara Colen, Udo Kier, Sônia Braga, Thomas Aquino, Chris Doubek, Jonny Mars, Tony Ramos, Karine Teles, Antonio Saboia, Brian Townes, Alli Willow (více)Obsahy(1)
Lehce psychedelický western z blízké budoucnosti... Městečko Bacurau zející v divokém brazilském vnitrozemí truchlí nad ztrátou vůdkyně Carmelity, která zemřela ve věku 94 let. O několik dní později si místní obyvatelé všimnou, že jejich vesnice záhadně zmizela z mapy světa a nad hlavou jim krouží drony ve tvaru UFO. Vlek napjatých událostí se rozjíždí. Objeví se zlé síly, které je chtějí vyhnat z jejich domovů, a zanedlouho do města dorazí skupina ozbrojených žoldáků. Vesničané, kteří se svými až mytickými charaktery tvoří autonomní společenství, rázně čelí vnější hrozbě... (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (78)
Vynikající ukázka práce s divákem a jeho očekáváním. Někde v půlce se film přepne do úplně jinýho žánru a člověk nestačí zírat a k sociálně vyznívajícímu sdělení celého vyprávění se přidává westernový thriller, ve kterém se karty odhalují postupně, tak aby jsem se já jako divák do poslední chvíle intezivně zajímal o postavy i dění na plátně. Mimo mistrovsky odvyprávěný příběh se mě líbila určitý závoj tajemství, který se vznášel nad postavami i příběhem celé vesnice, právě v tom mě to připomínalo staré poctivé westerny. Nepochybuji ani na sekundu o tom, že na mém silném zážitku měla svůj díl i práce kameramana, který zejména v první půlu předvedl, jak se vypráví obrazem. ()
Tady asi zase jednou platí, že čím méně člověk předem ví o ději filmu, tím více si ho užije.. Ne, že by to byla nějaká jednorázovka co napodruhé nefunguje, spíš prostě tady člověk může hodně narazit na rozdíl mezi svým očekáváním a tím čím film reálně je.. Já si to, až překvapivě hodně, užil.. Strhla mě ta jemná hra filmařů s divákem, drobnokresba tohodle superuvěřitelného pohledu do velmi blízké budoucnosti, prapodivné tempo i žánrová fluidnost... Navíc tam je překvapivě solidní Udo a jeden song od Johna carpentera (a to má sílu vždycky). ()
Bacurau představuje náležitě divácký a současně agitačně nazlobený příspěvek do kategorie lidových morytátů a primitivních (ne ve smyslu hlouposti, ale způsobu komunikace s nejnižšími vrstvami publika) socio-politických metafor. Právě proto zde má místo přímočará symbolika, prvky brakových žánrů, karikaturně jednoznačné charaktery, krev a přízemnost, i motivy spojené se sounáležitostí venkovských společenstev a hrdostí vůči dějinám a jejich dědictví. ()
Uf, to bylo tak... jiné. Něco jako když člověk kouká na ruské historické filmy. Něco je prostě jinak, i když člověk nedokáže pořádně určit, co to je. Mám takovou teorii, že se tyhle filmy jednoduše nedrží zajetých kolejí, klišé a schémat a svou podstatou člověka vyhazují z rytmu. Bezesporu velmi zajímavé. 75% ()
O světě , který míří do pekla. Smál jsem se ve chvílích, kdy bych asi neměl. Je to živé a skutečně podivné. Husté vrstvené a smyslné. Brazilci by se hlavně měli ve svém parlamentu zbavil majitelů farem, kteří zákony chtějí přeměnit Amazonský prales v poušt v jaké leží Bacurau kvůli krátkodobému zisku. ()
Galerie (29)
Photo © SBS Distribution
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v Brazílii, konkrétně v Parelhasu, Sertão v Rio Grande do Norte. (ČSFD)
- Po představení na Festivalu v Cannes film sklidil sedmiminutový aplaus. V kontextu napjaté politické situace v Brazílii režisér Kleber Mendonça Filho v portugalštině přede všemi pronesl: "Tento moment je velmi důležitý pro naši zemi. Tenhle film je o odporu, o vzdělání, o tom, jaké je to být Brazilec ve světě." Film si z Cannes odnesl Cenu poroty. (Zdroj: ČSFD)
- Portugalské slovo Bacurau sa používa aj ako pomenovanie ikonického nočného vtáka, ktorý sa veľmi často vyskytuje práve v juhovýchodnej Brazílii. (MikaelSVK)
Reklama