poster

Do větru

  • anglický

    Into the Wind

    (festivalový název)

Drama

Česko, 2018, 78 min

Scénář:

Sofie Šustková

Kamera:

Jan Pivoňka
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Benigni
    *

    Vzpomněla jsem si na film s A. Delonem - V plném slunci. Nechci říct, že by tohle byla kopie, vůbec - tenhle film na něj nemá ani v pár procentech. Možná, že jako prvotní výkop to nebylo úplně nejhorší, známe horší debuty, například Hany, Cesta do Říma. Laputa a pod. Jestli chce tvůrkyně režírovat dál, měla by si od někoho napsat pořádný scénář a ne těchto pár uplácaných situací na jachtě... Škoda, ale jako mladistvý experiment těch pár procent uhájí. Každý nějak začíná. Ruční kamera asi byla nevyhnutelná, ale měla mít alespoň nějaký řád a jednotu. Celkem dobrý byl zvuk a v pár místech i mladý Polívka. Škoda, že tu nemáme jiné houslistky - herečky.(4.9.2018)

  • JanPopojedem
    ****

    Tři mladí lidé se nechají unášet větrem, občas jsou k sobě ohleduplní a jindy si dělají drobné naschvály. Chvilku se milují, a hned jsou zase lhostejní. Když si budete myslet, že jste se k někomu z nich přiblížili, v následující scéně se vám vzdálí. Možná skrývají velké tajemství a nebo jen vnitřní prázdnotu. A s touto nejednoznačností pracuje "Do větru" velice soustředěně. Mě baví filmy, které dávají prostor pro interpretaci, a tak se bavím přemýšlením, jak to Ti hrdinové vlastně mysleli, i teď. Trochu mi to připomnělo Bertolucciho Snílky.(6.4.2018)

  • Lulugo
    *****

    Debut jak režisérky, tak kameramana. Neobvyklý zážitek na plachetnici na moři, skvělá hudba, která doplňuje emoci. Polívka poprvé v hlavní roli sportovce a správňáka nakonec nevyhrál. Skvělý byl i debutujícím Řezníček a jeho sestra Boková jako jachtaři. Člověk šel domů zamyšlený, musel to zpracovat, ale bavilo mě to, a ani jsem nemusela brát ohled na to, že je to debut.(16.4.2018)

  • Slepejsek
    *

    Podivně vykroucený děj připomíná jakéhosi Frankensteina, který nemá obratle zasazené přirozeně do sebe, ale zcela libovolně k sobě přišroubované či přivařené. Jak to stvořitelům přišlo pod ruku. Snaha po psychologickém dramatu se tak hroutí dřív než může začít. Dokonalou ukázkou je toporný Matyáš Řezníček. Za promarněné považuji prostředí jachty, respektive řeckých moří, které mnohdy vyznívá jen jako nešikovná pozlátková exotika. A korunu bezradnosti nasazuje noční příhoda s migranty (?)(9.4.2018)

  • Sista
    *****

    Jako vlnící se moře, co mění barvu a hloubku je tohle lodní trio. Bratr a sestra se spolu zdánlivě spokojeně plaví v řeckých vodách na plachetnici, životem bez stresu a podle svých vlastních pravidel. Klid však naruší student dokumentaristiky, syn majitele lodi, který se jimi nechá odvézt do centra dění současné vrcholící uprchlické krize. Divák je vtažen do děje a jsou mu podány jen indície k vynořujícím se záhadám z minulosti. Film je z velké části točený přímo na moři, nechybí romantika, napětí a zároveň vzniká veliký prostor pro fantazii a osobní pojetí filmu.(10.4.2018)

  • - Celé natáčení je založeno na jedné kameře a třech hercích. (Stoka)

  • - Scénář se vyvíjel pět let. (Stoka)

  • - Natáčení probíhalo ve dvou etapách, v létě roku 2016 a na jaře 2017. Hlavní etepa natáčení na lodi s pětadvacetičlenným štábem a herci trvala měsíc. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace