Režie:
Donato CarrisiScénář:
Donato CarrisiKamera:
Federico MasieroHudba:
Vito Lo ReHrají:
Toni Servillo, Alessio Boni, Jacopo Olmo Antinori, Michela Cescon, Jean Reno, Lorenzo Richelmy, Greta Scacchi, Marina Occhionero, Galatea Ranzi (více)Obsahy(2)
„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost.“ Kdo na ni doplatí tentokrát? Zkušený komisař bojuje s prohnaným vrahem o život unesené dívky... Cestou do kostela v mlhavé horské obci Avechot beze stopy zmizí tichá patnáctiletá Anna Lou, dcera silně věřícího páru. Na pomoc při vyšetřování je povolán kontroverzní komisař Vogel, mezi jehož neortodoxní metody patří i víření veřejného mínění za pomoci médií. V rozpoutané mediální bouři vesničané i členové náboženské komunity se znepokojením zjišťují, že nikdo není mimo podezření a všechna jejich tajemství budou postupně propírána veřejně. Je znepokojivé zmizení Anny Lou pouhým dílem pubertálního vzdoru, nebo se v jinak poklidné obci skrývá vlk v rouše beránčím? Italský thriller se vyznačuje ponurou atmosférou odlehlého horského městečka a zdánlivě pozvolným tempem, které ale přináší množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd. Jedná se o režijní debut spisovatele Donata Carrisiho, který adaptoval svůj vlastní román. (Česká televize)
(více)Videa (8)
Recenze (73)
Pozoruhodné thrillery s mystickým nábojom mám veru veľmi rád. Musím uznať, že atmosféra tohto filmu bola výborná, ale zároveň sa nemôžem zbaviť pocitu, že to bolo napokon predsa len kus prepálené. Toto je presne ten typ filmov, kde o celkovom dojme rozhoduje najmä záver. A tak som úpenlivo čakal na rozuzlenie tejto nesmierne zamotanej zápletky, no ten záver mi prišiel fakt ťažkopádny. Proste tam nebol ten potrebný WAW efekt, aký by bol pre celú túto hru na mačku a myš na konci viac ako žiaduci. Čo však považujem za väčší problém, tak určite postavu a správanie detektíva - to mi prišlo až prehnane pofidérne (navyše, nechápem prečo by mal vôbec vyšetrovať nejaký prípad detektív, kvôli ktorému súdili nevinného???). Dosť nelogika, či? ()
Průměrný thriller je smutnou připomínkou toho, jak se žánrem dokázali Italové nakládat v 60. a 70. letech minulého století. Atraktivní prostředí hor zůstalo z větší části nevyužito, kolísavé napětí místy ukolébává a zdánlivě překvapivý obrat nijak šokující není. Čekal jsem mysteriózní příběh, ale toho jsem se nedočkal. Ve finále divák zjišťuje, že nikdo není bez viny, že kladné postavy se nedostávají. Někdo se spřáhne se zlem pro peníze, jiný ze zvrácené potřeby, další pro slávu. Jedna z postav sice měla našlápnuto k tomu, aby byla ryze kladnou, ale vidina peněz vše stejně zhatila, a proto sama zaplatila. Temný konec jsem pomalu očekával, byť jsem doufal, že v poslední chvíli se...tak ne. ()
Slušná kriminálka, co vás velmi rychle vtáhne do děje a už nepustí. Tak, jako si hraje hlavní inspektor s medii a veřejným míněním, tak si hraje s námi autor předlohy a jenom on nám mistrně servíruje po kouskách, kam chce, abychom se dívali. A díváme se vždy tam, kde je rozsvíceno. Za mě maximální spokojenost. ()
Toni Servillo opäť podáva nezabudnuteľný výkon v tomto talianskom kriminálnom filme. Toto nie je typický hollywoodsky kriminálny film nesúci všetky klišé žánru, ale precízna štúdia postav a spoločenský komentár o vzájomnom vzťahu medzi súdnym systémom a masmédiami. Film vyžaduje od diváka plnú pozornosť a odmenou je brilantné finále. Lacike je svojou "recenziou" úplne mimo. ()
„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost. Ale k čemu nám je být ďáblem, když se to nikdo nesmí dozvědět.” - Jen tak na okraj bych chtěla říct, že úvodní citát z filmu postrádá tu správnou údernost, pokud se zmíní pouze jeho první věta, jak to udělala Česká televize v obsahu... A přesně v duchu úvodní citované myšlenky plyne celý příběh opředený tajemnem, přičemž hlavní postavy ve skvělém podání Toniho Servilla, Alessia Boniho a Jeana Reno se chovají přinejmenším podivně, což výrazně přispívá k temné a mysteriózní atmosféře, která veškerý děj provází. Pozornost si určitě zaslouží i doprovodná hudba. (75%) ()
Reklama