Režie:
Matthew HeinemanScénář:
Arash AmelKamera:
Robert RichardsonHudba:
H. Scott SalinasHrají:
Rosamund Pike, Jamie Dornan, Stanley Tucci, Tom Hollander, Corey Johnson, Alexandra Moen, Hilton McRae, Jeremie Laheurte, Raad Rawi, Natasha Jayetileke (více)Obsahy(2)
Ve světě, kde jsou novináři terčem útoku, je Marie Colvinová (Rosamund Pikeová) jednou z nejuznávanějších válečných zpravodajek naší doby. Díky své nebojácné a vzpurné povaze se vrhá do předních linií konfliktů po celém světě, aby dala hlas přehlíženým členům společnosti, zatímco neustále balancuje na tenké hranici mezi statečností a šílenstvím. Od té doby, co byla na Srí Lance zasažena granátem, nosí charakteristickou pásku přes oko, a ve společnosti londýnské smetánky si počíná stejně nenuceně jako při konfrontaci s diktátory. Colvinová obětuje své milostné vztahy a její osobní život se postupem času rozpadá, neboť si všechny hrůzy, které za svou kariéru viděla, začnou vybírat svou daň. Přesto nepolevuje ve svém poslání ukázat skutečnou cenu války a společně s uznávaným válečným fotografem Paulem Conroyem (Jamie Dornan) se vydává na dosud nejnebezpečnější misi v obleženém syrském městě Homs. (HBO Europe)
(více)Videa (8)
Recenze (64)
,,POKUD PÍŠETE O VÁLCE, MUSÍTE JÍT NA MÍSTA, KDE VÁS MOHOU ZABÍT, NEBO KDE JSOU ZABÍJENI JINÍ.…“ /// Jaký to je bejt válečnej zpravodaj… (hele, trochu jinej…). Takže takovýhle to je… hmm… Dobrovolně zvolená ruská ruleta, kde vítěz bere slávu, všelijaký psychický syndromy a touhu po dalším adrenalinu. A poraženej… Tož, to je takový otřepaný (ale pravdivý) klišé. Hodně o Marii a jejím soukromým životě, o novinářských sólokaprech a zase jejím soukromý…, filosofování o válce a lidech (a tak podobně). A vyvrcholení musí zákonitě patřit „návštěvě“ Homsu v roce 2012. Vobčas pobaví i ten její život, ale důležitý (bych řekl) jsou ty výjezdy. Záběry na lidi trpící válkou, umírající ženy a děti… Když vono je to celý takový chladný. Pike je fajn, chápu, že díky Colvin se svět dozvěděl o …, ale stejně mě to nestrhne. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Magazín Vanity Fair, kde novinářka Marie Brenner vydala v roce 2012 „Marie Colvin's Private War", nečtu. 3.) Válka je pro mě závislost. 4.) Thx za titule „vasabi“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Chápu, že určitá prázdnota a pocit zbytečnosti může být pro mnohé odrazující, ale nakonec právě v tom, že navzdory nejistotě vlastního počínání v něm hrdinka pokračuje a nám dovoluje přemýšlet o tom, jaký to má smysl, spočívá jádro filmu. Je to poměrně nekompromisní s odhodlání zůstat při zemi, proto hrozí, že se to stane přízemním filmem - ale já z toho dokázal načerpat dost zážitku. ()
Vojnová reportérka ocitajúca sa v miestach, kam by sa len málokto z nás odvážil zájsť. Obdivuhodné reportáže, ktoré svet musí vidieť, aby sa dozvedel, čo sa v krajinách zmietaných vojnov naozaj deje. Záťaž tak veľká, že i samotná Marie Colvin bojovala s vlastnými démonmi vychádzajucimi z post-traumatickej stresovej poruchy. Samotný film miestami jemne povrchný, vsádzajúci na šok a zdesenie sa v druhej polovici preklopil do oveľa osobnejšej a emotívnejšie výpovede. Rosamunde skvelá ako vždy. ()
Nic proti Marii, ale _ _ Presstituti ženoucí se za každou cenu za velkou senzací .. pracující na objednávku, konkrétní zakázku od svého chlebodárce.. A kde se nic nenajde (nedá ani najít), tam se prostě něco zaranžuje, následně přidá nějaká scénka s hystericky přehrávajícími místními neherci, aby to jako získalo ještě větší pozornost a celý vyspělý západní svět si mohl dojetím poplakat (začít střílet) - a hlavně: obhajovat neobhajitelné - posvětit své nezákonné akce na cizím území, proti suverénním státům - a samozřejmě následně vyhlásit nějaké ty sankce ... Hnus (!) ()
A Private War mohl, respektive měl být silným filmovým zážitkem, a to především z důvodu tématu, kterého se týkal, tedy v podstatě pojednání o nesmyslnosti válek, o důvodech jejich vzniků a následných dopadech, nehledě na to, že se jednalo o film natočený dle skutečných událostí a tvůrci se zaměřili především na osudy civilistů všech věkových kategorií, tedy i dětí, kteří s těmito ozbrojenými konflikty neměli a hlavně ani nechtěli mít nic společného a přitom jejich dopad byl právě pro ně tím nejfatálnějším, to vše zkrátka vybízelo k obrovskému emočnímu vypětí, jenže já jsem ve výsledku tohoto dojmu nenabyl a přestože se zde tedy pár velice dramatických a až mrazivých scén a momentů objeví, jako celek to v tomto ohledu tu sílu ale prostě nemá. O důvodu, proč k tomu došlo, ale nevím, možná za to mohlo až příliš uspěchané tempo filmu, a nebo možná to zavinila i ne zcela sympatická ústřední postava novinářky Colvinové, kdy sice beru, že její práce byla bez pochyb záslužná a velice, velice důležitá, na druhou stranu si neustále až nepřiměřeně jen koledovala o to, jak nakonec i dopadla, to co podnikala byly totiž vesměs sebevražedné mise a k tomu já nemám zkrátka moc pochopení. Co mě nicméně určitě oslovilo, byla vizuální a atmosférická podoba filmu, zde nemám sebemenší výtky a i akce, i když jí tedy bylo minimum, což ovšem není kritika, o akci tento film totiž rozhodně není, tak byla zpracována efektně a působivě. Herecké výkony pak lze považovat za ne strhující, ale ani marné, prostě přiměřené postavám. Celkově tak A Private War určitě nelze označit za nepůsobivý film, který by nudil, nebo nepřinesl vůbec žádný zážitek, na druhou stranu musím zopakovat, že vzhledem k obsahu bych očekával daleko výraznější dopad na diváka, než aby si řekl, no dobrý, no. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (4)
- Jedná sa už o tretí film, ktorý vzišiel z článku napísaného žurnalistkou Marie Brenner. Prvým je Dymová clona (1999) a druhým je Richard Jewell (2019). (Real Tom Hardy)
- Na poslednú chvíľu nahradil pôvodne nominovaného Tarona Egertona herec Jamie Dornan. (MikaelSVK)
- Natáčanie filmu prebiehalo vo Veľkej Británii a Jordánsku. (MikaelSVK)
Reklama